Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    MTH-Powerchip? Någon?

    Ger en Cooper 135hk för 300 Euro. http://www.mth-powerchip.de/_neu1407/e_mini.htm Någon som har eller har hört någon som kör med det?

  2. #2
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Tuner file
    The tuner file is especially made to gain power and torque and is made specially for any particular car in order to make best use of all different modifications. It makes quite a substantial difference to the standard file. The improvement is mainly felt at lower revs. Here we gain about +/- 15% of power and torque (compared to the standard file). The throttle response is highly improved and the car is much nippier.

    ONE ca. 135 BHP
    COOPER ca. 135 BHP
    COOPER S ca. 200 BHP

    Price: 300,00 Euro - incl. Cartune and 12 months free upgrades, when necessary



    Är detta med bara omprogrammering? Behövs ingen remskiva eller något annat?

    Jag vet att någon här har MTH, såg det i signaturen, vet inte vem dock.

    edit:
    magohl har visst MTH ECU, han kanske kan berätta mer, gör en sökning på mth så hittar du ett par trådar.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  3. #3
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    magohl har visst MTH ECU, han kanske kan berätta mer, gör en sökning på mth så hittar du ett par trådar.
    Jo, jag har haft i MTH i ett år ungefär på min S och är väldigt nöjd. Har laddat nytt program i bilen två gånger. En gång när jag hade en i övrigt standard bil och en gång efter att jag installerat pulley+filter etc.

    Har ej testat deras nya sk. 'tuner-version' som kostar €300 men skall förhoppningsvis uppgradera snart. Jag betalde bara €60 för min fil!

    Citat Ursprungligen postat av fjo
    Är detta med bara omprogrammering? Behövs ingen remskiva eller något annat?
    Ja, detta är bara en omprogrammering som utförs via OBDII-porten. Dock är ju vinsten betydligt större om det kombineras med en mindre remskiva. Tydligen använder några av de som säljer "pulley+ECU-chip" paket just MTH.

    Tycker väl att deras BHP-siffror låter lite väl optimistiska på en i övrigt standard Cooper S det är inget jag har belägg för. Skillnaden var klart märkbar hos mig iallfall.

    Hela proceduren är väldigt enkel och som jag erbjudit tidigare så kan jag låna ut min kabel om någon vill testa. Skulle vara förvånad om detta inte är den mest spridda och testade ECU-modifieringen till Mini med undantag av JCW.

    //MAGNUS

  4. #4
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av magohl
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    magohl har visst MTH ECU, han kanske kan berätta mer, gör en sökning på mth så hittar du ett par trådar.
    Jo, jag har haft i MTH i ett år ungefär på min S och är väldigt nöjd. Har laddat nytt program i bilen två gånger. En gång när jag hade en i övrigt standard bil och en gång efter att jag installerat pulley+filter etc.

    Har ej testat deras nya sk. 'tuner-version' som kostar €300 men skall förhoppningsvis uppgradera snart. Jag betalde bara €60 för min fil!

    Citat Ursprungligen postat av fjo
    Är detta med bara omprogrammering? Behövs ingen remskiva eller något annat?
    Ja, detta är bara en omprogrammering som utförs via OBDII-porten. Dock är ju vinsten betydligt större om det kombineras med en mindre remskiva. Tydligen använder några av de som säljer "pulley+ECU-chip" paket just MTH.

    Tycker väl att deras BHP-siffror låter lite väl optimistiska på en i övrigt standard Cooper S det är inget jag har belägg för. Skillnaden var klart märkbar hos mig iallfall.

    Hela proceduren är väldigt enkel och som jag erbjudit tidigare så kan jag låna ut min kabel om någon vill testa. Skulle vara förvånad om detta inte är den mest spridda och testade ECU-modifieringen till Mini med undantag av JCW.

    //MAGNUS
    Remskiva är inte så dyrt, men installation lär vara dyrare, vet någon vad det kostar och vem som kan utföra jobbet? Gärna i sthlm. Tycker MTH's ECU låter väldigt lovande, 60€ som du gav var ju ett riktigt klipp!


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  5. #5
    MNS
    Guest
    Skaffa en avdragare till kompressorn så kan du göra jobbet själv annars kan borgs hjälpa till

  6. #6
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    [Tycker MTH's ECU låter väldigt lovande, 60€ som du gav var ju ett riktigt klipp!
    Efter höjningen i våras är priset på standard-filen €150 och den bättre tuner-filen €300. Fortfarande väldigt rimligt tycker jag om man jämför med andra ECU-uppgraderingar. Glöm inte att kabel ej är med i priset!

    //MAGNUS

  7. #7
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    44

    Re: MTH-Powerchip? Någon?

    Citat Ursprungligen postat av ace666
    Ger en Cooper 135hk för 300 Euro. http://www.mth-powerchip.de/_neu1407/e_mini.htm Någon som har eller har hört någon som kör med det?
    Kan inte ge några omdömen annat än till just MCS men om du har några frågor om hur ned/upp laddningen av filen etc. så är det bara att fråga!

    Här har du en tråd på NAM-forumet där du kan hitta massor av info från personer som har MTH på One, Cooper och Cooper S.
    MINI COOPER :: North American Motoring - MTH Discussion (Archive)

    //MAGNUS

  8. #8
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av magohl
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    magohl har visst MTH ECU, han kanske kan berätta mer, gör en sökning på mth så hittar du ett par trådar.
    Jo, jag har haft i MTH i ett år ungefär på min S och är väldigt nöjd. Har laddat nytt program i bilen två gånger. En gång när jag hade en i övrigt standard bil och en gång efter att jag installerat pulley+filter etc.

    Har ej testat deras nya sk. 'tuner-version' som kostar €300 men skall förhoppningsvis uppgradera snart. Jag betalde bara €60 för min fil!

    Citat Ursprungligen postat av fjo
    Är detta med bara omprogrammering? Behövs ingen remskiva eller något annat?
    Ja, detta är bara en omprogrammering som utförs via OBDII-porten. Dock är ju vinsten betydligt större om det kombineras med en mindre remskiva. Tydligen använder några av de som säljer "pulley+ECU-chip" paket just MTH.

    Tycker väl att deras BHP-siffror låter lite väl optimistiska på en i övrigt standard Cooper S det är inget jag har belägg för. Skillnaden var klart märkbar hos mig iallfall.

    Hela proceduren är väldigt enkel och som jag erbjudit tidigare så kan jag låna ut min kabel om någon vill testa. Skulle vara förvånad om detta inte är den mest spridda och testade ECU-modifieringen till Mini med undantag av JCW.

    //MAGNUS

    Vad händer med fabriksgarantin på bilen ifall man programerar om den ? Om man får behålla den så är jag helt klart intresserad. Annars så e det rätt dumt

  9. #9
    MNS
    Guest
    Ska du trima bilen å vill ha kvar garanti så får du trima hos tex kelleners som erbjuder garanti på motor å drivlina

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •