Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    23

    I tisdags kom den äntligen...

    Fick samtal i måndags om att min Mini Cooper S hade kommit 2 veckor för tidigt vilket var en riktigt glad överaskning. Var säker på att den skulle vara försenad men icke.
    Så på tisdagen så hämtade jag pärlan å den lever verkligen upp till mina förväntningar.

    Mörksilver metallic med tonade rutor och 5-star bullet fälgar (tror dom hette så?)

    All utrustning med svart läder, soltak, navigator, siktpaket, uppvärmd framruta å en massa annat godis.
    Sen i tisdags så har jag kört 53 mil å jag tröttnar inte. Så fruktansvärt kul.
    Det enda som jag ångrar att jag inte köpte var vita bakljus. Såg en cooper som hade det å det såg riktigt jävla läckert ut.
    Nån som vet vad dessa kostar?

    hur som helst, ville bara skriva av mig hur lycklig denna bil har gjort mig

  2. #2
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    674

    Re: I tisdags kom den äntligen...

    Citat Ursprungligen postat av edison
    Fick samtal i måndags om att min Mini Cooper S hade kommit 2 veckor för tidigt vilket var en riktigt glad överaskning. Var säker på att den skulle vara försenad men icke.
    Så på tisdagen så hämtade jag pärlan å den lever verkligen upp till mina förväntningar.

    Mörksilver metallic med tonade rutor och 5-star bullet fälgar (tror dom hette så?)

    All utrustning med svart läder, soltak, navigator, siktpaket, uppvärmd framruta å en massa annat godis.
    Sen i tisdags så har jag kört 53 mil å jag tröttnar inte. Så fruktansvärt kul.
    Det enda som jag ångrar att jag inte köpte var vita bakljus. Såg en cooper som hade det å det såg riktigt jävla läckert ut.
    Nån som vet vad dessa kostar?

    hur som helst, ville bara skriva av mig hur lycklig denna bil har gjort mig
    Grattis, grattis till en underbar bil. Var är bilderna??
    Du vet väl att man inte kan få all utrustning i en Mini.

    Tråkig årstid att få bilen på. Jag köpte mina bakljus för 2700:- och då var det med bromsljuset också. 2450 kostar bara bakljusen.
    //Fredrik Unogård #21

    Mini Countryman S -13 R60 Brilliant copper/black
    ex Coopers:
    Mini Cooper S R53 EB/W -02
    Mini Cooper R56 AB/AB -07
    Mini Clubman D R55 PW/B - 08

  3. #3
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Grattis! Vart håller du hus? Stockholm?

    Angående bakljusen, läs den här tråden;

    http://www.coopersweden.se/phpbb2/vi...highlight=ebay


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  4. #4
    MNS
    Guest
    Dom vanliga ljusen passar ej din bil då du har dimljuset där backluset sitter på dom tidigare bilarna...

  5. #5
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    23
    Mycket rolig bil men tyvärr så är jag väldigt besviken. Det tog två dar innan det första felet kom fram. Den går väldigt högt på tomgång å efter att man kört ett par bil så blir det bara värre. Till slut så pendlar varvräknaren från 1500 till 1000 varv, låter som om nån sitter å gasar å har sig.
    Andra felet är att navigatorn tappar inställningarna efter att man startat om bilen.
    Den ska in nu på torsdag så vi får se om dom lyckats fixa det smidigt å snabbt.
    bmw = kvalite? Yeah right

  6. #6
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    23
    Tydligen var det en givare som hade gett upp och nu ska den bytas i morgon bitti.
    Vet inte vilken givare det var men det sitter vid insuget nånstans så det skulle ta ett tag att byta.
    Jävligt surt att man ska ha sån otur att bilen går sönder efter 2 dar.
    Var ute för ett tag sen å rejsa mot en saab. Gick finfint, körde ifrånå honom ganska så enkelt men sen så kommer jag fram till rödljuset å då börjar EML lampan lysa å bilen orkar knappt köra iväg på ettan.
    Startade då om bilen å då funkade den igen.
    Hoppas verkligen att det felet beror på givaren som är trasig. Nån annan som har haft samma problem???

    Hur lägger jag upp bilder här? Ser ingen sån funktion. Tog ett par bilder när jag fick den som jag tänkte lägga upp, dock så blev dom riktigt suddiga. Tror jag var lite för upphetsad när jag hade hämtat bilen

  7. #7
    MINI-galning Martins avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    668
    tjena...
    gå in under din medlemssida... där kan du ladda upp fot dvs om du är betalande medlem ... lycka till
    [color=silver]Martin Roenngard[/color]
    *SÅLD*
    Cooper S by Digi-Tec -02
    *SÅLD*
    Bmw M3 E46 -03
    *SÅLD*
    Cooper S works -04
    [color=silver]Höllviken[/color]

  8. #8
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    23
    Aha men jag är tyvärr inte en betalande medlem

  9. #9
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av edison
    Aha men jag är tyvärr inte en betalande medlem
    www.imageshack.us


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •