Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    MINI-entusiast Aleckzs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Förnamn
    Alexander
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    71

    Bluetooth-headset eftermontera?

    Kolla lite om de är någon som känner till om man kan eftermontera in bluetooth-headsetet som går att välja till när man köper ny mini.
    Jag har multi-ratten men knapparna som tillhör bluetoothen. Men funderar på om jag har fel stereopaket. Har den enklare paketet med enradig display.
    Tänkte om de är bara mikrofonen som fattas men så enkelt är de nog allt inte :S

    Tack för svar..

  2. #2
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Tommy
    Ort
    Skanör
    Län
    Malmö
    Inlägg
    1
    Är ganska säker på att det går att eftermontera, men det brukar ofta kosta det dubbla mot vad det gör vid fabriksmontering när bilen görs. Tror att det brukar kosta 7000SEK (fabriksmonterat) för en BMW och det är samma Bluetooth system som sitter i Mini.

    Om du kan klara dig utan anv. av ratt knapparna, skulle jag rekommendera något av Parrot's handsfree system som dessutom stödjer Bluetooth music streaming utöver vad ett BMW/Mini kit stödjer. Parrot's kit kan installeras med bilens audio system. www.parrot.com

    Mvh,
    Tommy

  3. #3
    MINI-entusiast Aleckzs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Förnamn
    Alexander
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    71
    Citat Ursprungligen postat av unique2me Visa inlägg
    Är ganska säker på att det går att eftermontera, men det brukar ofta kosta det dubbla mot vad det gör vid fabriksmontering när bilen görs. Tror att det brukar kosta 7000SEK (fabriksmonterat) för en BMW och det är samma Bluetooth system som sitter i Mini.

    Om du kan klara dig utan anv. av ratt knapparna, skulle jag rekommendera något av Parrot's handsfree system som dessutom stödjer Bluetooth music streaming utöver vad ett BMW/Mini kit stödjer. Parrot's kit kan installeras med bilens audio system. www.parrot.com

    Mvh,
    Tommy
    Tack för svaret Tommy.
    Nej 7000 är bra mycket pengar för de.
    Tack för tipset ska kolla in deras grejer då. Annars kanske de får bli ett vanligt bluetooth-headset

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Eftermontera AC
    Av rajapruk i forum Teknik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 10:06
  2. Eftermontera sportknapp?
    Av Class0n i forum Teknik
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 11:11
  3. Ang Telefon förbered/bluetooth
    Av NickePicke i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 21:14
  4. bluetooth i mini
    Av ptr i forum Teknik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 19:59
  5. Eftermontera larm?
    Av Crazy frog i forum Teknik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 14:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •