Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35
  1. #1
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    Träff i Göteborg till våren 2006 kanske?

    En träff i västra sverige hade väl varit på sin plats. Göteborg till våren... ?
    Finns intresse?

  2. #2
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    är på..........hojta till bara
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  3. #3
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Absolut! Skulle var kul att ta en tur ner i landet till sina gamla hemtrakter! RAC stallet har fått påökning med en Mini One som håller på att stripas i skrivandets stund av Jocke, kommer att blir väldigt racigt vill jag lova och med lite estrella så blir den snabbare än en original cooper. Bilen ska ner till Malmö och kockarna där får så klart en inbjudan till CooperSweden!

    Någon som har ett par schyssta 17 tummare till salu?

    Några andra som är på från Stockholm??

  4. #4
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Maaaaaaaaaaaaaay-bee.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  5. #5
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    OLW vs. Estrella

    Citat Ursprungligen postat av KIT
    Absolut! Skulle var kul att ta en tur ner i landet till sina gamla hemtrakter! RAC stallet har fått påökning med en Mini One som håller på att stripas i skrivandets stund av Jocke, kommer att blir väldigt racigt vill jag lova och med lite estrella så blir den snabbare än en original cooper. Bilen ska ner till Malmö och kockarna där får så klart en inbjudan till CooperSweden!

    Någon som har ett par schyssta 17 tummare till salu?

    Några andra som är på från Stockholm??
    Det är lite sjukt att man kan chippa en One så att den får mer än en Cooper. Är själv lite sugen på Its Fun-chippet för 2900:- monterat och klart. Skulle ge 10 hk extra lovar dom. Sveriges billigaste! Är det de du har, KIT?

  6. #6
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Yes! Det finns ett bättre alternativ, där man laddar ner via ett uttag under ratten. Hör med J©cke här på forumet! Fungerar jättebra och det finns två alternativ 10 hk eller 20 hk, 10 kostar 2400 ink moms och är gjort på några dagar utan några ingrepp i motorn! Kontakta jocke på illumination@kulgrej.se

  7. #7
    MNS
    Guest

    Re: OLW vs. Estrella

    Citat Ursprungligen postat av ace666
    Citat Ursprungligen postat av KIT
    Absolut! Skulle var kul att ta en tur ner i landet till sina gamla hemtrakter! RAC stallet har fått påökning med en Mini One som håller på att stripas i skrivandets stund av Jocke, kommer att blir väldigt racigt vill jag lova och med lite estrella så blir den snabbare än en original cooper. Bilen ska ner till Malmö och kockarna där får så klart en inbjudan till CooperSweden!

    Någon som har ett par schyssta 17 tummare till salu?

    Några andra som är på från Stockholm??
    Det är lite sjukt att man kan chippa en One så att den får mer än en Cooper. Är själv lite sugen på Its Fun-chippet för 2900:- monterat och klart. Skulle ge 10 hk extra lovar dom. Sveriges billigaste! Är det de du har, KIT?
    One har en betydligt snällare kam en coppern så så länge du inte byter kamen så kommer det vara sama eftekt skillnad... motor mässigt så skilljer sig bilarna bara på kamen och ecu

  8. #8
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av KIT
    Yes! Det finns ett bättre alternativ, där man laddar ner via ett uttag under ratten. Hör med J©cke här på forumet! Fungerar jättebra och det finns två alternativ 10 hk eller 20 hk, 10 kostar 2400 ink moms och är gjort på några dagar utan några ingrepp i motorn! Kontakta jocke på illumination@kulgrej.se
    Jag skulle ta 20 hk med bara chip med en nypa salt... tex kelleners anger drygt 140 hk (bänkade hk) med trim kam,sportsystem (cat back) filter å ecu..

  9. #9
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Citat Ursprungligen postat av KIT
    Yes! Det finns ett bättre alternativ, där man laddar ner via ett uttag under ratten. Hör med J©cke här på forumet! Fungerar jättebra och det finns två alternativ 10 hk eller 20 hk, 10 kostar 2400 ink moms och är gjort på några dagar utan några ingrepp i motorn! Kontakta jocke på illumination@kulgrej.se
    Jag skulle ta 20 hk med bara chip med en nypa salt... tex kelleners anger drygt 140 hk (bänkade hk) med trim kam,sportsystem (cat back) filter å ecu..
    Vad vill dom ha för det kitet? Måste monteras i tyskland eller?

  10. #10
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Tullinge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    223
    Kellners monteras i Tyskland !

    // Foppa
    [b]Peter Forsberg [Foppa][/b]
    **********************
    [i]Mitt ex : MINI Cooper 115hk+[/i]
    [b]Mitt andra ex: [/b]
    Saab 9-5 2.3t SC
    235hk/380Nm Performance By Maptun
    [b]Nuvarande :[/b]
    Saab 9-3 SC 1,8t Biopower

  11. #11
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av ace666
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Citat Ursprungligen postat av KIT
    Yes! Det finns ett bättre alternativ, där man laddar ner via ett uttag under ratten. Hör med J©cke här på forumet! Fungerar jättebra och det finns två alternativ 10 hk eller 20 hk, 10 kostar 2400 ink moms och är gjort på några dagar utan några ingrepp i motorn! Kontakta jocke på illumination@kulgrej.se
    Jag skulle ta 20 hk med bara chip med en nypa salt... tex kelleners anger drygt 140 hk (bänkade hk) med trim kam,sportsystem (cat back) filter å ecu..
    Vad vill dom ha för det kitet? Måste monteras i tyskland eller?
    K.sport Motorkit KS Cooper
    for Mini Cooper: performance max approx. 18 kW (25 HP);
    conversion: cylinder head fine tuning, K.sport crankshaft; modified ECU(rpm max. 7500 U/min.), special air filter; 0-100 kph in 8.0 sec., top speed approx. 210 kph; incl. fitting 1100056300 E € 2.200,-

    K.sport Silencr
    Middle tupe-rear silencer, two 70 mm tail pipes;
    full, powerfull sound 1810056300 C € 640,-

    Alltså 25 hk är med orginal system, med sportsystem, grenrör med katt så lär efekten öka runt 10 hk

  12. #12
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Foppa
    Kellners monteras i Tyskland !

    // Foppa
    Ja i tyskland eller på valfir verkstad, dock så har en vanlig verkstad svårt å porta toppen + att ecu:n ställs in efter din egen bil på rullande landsväg till skillnad i från en vanlig ecu uppgradering

  13. #13
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Jag pratar om one 90 hk, det finns visst två uppgraderingar där, på Cooper 115 hk måste man göra mer, ganska logiskt. Just därför, köp en One och uppgradera till en cooper eller mer....

  14. #14
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av KIT
    Jag pratar om one 90 hk, det finns visst två uppgraderingar där, på Cooper 115 hk måste man göra mer, ganska logiskt. Just därför, köp en One och uppgradera till en cooper eller mer....
    Samma kitt till one ger ca 10 hk mindre en till coopern, sen har en one betydligt enklare chassie, men vill man spara pengar och modda själv så kam man för mellanskillnaden köpa ett trim kitt i från kelleners å sen en MC topp och få samma efekt som en mc, samma sak med chassiet...

  15. #15
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Eller bara köpa ett tomt skal och bygga själv

  16. #16
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av KIT
    Eller bara köpa ett tomt skal och bygga själv
    Haha jo sant men lite jobbig när du ska bes bilen

  17. #17
    MINI-galning Jockes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Jocke
    Ort
    Enebyberg
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    215
    Hmmm...?

    Inleddes inte tråden med en fråga om en träff???

    Fet urspårning!

    Jocke

  18. #18
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av Jocke
    Hmmm...?

    Inleddes inte tråden med en fråga om en träff???

    Fet urspårning!

    Jocke
    *har oxo för mig det*
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  19. #19
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    Mycket meck....

    Med tanke på pris och att man får dra ner till tyskland så tror jag att det är lättare att kränga MC´n och köpa en beg MCS istället! hi hi Vad skall man betala för en original -02,-03,-04? Nu blev jag så sugen att jag skall in på Blocket och titta....

    Är det någon här på forumet som varit i Tyskland och köpt sin Mini förresten? Såg på mobile.de att det fanns en del till hyfsade priser. Men då blir det ju en resa iaf.

    P.S Frågan är om jag vill släppa min ögonsten....hi hi

  20. #20
    MINI-galning Petters avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Förnamn
    Petter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    150
    ...hur var det med träffen
    Petter
    Har avverkat ett par JCW men kör nu endast "Gammelmini"

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •