Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27
  1. #1

    mycket mini problem?

    Tycker det finns ganska många trådar här med olika problem folk har på sina Minis, blir väl snart till att köpa en MCS, väntar bara på rätt färg/pris/utrustning.

    Man blir ju lite orolig.

    Är det något särskilt jag ska kolla, kommer inte köpa någon över 1000 mil och minst en 05-

    /Marcus

  2. #2
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371

    Re: mycket mini problem?

    Citat Ursprungligen postat av greven
    Tycker det finns ganska många trådar här med olika problem folk har på sina Minis, blir väl snart till att köpa en MCS, väntar bara på rätt färg/pris/utrustning.

    Man blir ju lite orolig.

    Är det något särskilt jag ska kolla, kommer inte köpa någon över 1000 mil och minst en 05-

    /Marcus
    Kolla att det inte tickar om motorn/växellådan när du inte kopplar. (Testa genom att ha öppen dörr, koppla till från och lyssna om det tickar nått).
    Samt ifall det är några vibrationer i framvagnen när du gasar.

    Sen verkar det som man ska kolla efter rost under instegslisten.

    Samt ifall lacken är hel på dörrsidorna.

    Tror inte det är överdrivet mkt fel på mini'sarna jämfört med vilken annan bil som helst.

  3. #3
    ok.

    den här är inressant, känner ni till några problem med takluckan?

    http://www.blocket.se/vi/8818398.htm?ca=14_s

    http://www.blocket.se/vi/8705596.htm?ca=14_s

  4. #4
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Citat Ursprungligen postat av greven
    ok.

    den här är inressant, känner ni till några problem med takluckan?

    http://www.blocket.se/vi/8818398.htm?ca=14_s

    http://www.blocket.se/vi/8705596.htm?ca=14_s
    När du säger det så, min gnisslar som fan när man öppnar och stänger, samt gnisslar när den är öppen.
    Tror dock att detta går att lösa med lite smörjning på rätt ställen. Har bara inte orkat fixa det eftersom jag inte haft bilen på 1.5månad.
    Inga läckage eller liknande.

  5. #5
    okidoki.

    Skall ringa på den vita och lite andra alternativ i morgon så får vi se vad vi kan få för pris.

  6. #6
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm, Åkersberga
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    85
    Hej,

    Jag tycker nog inte att Mini har "oftare" eller "flera" problem än andra tillverkare. Min lilla spricka är ju bara p.g.a slarv hos någon. Det är ingen defekt för att kunna fortsätta färden så att säga. Bara jobbigt att ha en skönketsmiss på en ny bil.

    Ta vår Audi A4 t.ex. Där började kylaren att läcka p.g.a dålig komponent i systemet. En slanglämma klämdes åt och så var problemet ur världen, bara jobbigt att ha ett fel, och just fel på kylaren kan ju förstöra en hel utflykt.

    Och skulle det bli problem med drivning eller motor, eller något annat för den delen finns ju en gratis 4 årig hjälpservice. Den ingår vi köp av både ny och beg.bil. Men den är som sagt 4 årig, så 02rs vägassistans går ut i år, tänk på det ni som skall köpa MC.

    Hade också en SAAB innan audin, då sprack topplockspackningen.

    Så Mini har inte fler problem än andra, allting slits och det får man vara beredd på!

  7. #7
    att den här har kostat 289 000:- ny
    http://www.blocket.se/vi/8818398.htm?ca=14_s

    Han säger att chrono package och "split" fälgarna samt all annan utr kostar. Denna är verkligen max utrustad....säger försäljaren.

    Vad tror ni mini proffs?

  8. #8
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm, Åkersberga
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    85
    Den är läcker, ingen tvekan om saken.

    En sak som jag direkt såg var att denna bil INTE har recaro- sportstolarna för detta pris. Borde ingått enligt mig.

    Åk och titta på den, är det någon lackskada t.ex., Något annat som kärvat eller liknande. Hur fräsch är den, har någon rökt i den? - Kolla servicebok, borde iof inte vara så mycket i den, har inte ens gått till första oljebytet. Ingår vinterdäck? - Om det gör det är priset rätt, annars pruta! Kolla däcken, hur stort slitage har de haft? Speciellt framdäcken då det är framhjulsdrift, de släpper rätt ofta med hög gas på 1an vid t.ex. när du kör in eller ut i en rondell.

    Det är en intressant objekt, men skulle du kunna pruta ner den till 215 000 - 220 000 skall du känna dig supernöjd!, Då är det ett kap. Nu ligger den som sagt lite högt för de milen som den körts.

    Köpte min S, med recaro-stolarna, men utan harman/kardon och mittarmstöd NY för 250 000.

    Och de tillbehören som sitter i är ingen ursäkt för att den ligger så pass högt enligt mig.

    Men som sagt, 215 000 - 220 000, då skulle jag ha klippt till direkt!

  9. #9
    om man nu skall lita på försäljaren vilket man bör kunna så fanns det inte en skråma på den.

    Saken är den att jag bryr mig inte om Blåtands historien och chrono paketet vet jag inte heller om jag är så noga med.

    Synd att man inte kan hitta någonstans där man ser vad allt kostar om jag skulle köpa det nytt.

    Han sa att han kunde släppa den för omkring 230 000:- och då har jag inte prutat.

    Vad kostar stolarna extra?

  10. #10
    finns ju även en här som Mr.Varre säljer och den verkar ha mer det jag kräver, inte helt rätt färg men 2.a bästa färg

  11. #11
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm, Åkersberga
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    85
    Mm, kolla den =)

    Har inte recarosiffrorna i huvudet, men jag tror att jag har en prislista hemma. Kan kolla när jag kommer hem!, E på jobbet nu.

  12. #12
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Är ni säkra på att det inte är Works stolarna från Sparco som ni pratar om?



    Dom kostar iaf 13 000kr/st från Realcar.

    Tycker att 290 000kr nybil utan Works är lite dyrt.

  13. #13
    japp, det tycker jag med. Måste väl finnas något kvitto från när dom köpte bilen?

  14. #14
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av xscream
    Är ni säkra på att det inte är Works stolarna från Sparco som ni pratar om?



    Dom kostar iaf 13 000kr/st från Realcar.

    Tycker att 290 000kr nybil utan Works är lite dyrt.
    Knappt 300kkr för en MINI låter galet, jag är ledsen men när vi kommer upp i den prisklassen finns det ett stort utbud av roliga bilar.

    Marcus, Nej dom pratar om Recaro-stolarna:





    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  15. #15
    mycket med stolar nu....

    Ska ringa ang den vita imorgon igen och ge dom ett bud så får vi se vad dom säger.

    Vill köra mini nu!

  16. #16
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    674
    Jo visst nästan 300 för en ny Mini låter mkt, men saken är den att om man går efter prislistan så var det inge sv¨årt att komma upp i den summan.

    MCS med chili och curry bara där 238000:-
    sen har jag inte alla priser i huvet men på ett ungefär.
    taklucka 8500:-
    siktpaket 2700:-
    Multiratt 2500:-
    h/k 5400:-
    skinn 8500:-
    chrono 1800:-
    bonnets 800:-
    armstöd 2500:-
    bara där är det 270700:-

    sen vet jag inte va telefonförberdelse me blåtand går på, inte heller splitfälgarna.
    sen kan det ju vara lite saker som inte framgår också..ex svart innertak.
    så 289000 kan mkt väl ha vart listpris, vad förra ägaren betalade är ju en annan sak.
    Sen är det svårt att säga att en mini är fullutrustad, det är nästan omöjligt.

    Men jag tycker inte 230 låter som nåt jätteöverpris.
    Lycka till me köpet!
    //Fredrik Unogård #21

    Mini Countryman S -13 R60 Brilliant copper/black
    ex Coopers:
    Mini Cooper S R53 EB/W -02
    Mini Cooper R56 AB/AB -07
    Mini Clubman D R55 PW/B - 08

  17. #17
    väntar med spänning till morgondagen...

  18. #18
    Gav dom ett bud på 220 000:- men det var TOTALT ointressant!

    "Har man 239 i utgångspris så kan man inte släppa den för 220" sa försäljaren.

  19. #19
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm, Åkersberga
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    85
    Nja 19 kan vara svårt. Bilarna går som smör i solsken.

    Men jag tycker nog att du skall vara nöjd om du får den för 230 blankt.

    Min kostade 259 900 ny, men efter förhandlingarna blev det 250 blankt!

    Kan ju bero lite på hur säljaren ser dig som kund, har du 230 kulor på bordet är bilen din, men skall du trilskas med avbetalning och dylikt kan det bli svårare.

    Den är som sagt värd 230 enligt mig, men INTE ETT öre mer!

  20. #20
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    horten-norge
    Inlägg
    1
    Fornøyd cooper s kjøper.


    Du skal ikke være redd for å kjøpe cooper s.
    Har selv hatt min cooper s i 2 uker nå, og er kjempefornøyd.
    Importerte den fra tyskland,der jeg handlet med orginal Bmw forhandler.
    bilen er en 05 cooper s dark silver grey med det meste av utstyr.den har gått 1500 mil,og jeg gleder meg bare til de neste 1500.




    M.v.h

    Anders
    cooper dark silver grey

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •