Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2007
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    18

    Hjälp med sommardäck

    Hej
    Jag orkade inte med rota på nätet efter däck så tänkte köra den lata vägen ut och köpa via däckia, även om det är bra mycket dyrare. De proppsar på att jag måste ha ett par runflat-däck eftersom jag har en mini pg. av BMW-garanti etcetera, vilket jag tycker låter jävligt märkligt. Har en Cooper S 2004:a, tysklandsimport. De ville ha 12-papp för dem så nu tänker jag leta på nätet och vill inte ha run-flat däck, vad spelar det för roll, hur ofta får man punktering, typ aldrig

    Btw. Någon som vet vad det är för orginalstorlek/dimensioner på 2004rnas fälg/däck? Mina sommarsulor ligger ju inne på Däckia så jag vill vara säker på att man hittar rätt nu

    Tacksam

  2. #2
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2007
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    18
    Däcken var 205/45/17 och Däckia bad om ursäkt de gett mig fel uppgifter om Run Flat, försöka kränga dyrare däck är ju alltid trevligt av dem, yikes.

  3. #3
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    ett väldigt prisvärt alternativ är Falken.....
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  4. #4
    MINI-galning Cullins avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Ängelholm
    Län
    Skåne
    Inlägg
    342
    Hej!

    Du behöver inte fortsätta med Run-flat. Det är så mycket bättre komfort och spårkänslighet med ett vanligt däck. Dessutom är Run-flat väldigt dyrt.

    Kolla på nätet så kan du nog hitta ett vettigt alternativ i 205/45/17 för ca 1100 kr däcket.

    Precis som Jonas säger så är Falken väldigt prisvärt. Jag har kört med Falken ZE-912 tidigare och det var både komfortabelt och tyst.

    Nu har jag beställt Dunlop Sport Maxx till min bil och fick betala 4530:- för alla 4 inkl. frakt via teletyre.se.

    Kolla även dackonline.se, nordendack.se och bythjul.com.
    JCW GP #0045 - 2013
    FD. MINI JCW Roadster - BRG - 2012
    FD. MINI Cooper D - Chili Red - 2011
    FD. MINI Cooper S - Chili Red - 2012
    FD. MINI Cooper SD Clubman Hampton - 2011
    FD. MINI Cooper S - Pepper White - 2009
    FD. MINI Cooper S - Laser Blue - 2007
    FD. MINI Cooper - Lightning Blue - 2007

  5. #5
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2007
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    18
    Tack, blev ett par Falken Comfort ZE 912. Via Däckia, fick dem för 6000, har däcken där och denna gång blev det smidigast så. Men nästa gång blir det via något av siterna ni tipsade om.

  6. #6
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233
    Citat Ursprungligen postat av JEA Visa inlägg
    Tack, blev ett par Falken Comfort ZE 912. Via Däckia, fick dem för 6000, har däcken där och denna gång blev det smidigast så. Men nästa gång blir det via något av siterna ni tipsade om.

    Hur vettiga är dessa däck? Recensioner tack, eller andra rekommendationer! Missade nämligen att beställa Kumhodäck från dackonline.se och nu har de höjt priset så Falken ligger bättre till. Hur dumt är det att blanda märken/modeller på däck egentligen?

    David, trådkapare
    Mini Cooper Brg/W 2004 *såld* - 2 x Volvo V70 2.0F MY09 & MY10 - 45 kvm garage

  7. #7
    MINI-galning Cullins avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Ängelholm
    Län
    Skåne
    Inlägg
    342
    Citat Ursprungligen postat av arcamone Visa inlägg
    Hur vettiga är dessa däck? Recensioner tack, eller andra rekommendationer! Missade nämligen att beställa Kumhodäck från dackonline.se och nu har de höjt priset så Falken ligger bättre till. Hur dumt är det att blanda märken/modeller på däck egentligen?

    David, trådkapare
    Jag har bara gott att säga om dom, hade på min Cooper -07 och jag upplevde som oerhört tysta, bekväma. Givetvis var greppet också riktigt bra, även om det inte kördes så hårt med den bilen.
    JCW GP #0045 - 2013
    FD. MINI JCW Roadster - BRG - 2012
    FD. MINI Cooper D - Chili Red - 2011
    FD. MINI Cooper S - Chili Red - 2012
    FD. MINI Cooper SD Clubman Hampton - 2011
    FD. MINI Cooper S - Pepper White - 2009
    FD. MINI Cooper S - Laser Blue - 2007
    FD. MINI Cooper - Lightning Blue - 2007

  8. #8
    MINI-galning fireons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    182
    Jag kör själv på Kumho Ecsta..var riktigt bra pris på dem när jag köpte på däckonline..

    Jag kan verkligen rekommendera dem, toppendäck verkligen. Tysta, bekväma, bra grepp och väghållning. Har hört med några bekanta som har däckfirmor och även dem har bara gott att säga om dem. Så det kan vara ett alternativ!
    -Filip #132
    Mini Cooper PS/AB 2003, Kia Ceed 1,6 CRD Ex 2008, Mercedes C Sportcoupe 180 Kompressor 2007Här är bilens tråd!

    Några av bilarna man kört: Nissan GTR -09 | Corvette Z06 -08 | Corvette C6 -09 | Porsche Boxter -03 | Honda NSX 380hk banmod -99 | Mercedes E55 AMG -06 | Mercedes C32 AMG -00 | Mercedes CL600 -02 | Mercedes SLK320 -06 | Mercedes SL500 -04 | Hummer H2 -09 | Hummer H3 -08 | Mitsubishi EVO VIII | Jaguar XJR -98 | Ford Mustang -05 |

  9. #9
    MINI-galning andreasss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    291
    Citat Ursprungligen postat av fireon Visa inlägg
    Jag kör själv på Kumho Ecsta..var riktigt bra pris på dem när jag köpte på däckonline..

    Jag kan verkligen rekommendera dem, toppendäck verkligen. Tysta, bekväma, bra grepp och väghållning. Har hört med några bekanta som har däckfirmor och även dem har bara gott att säga om dem. Så det kan vara ett alternativ!

    Är det KU31? Jag lurar på dessa alt Nokian Z...
    Nissan GT-R MY2011

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hjälp mig köpa rätt sommardäck
    Av RandyPiper i forum Teknik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 01:27
  2. 10 påståenden om sommardäck..
    Av Rasmus i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 23:01
  3. Nya sommardäck?
    Av jonte_j i forum Teknik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 09:43
  4. Sommardäck!
    Av CooperStefan i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 18:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •