Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799

    EFTERSNACK: sydträffen 26 okt

    Här skriver vi om våra upplevelser från träffen
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  2. #2
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Halmstad
    Län
    Halland
    Inlägg
    64
    Dagen började vid 10 över elva när jag begav mig hemifrån och mot eurostop för att möta powernap och fredrikr vid halv 12. Sen begav vi oss vidare på dom torra vägarana mot hallandsåsen där vi möte Hans-g och gnistan.

    Med solen i ansiktet och ner vevade rutor körde vi utmed hallandsåsen mot Båstad sen vidare till Torekov.
    Efter lite foton vid den soliga hamnen i Torekov så begav vi oss mot Mölle för en bit mat på stadshotelets uteservering.

    Det var en kort sammanfattning av en kanon eftermiddag.
    Tack alla som dök upp

    /Tito

  3. #3
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Kunde inte sagt det bättre själv...vilken underbar brittsommar vi har upplevt....jag stod i valet med shorts i förmiddags...blev dock långbrallor pga risken för temperatur under 20 grader, man vill ju inte frysa

    som tito skrev så sågs han o jag på statoil eurostop halv 12....fem över halv bestämde vi oss för att köra vidare mot mötesplatsen, på väg från statoil kommer fredrikr på 2 hjul i kurvan.....han hängde med

    uppför hallandsåsen mot macken däruppe...vad f-n hans-g var där hur förvånad blev inte jag, men d klart med tanke på vädret var det ju givet med en cab i gänget

    ner mot båstad i samlad trupp, 5 st, längs italienska vägen (vi hoppade över övre kattvik denna gång) ut till torekov, för foto, slingriga småvägar i 10 mil till mölle (fågelvägen 3 mil) för att inmundiga en ypperlig macka, vilken utsikt i horisonten skymtades danmark!!!

    det blev tyvärr ingen pucko på hela träffen, mycket pga att det är en mjölkprodukt och ska hållas kall, något som var omöjligt denna dag.....

    tack till alla som kom och förlängde MINIsäsongen väl mött i framtiden
    de åsikter vi diskuterade runt bordet kommer att tas upp!

    mvh
    jonas
    *powernap*
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  4. #4
    MINI-galning fredrikrs avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Halmstad
    Län
    Halland
    Inlägg
    125
    haha, härligt att ingen deppade ihop på grund av vädret

  5. #5
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Niclas
    Ort
    Klippan
    Län
    Skåne
    Inlägg
    8
    Tackar för idag och jag kan bara säga på återseende för jag kommer att dyka upp fler gånger på kommande träffar.
    Ha det så gott till dess.

  6. #6
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av powernap Visa inlägg
    det blev tyvärr ingen pucko på hela träffen, mycket pga att det är en mjölkprodukt och ska hållas kall, något som var omöjligt denna dag.....
    Har du inte hittat kylfunktionen i handsfacket ännu?

    Den är ju grym för Pucko!!

    Kul att Hans-G dök upp på rätt sida Sverige igen. Han måste trivas här!
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  7. #7
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av ace666 Visa inlägg

    Kul att Hans-G dök upp på rätt sida Sverige igen. Han måste trivas här!
    ja något måste det vara som drar, eftersom han gång på gång väljer våra träffar
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  8. #8
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233
    Såja, mobba inte Hans-G nu.

    Vi vet alla att Stockholmare räknas som en sekt som han kanske nu har planer på att lämna. Om det mot förmodan är så att han skall flytta till rätt sida så kan jag inte rekommendera Göteborg. Ingen stad för en cabriolet! Blir mer som en badtunna

    /David
    Mini Cooper Brg/W 2004 *såld* - 2 x Volvo V70 2.0F MY09 & MY10 - 45 kvm garage

  9. #9
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Tillbaka i stan där jag hör hemma några ord från mig om sydträffen. Och lite annat...

    Jag gillar som bekant att överraska och var tidigt på plats på Rasta på Hallandsåsen för att invänta karavanen - nåja, åtminstone MINI-karavanen - av deltagare. Smög in bakom restaurangen först, men när Gnistan dök upp kändes det bättre att börja en line up vid macken inför avfärden. Så dök de övriga tre bilarna upp norrifrån och efter lite inledande snack bar det iväg. Vi hade bra flyt under nån timme innan vi radade upp oss på Grand Hotels veranda i Mölle och avnjöt såväl utsikt över hamnen som matiga mackor. Utsikten var gratis, mackan god men långt ifrån lika gratis.

    Under sittningen diskuterade vi lite av varje, bland annat lite NMCS-ämnen, och var överens - tror jag - om att klubben skulle behöva lite mer lockande medlemsrabatter, inte minst på BMW/MINI-anläggningarna i landet. Och en välplacerad och välplanerad riksträff nästa sommar för att samla medlemmarna och bättra på klubbkänslan.

    Sen bar det iväg igen, tidvis hindrades vår framfart av fordon som söndagsvädrades av förare med något mindre inspirerad körstil än vår . Utanför Ängelholm skildes våra vägar och för min del kändes det lite märkligt att köra ut på E6:an och dra SÖDERUT för att komma till mitt tillfälliga hem.

    För det var ju så, att jag lockats ner till Skåne av lite mer än att träffa "sydlänningarna" och köra Jonas' rekade bana på Bjärehalvön med omnejd. Att Heidi på MINI i Solna frestade med godis av högsta klass var en annan tung orsak till beslutet om en hösttur söderut. Jag slängde utan större förhoppningar in en anmälan till MINI:s tävling om fribiljetter till Malmö Chokladfestival, som alltså sponsrades av MINI, men när jag så blev en av vinnarna var det givet att åka ner. Fixade ett par semesterdagar och drog ner på fredagen.

    Lördag förmiddag radade vi upp oss en liten delegation med fyra MINIsar utanför Slagthuset, där festivalen hölls, och ägnade oss under ett par timmar åt godsakerna därinne, både diverse praliner och annat chokladigt, och ögongodiset i form av fyra MINI som fanns i lokalerna - två ckoklad-Clubman, en disco-Clubman (som väl lär dyka upp vid invigningen av nyrustade MINI-lokalerna i Solna) och sist men inte minst en GP. Älggrytan och trevlig samvaro hos Christians föräldrar i Arlöv för hela gänget var höjdpunkten på dagen, trots den hårda chokladkonkurrensen... Stort tack till dem för denna speciella NMCS-sponsring!

    Det var förstås otur att dessa helgevenemang i Skåne sammanföll med Södertörnsturen på min hemmaplan, men resan ner var en alldeles utmärkt ursäkt för en långtur och ett litet miljöombyte. Trevligt att träffa er alla där nere!

    Vi ses igen - fast nu dröjer det ett tag...
    /Hans-G
    Senast redigerat av Hans-G den 2008-10-30 klockan 19:40.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. EFTERSNACK: Halmstadträff 31 aug
    Av powernap i forum Evenemang
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 08:27
  2. Eftersnack: Sommarträffen 25-26 Aug
    Av Ace i forum Evenemang
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 11:29
  3. Eftersnack: Måndagsträff GBG 20/8
    Av Ace i forum Evenemang
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 19:20
  4. Eftersnack: Stockholmsrepa 29/7
    Av Marcus i forum Evenemang
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 07:56
  5. Bilder och Eftersnack: GBG 18/5!!!
    Av MrCooper i forum Evenemang
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 16:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •