Resultat 1 till 17 av 17
  1. #1
    MINI-galning MartinGBGs avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    211

    Eisenmann sportavgassystem

    Var först inne på ett avgassystem ifrån Milltek (Cat-back), men nu då Schmiedmann som säljer Eisenmann har öppnat alldeles utanför Göteborg så blev jag lite sugen på ett sådant system istället.

    Är det någon som vet hur det är jämfört med Milltek ljudmässigt?
    Vad jag har hört så är Milltek väldigt lagom, låter gott när man gasar men ändå helt okej och ligga och köra med.

    Anledningen att jag kör cat-back är att PEAN inte tyckte jag skulle köra med grenrör och sportkattar ifall jag inte chippar och trimmar bilen i övrigt, då det kan ge felkoder och grejer.

    Vad tycker ni?

    Förresten, till en Mini Cooper R56
    MINI-säljare på Bilia Group Göteborg (F.d BMW Group Göteborg)
    Mail: martin.johansson [at] bilia.se
    Vad har vi för bilar i lager? http://bit.ly/gaUeFq

  2. #2
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Jag avstod iaf och tog bara catbacken, vill inte ha en massa felkoder och skit.
    Den brummar rätt lagom och bilen går lite bättre, särskilt om man har bra luftfilter med. Men prova det där avgassystemet, jag är lite försiktig av mig eftersom jag är så slö och inte orkar med en massa extrajobb.

    Tänkte satsa lite på väghållning innan jag trimmar vidare, man vill ju inte glida av banan på gotlandring.

    Som tur är så gör det väl inte så jävla mycket på den banan om man glider av eftersom det inte är så mycket skit runt banan som man kan kvadda bilen emot men det kostar ju sjukt mycket pengar att laga en Cooper om man tänker på verkstadskostnaderna på BMW. Men de måste väl göra stålars med antar jag. Ibland önskar man att man att man hade en volvo 240.
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  3. #3
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Eisenmann catback hade jag på min BMW Z4.
    Det låter lite bättre än original, men jämfört med Milltek låter det inget alls
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  4. #4
    MINI-galning MartinGBGs avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av RandyPiper Visa inlägg
    Jag avstod iaf och tog bara catbacken, vill inte ha en massa felkoder och skit.
    Den brummar rätt lagom och bilen går lite bättre, särskilt om man har bra luftfilter med. Men prova det där avgassystemet, jag är lite försiktig av mig eftersom jag är så slö och inte orkar med en massa extrajobb.

    Tänkte satsa lite på väghållning innan jag trimmar vidare, man vill ju inte glida av banan på gotlandring.

    Som tur är så gör det väl inte så jävla mycket på den banan om man glider av eftersom det inte är så mycket skit runt banan som man kan kvadda bilen emot men det kostar ju sjukt mycket pengar att laga en Cooper om man tänker på verkstadskostnaderna på BMW. Men de måste väl göra stålars med antar jag. Ibland önskar man att man att man hade en volvo 240.
    Du har alltså Eisenmann på din Cooper och är nöjd?
    Har du hört Milltek och kan jämföra dom två emellan?

    Edit: Såg precis i din signatur att du har Milltek, men fick först intrycket utav att du hade Eisenmann cat-back efter jag läst ditt inlägg :P
    Senast redigerat av MartinGBG den 2008-06-30 klockan 15:15.
    MINI-säljare på Bilia Group Göteborg (F.d BMW Group Göteborg)
    Mail: martin.johansson [at] bilia.se
    Vad har vi för bilar i lager? http://bit.ly/gaUeFq

  5. #5
    MINI-galning MartinGBGs avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Eisenmann catback hade jag på min BMW Z4.
    Det låter lite bättre än original, men jämfört med Milltek låter det inget alls
    Hehe, polaren har Eisenmann cat-back på sin BMW 325 och det blev en enorm skillnad jämfört med orginal.
    Kollade på det systemet och ifall det är lika gediget byggt till Cooper så är det ju ett riktigt kvalitetssystem.
    Framförallt därför jag blev lite mer sugen på det istället för Milltek.

    Dom specialbygger ju alla system efter beställning så därför är leveranstid cirka 30 dagar läste jag.
    MINI-säljare på Bilia Group Göteborg (F.d BMW Group Göteborg)
    Mail: martin.johansson [at] bilia.se
    Vad har vi för bilar i lager? http://bit.ly/gaUeFq

  6. #6
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Citat Ursprungligen postat av azka Visa inlägg
    Du har alltså Eisenmann på din Cooper och är nöjd?
    Har du hört Milltek och kan jämföra dom två emellan?
    Jag har inte tänkt på det bara, men båda låter jävligt skönt.
    Beror lite på hur mycket snutar man vill dra på sig när man kör långt över hastighetsgränserna, ibland är det bra med något som inte dånar i öronen på folk när man kör förbi även om det kan kännas tråkigt

    Edit såg din edit nu:

    Jag har miltek alltså, så det jag skrev ovan kanske blev lite fel men du fattar.
    Senast redigerat av RandyPiper den 2008-06-30 klockan 15:22.
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  7. #7
    MINI-galning Monchhichis avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Boo
    Ort
    Eslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    109
    3" med bara en dämpare låter för högt iaf

  8. #8
    Limited Edition
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Monchhichi Visa inlägg
    3" med bara en dämpare låter för högt iaf
    det kan du skriva under på

  9. #9
    MINI-galning MartinGBGs avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    211
    Förresten, är det någon som har koll på någon verkstad som monterar cat-back i närheten utav Göteborg? Och som ni vet är duktiga..

    Är inte världens händigaste man själv så tror inte jag skall ge mig in på det där själv.

    Har skickat PM till Paul (GT) men har inte fått något svar. Vad jag förstår så sysslar han mest med lack ändå?
    MINI-säljare på Bilia Group Göteborg (F.d BMW Group Göteborg)
    Mail: martin.johansson [at] bilia.se
    Vad har vi för bilar i lager? http://bit.ly/gaUeFq

  10. #10
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    han kan montera systemet utan problem. bara ringa och snacka med han.
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  11. #11
    MINI-galning MartinGBGs avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    211
    Fick svar idag ifrån Schmiedmann, dom vill ha lite under 6000:- för Eisenmann cat-back.

    Vet dock inte om jag skall satsa på det eller Milltek.

    Verkar inte som att särskilt många har provat Eisenmann på R56, eller R53 för den delen. Attans!

    Kanske bättre och ta ett säkert kort och gå på Milltek, så man vet att man blir nöjd.
    MINI-säljare på Bilia Group Göteborg (F.d BMW Group Göteborg)
    Mail: martin.johansson [at] bilia.se
    Vad har vi för bilar i lager? http://bit.ly/gaUeFq

  12. #12
    Bronto
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av azka Visa inlägg
    Fick svar idag ifrån Schmiedmann, dom vill ha lite under 6000:- för Eisenmann cat-back.

    Vet dock inte om jag skall satsa på det eller Milltek.

    Verkar inte som att särskilt många har provat Eisenmann på R56, eller R53 för den delen. Attans!

    Kanske bättre och ta ett säkert kort och gå på Milltek, så man vet att man blir nöjd.
    Vore intresserad på att få höra ett Milltek i verkligheten, har hört många på youtube men det är svårt att känna av basen etc. Känns som att Milltek är ett bättre märke och har mer erfarenhet och det sägs att upp emot 20hp skall ges ur minin med ett catback. Låter ju interessant iallafall

  13. #13
    MINI-galning MartinGBGs avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    211
    Har spanat runt ytterligare samt läst lite på olika forum och det som känns mest intressant nu är antingen Milltek cat-back samt Alta Cold Air Intake, alternativt om jag kör på JCW Stage 1, alltså JCW avgassystem, JCW Air Filter samt JCW chippning.

    På ett sett skönt att ha JCW då garantier och grejer inte påverkas, och man vet att grejerna håller ihop med bilen. Men smakar det så kostar det antagligen.. vet inte ens om det finns i Sverige ännu? Är inte riktigt uppdaterat på Mini.se men det finns på UK-sidan.
    MINI-säljare på Bilia Group Göteborg (F.d BMW Group Göteborg)
    Mail: martin.johansson [at] bilia.se
    Vad har vi för bilar i lager? http://bit.ly/gaUeFq

  14. #14
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    fortfarande imponerad av ljudet i Kakans bil. Hans avgas är byggt av uppsala avgas teknik och jag tycker de lyckades riktigt bra !
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  15. #15
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av azka Visa inlägg
    Har spanat runt ytterligare samt läst lite på olika forum och det som känns mest intressant nu är antingen Milltek cat-back samt Alta Cold Air Intake, alternativt om jag kör på JCW Stage 1, alltså JCW avgassystem, JCW Air Filter samt JCW chippning.

    På ett sett skönt att ha JCW då garantier och grejer inte påverkas, och man vet att grejerna håller ihop med bilen. Men smakar det så kostar det antagligen.. vet inte ens om det finns i Sverige ännu? Är inte riktigt uppdaterat på Mini.se men det finns på UK-sidan.
    JCW stage 1 går att få monterat av BMW Group Göteborg. Ring och fråga vad det kostar så kan du väga för och emot.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  16. #16
    MINI-galning MartinGBGs avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av ace666 Visa inlägg
    JCW stage 1 går att få monterat av BMW Group Göteborg. Ring och fråga vad det kostar så kan du väga för och emot.
    Yes Jobbar ju där så kollade upp vad det skulle kosta och har nu bestämt mig för JCW Stage 1.

    Måste bara skrapa ihop lite stålars först. Vore dock kul om man fick på det nu under sommaren.
    MINI-säljare på Bilia Group Göteborg (F.d BMW Group Göteborg)
    Mail: martin.johansson [at] bilia.se
    Vad har vi för bilar i lager? http://bit.ly/gaUeFq

  17. #17
    Tror jag hade Eisenmann på min R53:a, Kelleners brukar använda deras system och jag köpte systemet där, var grymt nöjd, bra byggkvalité, skönt ljud (inte för högt).
    En film iaf
    http://video.google.com/videoplay?do...JJXiiQLI25WeDw
    F60 JCW

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •