Resultat 1 till 14 av 14
  1. #1
    MINI-galning MiKEs avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Oskarström
    Län
    Halland
    Inlägg
    150

    MINI Cooper R50 -04

    Mikael Zancotti, Alias MiKE

    Frun ( Sandra ) och jag äger denna fantastiska bil! Ger en hela tiden kickar, trots sin "lilla" motor.

    Motor o Chassi:

    Har inte en massa käser, kollner, bollner, krauser, dauser m.m.m.

    Utan en helt vanlig 1.6i med 115Hk under huven.
    Sportchassi nr 228 sitter där iallafall. ger en go väghållning!

    Utrustning inne i bilen:
    Ja....Se på bilderna! Nöjda är vi iallafall.
    H/K ljudet är pricken över i !!

    Yrke:

    Hmmmm.. Vet inte riktigt....


    //MiKE

    Ps. Bilden med S-spoke på, är lite äldre. Ds
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av MiKE den 2008-04-21 klockan 13:14.

  2. #2
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233
    Håller helt med dig, känns som man får köra lite mer på gränsen när man har mindre motor ute på kurviga vägar = utmaning. Sen skiljer det inte så mkt på konbana heller, har hört att det även beror på personen bakom ratten Riktigt snygg inredning du har!

    Dags för en avdelning för VVK & T (Våga Vägra Kompressor & Turbo)

    /arcamone, väldigt nybliven och nöjd R50-ägare

  3. #3
    MINI-galning MiKEs avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Oskarström
    Län
    Halland
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av arcamone Visa inlägg
    Håller helt med dig, känns som man får köra lite mer på gränsen när man har mindre motor ute på kurviga vägar = utmaning. Sen skiljer det inte så mkt på konbana heller, har hört att det även beror på personen bakom ratten Riktigt snygg inredning du har!

    Dags för en avdelning för VVK & T (Våga Vägra Kompressor & Turbo)

    /arcamone, väldigt nybliven och nöjd R50-ägare
    Tack!

    Skönt att höra att jag inte är Ensam här med en helt Original.

    Jag o frun låg bakom en JCW 56:a på träffen i Lördags. På de kurviga vägarna så hängde vi på rätt bra. Ägaren av Worksen, nämnde det efteråt, att HK är inte alltid = snabbast.

    Kändes Gött!

    //MiKE



    " Dags för en avdelning för VVK & T (Våga Vägra Kompressor & Turbo) "
    Ja, det hade varit bra att ha en sådan del i forumet.
    Senast redigerat av MiKE den 2008-04-21 klockan 12:26.

  4. #4
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Citat Ursprungligen postat av MiKE Visa inlägg
    Tack!

    Skönt att höra att jag inte är Ensam här med en helt Original.

    Jag o frun låg bakom en JCW 56:a på träffen i Lördags. På de kurviga vägarna så hängde vi på rätt bra. Ägaren av Worksen, nämnde det efteråt, att HK är inte alltid = snabbast.
    Kändes Gött!

    //MiKE



    " Dags för en avdelning för VVK & T (Våga Vägra Kompressor & Turbo) "
    Ja, det hade varit bra att ha en sådan del i forumet.


    Om han som ägde worksen var från Vinslöv så tolkar jag det där som en dålig bortföklaring för att täcka bristande körkunskaper.


    On Topic:
    Snygg kärra och snygga dekaler på sidan av bilderna från träffen att döma.
    Där stod det fotograf så varför inte titulera dig som det ?
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  5. #5
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    OT:
    Kan tas bort...


    Bör tilläggas att jag låg sist i ledet som medarrangör....

    Däremot fick jag släppa på gasen emellanåt då Worksen från Vinslöv nosade på andra bilar.

    Jag hade bara två bilar bakom mig en gång,,,Ace666 och Sunday82 pga trafiksäkerhet.
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  6. #6
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233
    Fantastiskt att man har en bil som nästan går snabbare i i kurvor än på rakor. Låg emellan 2 MCS (trimmade saker) på den kurviga vägen, 6000 varv låter och går bra!

    Usch, hade du h/k-paketet oxå, då blev jag ännu mera avis. Fast att ha farthållare på en Mini , du kör ju ingen touringbil Allvarligt talat så vore det inte helt dumt med en R50-tråd. Med alla våra häftiga modifikationer; luftfilter, chip, vinge (som du redan skaffat ser jag) och annat skojigt. Ordna, någon?

    /arcamone, på g med vinge, blinkers och k/n panelfilter

    Citat Ursprungligen postat av MiKE Visa inlägg
    Tack!

    Skönt att höra att jag inte är Ensam här med en helt Original.

    Jag o frun låg bakom en JCW 56:a på träffen i Lördags. På de kurviga vägarna så hängde vi på rätt bra. Ägaren av Worksen, nämnde det efteråt, att HK är inte alltid = snabbast.

    Kändes Gött!

    //MiKE



    " Dags för en avdelning för VVK & T (Våga Vägra Kompressor & Turbo) "
    Ja, det hade varit bra att ha en sådan del i forumet.

  7. #7
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233
    Nå, hur går det med luftfilter och annat som jag läst om i andra trådar? Har själv tänkt köpa K&Ns panelfilter för bättre flöde (dock ingen ljudförbättring). Det pratas ju om att öppet sportluftfilter suger in för varm luft i motorn = sämre än originalfilter t.o.m, kanske bara ett bekymmer i varmare länder dock?

    Var det en S-vinge du hade på din? Köpt/monterat själv?

    Du har väl sett att en shortshift säljes?
    http://www.coopersweden.se/showthrea...0818#post60818

    /arcamone, utan större moddar på gång
    Mini Cooper Brg/W 2004 *såld* - 2 x Volvo V70 2.0F MY09 & MY10 - 45 kvm garage

  8. #8
    MINI-galning MiKEs avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Oskarström
    Län
    Halland
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av arcamone Visa inlägg
    Nå, hur går det med luftfilter och annat som jag läst om i andra trådar? Har själv tänkt köpa K&Ns panelfilter för bättre flöde (dock ingen ljudförbättring). Det pratas ju om att öppet sportluftfilter suger in för varm luft i motorn = sämre än originalfilter t.o.m, kanske bara ett bekymmer i varmare länder dock?

    Var det en S-vinge du hade på din? Köpt/monterat själv?

    Du har väl sett att en shortshift säljes?
    http://www.coopersweden.se/showthrea...0818#post60818

    /arcamone, utan större moddar på gång
    Jag tänkte åka till Autoexperten och prata med snubben själv ang Luftfiltret. Men har inte haft tid.
    Ok. för varm luft... det har jag aldrig hört. Bra att veta. Tack.

    Mycket man vill göra, men allt kostar. Och, i och med att det är en bil jag har i företaget, så vill frugan inte att vi gör för mycket med den. Risk för att man buskör....

    Vingen satt på när vi köpte bilen. Rätt ny, då tidigare ägare köpte den. Han ägde inte bilen i mer än lite över 1år. Tror det är en "S" vinge. men en original Miniprodukt är det iallafall.
    Plus de kromade blinkersgälarna på sidorna. De köpte han oxå till bilen.

    Nu kör vi/jag på 50/50 Bensin Etanol. Bilen går som Otoligt men SANT! Etalnolen har 104 oktan och högre syrehalt i. MYCKET bättre bottendrag, och ax. T.o.m. frugan märker av effektökningen. Rejält. Plus att det blir billigare att tanka, trots att den drar mer soppa.

    Shortshift:n tror jag att det får vara. Efter Christians inlägg om att det blir trögare att växla så. Tycker spaken är rätt go nu så.
    //MiKE
    Senast redigerat av MiKE den 2008-05-08 klockan 09:25.

  9. #9
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    tog mig friheten att klippa in det här från www.tankaetanol.se

    E85 har ett oktantal på 104 RON, det betyder att man kan öka kompressionen utan att motorn “spikar”. Låginblandning av E85 ger högre effekt. Etanol tillför syre bundet i bränslet och därför ökar verkningsgraden. Detta kan ge sig uttryck i piggare bil eller lägre bränsleförbrukning.
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  10. #10
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233
    Citat Ursprungligen postat av MiKE Visa inlägg
    Nu kör vi/jag på 50/50 Bensin Etanol. Bilen går som Otoligt men SANT! Etalnolen har 104 oktan och högre syrehalt i. MYCKET bättre bottendrag, och ax. T.o.m. frugan märker av effektökningen. Rejält. Plus att det blir billigare att tanka, trots att den drar mer soppa.

    Shortshift:n tror jag att det får vara. Efter Christians inlägg om att det blir trögare att växla så. Tycker spaken är rätt go nu så.
    //MiKE
    Hmm, tänk igenom den höga inblandning av etanol. Etanol är ett torrare bränsle vilket sliter på packningar/gummislangar och riskerar därför att skada motorn. Finns säkert någon här som kan mer om detta än jag. men några procent skall jag allt testa, kör du på 95 oktan på resten då? Rena miljöbilen du har

    Nä, shortshift verkar inte intressant, tror inte att dessa 0,02 sek som det går snabbare att växla är stället där man skall lägga pengarna.

    /arcamone
    Mini Cooper Brg/W 2004 *såld* - 2 x Volvo V70 2.0F MY09 & MY10 - 45 kvm garage

  11. #11
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    inte så hemma på det där med etanol , blandra du själv eller är det E85? har du moddat bilen på nåt sätt för att få den att gå på etanol?
    Citat Ursprungligen postat av MiKE Visa inlägg
    Jag tänkte åka till Autoexperten och prata med snubben själv ang Luftfiltret. Men har inte haft tid.
    Ok. för varm luft... det har jag aldrig hört. Bra att veta. Tack.

    Mycket man vill göra, men allt kostar. Och, i och med att det är en bil jag har i företaget, så vill frugan inte att vi gör för mycket med den. Risk för att man buskör....

    Vingen satt på när vi köpte bilen. Rätt ny, då tidigare ägare köpte den. Han ägde inte bilen i mer än lite över 1år. Tror det är en "S" vinge. men en original Miniprodukt är det iallafall.
    Plus de kromade blinkersgälarna på sidorna. De köpte han oxå till bilen.

    Nu kör vi/jag på 50/50 Bensin Etanol. Bilen går som Otoligt men SANT! Etalnolen har 104 oktan och högre syrehalt i. MYCKET bättre bottendrag, och ax. T.o.m. frugan märker av effektökningen. Rejält. Plus att det blir billigare att tanka, trots att den drar mer soppa.

    Shortshift:n tror jag att det får vara. Efter Christians inlägg om att det blir trögare att växla så. Tycker spaken är rätt go nu så.
    //MiKE
    fd MINI John Cooper Works F56- 2015
    Jeep Grand Cherokee V8 -1999
    fd MINI Cooper Clubvan R55 -2013
    Alfa Romeo 159 1750 Ti - 2011
    fd MINI Countryman SD All4 R60 - 2012
    fd MINI John Cooper Works Clubman R55 - 2009
    fd MINI Cooper Checkmate R50 - 2007


  12. #12
    MINI-galning MiKEs avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Oskarström
    Län
    Halland
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av powernap Visa inlägg
    tog mig friheten att klippa in det här från www.tankaetanol.se

    E85 har ett oktantal på 104 RON, det betyder att man kan öka kompressionen utan att motorn “spikar”. Låginblandning av E85 ger högre effekt. Etanol tillför syre bundet i bränslet och därför ökar verkningsgraden. Detta kan ge sig uttryck i piggare bil eller lägre bränsleförbrukning.
    Tack Jonas! Jag har inte riktigt läst på ang oktan eller RON.

  13. #13
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    *öppnar en etanoldiskussionstråd under teknik*

    sorry för trådkapningen
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  14. #14
    MINI-galning MiKEs avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Oskarström
    Län
    Halland
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av ola Visa inlägg
    inte så hemma på det där med etanol , blandra du själv eller är det E85? har du moddat bilen på nåt sätt för att få den att gå på etanol?
    Jag kör på E85 och 95okt. Låter tändningen vara på så att jag ser på bensinmätaren när den når till mitten. sen bytar jag bara till etanol. 50/50. var liite osäker i början på hur jag skulle lösa det, utan att behöva modda bilen ( vilket det ju finns prylar för ) så då hissade jag ner bilrutan och hängde in i genom hölet och tittade på mätarnålen.

    Kör du på ren etanol, måste man modda den. Annars så tänder den helt fel vad jag har förstått.

    http://www.etanolbil.com/

    http://www.tankaetanol.nu/etanolkit.html

    http://e85.info.se/

    Prova vet jag! Ni pajar inte motorn bara på att köra upp en tank 50/50. En liten effektökningsupplevelse!!

    //MiKE

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mini Cooper S (John Cooper Works) -03
    Av Jocke i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 08:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •