Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6

    Att ta bort en ljuddämpare..

    ..den främre alltså. Vad tror ni?

    Egentligen vill jag bara ha lite rappare ljud. Som det är nu låter ju motorn mer än avgassystemet, helt fel.

    Har ingen som helst ambition att öka nån prestanda och rör mig gärna runt nollbudget eller bra nära. Kommer det låta gräsligt eller kommer det funka? I min tankevärld är det mer dimensionen på rören som ger "bröl-ljud" och resonanser.

    Så en bonusfråga: nån som vet dimensionen på originalrören? 1,75"?

  2. #2
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Original är 2.25" om jag inte har heelt fel.

    Snackar du om one-ball eller? För det finns ingen främre ljuddämpare, eller snackar du om Cooper för där har jag ingen aning hur det ser ut, på S'en så sitter det två stycken ljuddämpare i bak på vardera sida. Sök efter one-ball på mini2.com och northamericanmotoring.com så hittar du för S'en.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6
    Det är 115-hästarn jag pratar om.

    På alla eftermarknadssystem sitter det en dämpare ganska precis efter katten. Så, ok. Fler förslag?

  4. #4
    MNS
    Guest
    ska du bes bilen så blir det problem om du har tagit bort en ljuddämpare... bättre å köpa ett eftermarknads sportsystem och gärna kombinerat med grenrör race katt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •