Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 42
  1. #1
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906

    Köpa begagnad Cooper S

    Jag har varit med on/off på forumet sen starten, då jag verkligen gillat Cooper S, men aldrig registrerat mig innan nu, jag tog körkortet igår så nu är det dags att skaffa bil.

    Jag skulle vilja veta för- och nackdelar som bilen har, den är ju ganska dyr, får man vad man betalar för? Hur håller sig värdet? Vad bör man få betala för en fin begagnad Cooper S? Vad ska man tänka på? Några speciella årsmodeller? alla tips tas tacksamt emot, även vart man kan hitta begagnade, någon speciell handlare?

    Tack på förhand.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  2. #2
    MINI-galning Martins avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    668
    [color=silver]Martin Roenngard[/color]
    *SÅLD*
    Cooper S by Digi-Tec -02
    *SÅLD*
    Bmw M3 E46 -03
    *SÅLD*
    Cooper S works -04
    [color=silver]Höllviken[/color]

  3. #3
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Tack.

    Jag var förbi i Solna och dom var allt annat än hjälpsamma om man säger så...


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  4. #4
    MINI-galning Martins avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    668
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Tack.

    Jag var förbi i Solna och dom var allt annat än hjälpsamma om man säger så...
    Det brukar vara så ....
    Idéallet är 40+ (kostym & direktörs jobb)...
    [color=silver]Martin Roenngard[/color]
    *SÅLD*
    Cooper S by Digi-Tec -02
    *SÅLD*
    Bmw M3 E46 -03
    *SÅLD*
    Cooper S works -04
    [color=silver]Höllviken[/color]

  5. #5
    Tror dom flesta beggade Cooper S:arna ligger på runt 175-200.000:- Dom har väldigt bra andrahandsvärde, att hitta beggade hos handlare är svårt. Ofta är det kö på bilarna så dom säljs innan dom kommer in till handlaren i princip. Pratade med dom på Borgs, dom hade lyckats få ut en annons på en S i tidningen, problemet är att dom sålde den innan tidningen kom i tryck..

  6. #6
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    163
    Nej då, inte alla som e hjälpsama för kostymtyperna!!!

    Kolla med dem i Vällingby, gå fråga efter Micke, han e schjyst, jag köpte min hos honom!!!!
    Skit trevlig kille!!!
    Lycka till, å GRATTIS till körkortet!!!

  7. #7
    MINI-galning BADaniels avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Älvjsö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    235
    Mvh Daniel

    Bandhagens Däck
    DR Setup

  8. #8
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Stefan
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    60
    fj0,

    Köpte min 03:a för drygt 2 veckor sedan och kan bara hålla med föregående talare. Andrahandsvärdet är mycket bra och de är svåra att få tag på, jag bevakade diverse sidor på nätet samt ringde runt till alla handlare i Sverige i jakt på min, till slut hittade jag en annons på bytbil.com.

    Priserna ligger som sagt mellan 185k och 225k beroende på årsmodell/utrustning. Dyrast, som vanligt, är det att köpa den på BMW Solna...

    På min har jag båda paketen, skinn, multiratt + PDC vilket jag tycker räcker bra, det enda jag verkligen saknar är regnsensor. Varit bortskämd med det tidigare. Komforten är över förväntan, det är inga som helst problem att köra längre sträckor. Gäller bara att packa lätt!

    Om du är intresserad så vet jag en handlare som har en demobil på ca 250 mil, 04:a, BRG/W som de ska sälja när som helst. Dock en bit att åka från Stockholm men det är det värt. Hör av dig om du vill veta mer.

    Mvh
    Stefan

  9. #9
    MNS
    Guest
    hemmm...på väg att bli ännu en kasta skit på solna tråden...
    Solna har haft den garanterad bästa och kunniga minisäljaren!!! Hennes hårda arbeta och intresse ressulterade i ssveriges första mini center.

    Vist kan jag till viss del hålla med om att en del bmw säljare ska tydligen va lite dryga men dom säljer å andra sidan inte mini normal... rätt person= inga problem.

    Coopesrstefan hur motiverar du ditt inlägg om dyrast i sverige?

  10. #10
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av BADaniel
    Vill man ha en riktigt shystMCS så har man chansen att göra ett klipp!

    Daniel: Blir det en PW/B

  11. #11
    MINI-galning Martins avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    668
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Citat Ursprungligen postat av BADaniel
    Vill man ha en riktigt shystMCS så har man chansen att göra ett klipp!

    Daniel: Blir det en PW/B
    Denna är ett klipp ! Köparen kommer att bli lycklig.... Säljaren kommer förmodligen att fälla en o annan tår....
    [color=silver]Martin Roenngard[/color]
    *SÅLD*
    Cooper S by Digi-Tec -02
    *SÅLD*
    Bmw M3 E46 -03
    *SÅLD*
    Cooper S works -04
    [color=silver]Höllviken[/color]

  12. #12
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Stefan
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    60
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    hemmm...på väg att bli ännu en kasta skit på solna tråden...
    Solna har haft den garanterad bästa och kunniga minisäljaren!!! Hennes hårda arbeta och intresse ressulterade i ssveriges första mini center.

    Vist kan jag till viss del hålla med om att en del bmw säljare ska tydligen va lite dryga men dom säljer å andra sidan inte mini normal... rätt person= inga problem.

    Coopesrstefan hur motiverar du ditt inlägg om dyrast i sverige?
    Helt enkelt med de observationer jag gjort när jag letade Mini. Dock är det verkligen inte min avsikt att "kasta någon skit", det var mer ett uttryck för min uppfattning. De har säkert skäl för sina, i mitt tycke, höga priser. Höga omkostnader osv...

    Jag hade kontakt med Johan i Solna innan jag köpte min och fick ett jättebra bemötande men dålig rabatt på offerten.

  13. #13
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Detta var enda S:en dom hade på kista.

    http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1229828


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  14. #14
    MINI-galning BADaniels avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Älvjsö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    235
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Citat Ursprungligen postat av BADaniel
    Vill man ha en riktigt shystMCS så har man chansen att göra ett klipp!

    Daniel: Blir det en PW/B
    Mycket möjligt...
    Mvh Daniel

    Bandhagens Däck
    DR Setup

  15. #15
    MINI-galning BADaniels avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Älvjsö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    235
    Citat Ursprungligen postat av Martin
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Citat Ursprungligen postat av BADaniel
    Vill man ha en riktigt shystMCS så har man chansen att göra ett klipp!

    Daniel: Blir det en PW/B
    Denna är ett klipp ! Köparen kommer att bli lycklig.... Säljaren kommer förmodligen att fälla en o annan tår....
    Beror ju på vad man ersätter den med...
    Mvh Daniel

    Bandhagens Däck
    DR Setup

  16. #16
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av CooperStefan
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    hemmm...på väg att bli ännu en kasta skit på solna tråden...
    Solna har haft den garanterad bästa och kunniga minisäljaren!!! Hennes hårda arbeta och intresse ressulterade i ssveriges första mini center.

    Vist kan jag till viss del hålla med om att en del bmw säljare ska tydligen va lite dryga men dom säljer å andra sidan inte mini normal... rätt person= inga problem.

    Coopesrstefan hur motiverar du ditt inlägg om dyrast i sverige?
    Helt enkelt med de observationer jag gjort när jag letade Mini. Dock är det verkligen inte min avsikt att "kasta någon skit", det var mer ett uttryck för min uppfattning. De har säkert skäl för sina, i mitt tycke, höga priser. Höga omkostnader osv...

    Jag hade kontakt med Johan i Solna innan jag köpte min och fick ett jättebra bemötande men dålig rabatt på offerten.
    Kollar man på ny bilar så kan jag hålla med dig till en viss del, jag fick en offert av borgs bil och åkte bort till solna där dom var 12k dyrare men efter em viss förhandling så gick säljaren till försäljnings chefen och lyckade få ner priset till samma som borgs men ink vinter hjul... alla bmw group försäljare är ägda av bmw sverige som helldre säljer mindre bilar dyrt en fler å billigare så det finns vissa orsaker till deras ny priser men allt går att förhandla vid intresse

  17. #17
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av BADaniel
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Citat Ursprungligen postat av BADaniel
    Vill man ha en riktigt shystMCS så har man chansen att göra ett klipp!

    Daniel: Blir det en PW/B
    Mycket möjligt...
    Vore SÅÅÅ himmla nice :P

  18. #18
    MINI-galning BADaniels avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Älvjsö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    235
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Citat Ursprungligen postat av BADaniel
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Citat Ursprungligen postat av BADaniel
    Vill man ha en riktigt shystMCS så har man chansen att göra ett klipp!

    Daniel: Blir det en PW/B
    Mycket möjligt...
    Vore SÅÅÅ himmla nice :P
    Med svarta stripes och fälgar RACE!
    Kanske Works till o med...
    Mvh Daniel

    Bandhagens Däck
    DR Setup

  19. #19
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Jag fick mig en chock då jag prövade S:en idag, jag hade provsuttit vanliga coopern i Solna igår, och jag fick plats, 183cm ganska stor, men när jag ställde in stolen som förare idag och kollade bakom mig fanns det en sisådär 5cm benutrymme? känns som om den är för liten.

    Dessutom får man en BMW 320ci -02 som gått 3800mil för ungefär samma pris. Så jag vet inte, tror inte det blir någon Mini för mig...


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  20. #20
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    674
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Jag fick mig en chock då jag prövade S:en idag, jag hade provsuttit vanliga coopern i Solna igår, och jag fick plats, 183cm ganska stor, men när jag ställde in stolen som förare idag och kollade bakom mig fanns det en sisådär 5cm benutrymme? känns som om den är för liten.

    Dessutom får man en BMW 320ci -02 som gått 3800mil för ungefär samma pris. Så jag vet inte, tror inte det blir någon Mini för mig...
    Ja den heter ju inte Mini för intet. Nu vet jag ju iofs inte hur långt bak du sitter, men som jag (182cm) sitter så finns det hyffsad plats i bak. Sitter ganska lång fram bör tilläggas.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •