Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2010
    Förnamn
    Anette
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västergötland
    Inlägg
    18

    Angry Förmonterad vindrutetorkarblad

    Jag har aldrig fattat vad som var felet på torkarbladet på förarsidan. Så irriterande, det torkade så dåligt på mitten av bladet. Alltså i mitt synfält. Jag åkte till BMW i fredags och köpte nya blad.

    Står utanför och tittar och tittar på förpackningen och på den gamla sitter som satt kvar. Jämför. Jodå, bilden stämmer på förpackningen. Mitt gamla torkarblad sitter rätt. Men vad knasigt tänker jag och ser en bilrepman gå förbi mig. Jag tjoar på honom och frågar - ska det sitta så här? Nej, säger han, det breda måste vara nedåt för att vinden ska trycka torkarbladet mot rutan.

    HM. Mitt torkarblad satt alltså upp och ned. MEN det som var hyperkonstigt - på förpackningen (bilden) satt torkarbladet också upp och ned!

    De visar alltså fel på förpackningen hur det bredare torkarbladet som sitter på förarsidan ska monteras. Inte undra på att mina "gamla" blad inte torkade av rutan ordentligt!

    Jag har haft jätteproblem i vinter med sikten pga onödigt slarv med monteringsbilden på förpackningen.

    Någon mer som är lika okunnig som jag?

  2. #2
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Man kan inte vara bäst på allt!
    Du får glädja dig åt att det hela var lätt (billigt) att åtgärda och att du hädanefter kommer att ha mycket bättre sikt...
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  3. #3
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930
    Citat Ursprungligen postat av Anette Visa inlägg
    Jag har aldrig fattat vad som var felet på torkarbladet på förarsidan. Så irriterande, det torkade så dåligt på mitten av bladet. Alltså i mitt synfält. Jag åkte till BMW i fredags och köpte nya blad.

    Står utanför och tittar och tittar på förpackningen och på den gamla sitter som satt kvar. Jämför. Jodå, bilden stämmer på förpackningen. Mitt gamla torkarblad sitter rätt. Men vad knasigt tänker jag och ser en bilrepman gå förbi mig. Jag tjoar på honom och frågar - ska det sitta så här? Nej, säger han, det breda måste vara nedåt för att vinden ska trycka torkarbladet mot rutan.

    HM. Mitt torkarblad satt alltså upp och ned. MEN det som var hyperkonstigt - på förpackningen (bilden) satt torkarbladet också upp och ned!

    De visar alltså fel på förpackningen hur det bredare torkarbladet som sitter på förarsidan ska monteras. Inte undra på att mina "gamla" blad inte torkade av rutan ordentligt!

    Jag har haft jätteproblem i vinter med sikten pga onödigt slarv med monteringsbilden på förpackningen.

    Någon mer som är lika okunnig som jag?
    hahah, det var ju roligt. Spara de nya till nästa vinter.
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

  4. #4
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2010
    Förnamn
    Anette
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västergötland
    Inlägg
    18

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Gustav2000 Visa inlägg
    hahah, det var ju roligt. Spara de nya till nästa vinter.
    japp får göra det.
    Nu har jag supersikt, framrutan är glasklarren (uj vilket bra ord jag kom på - glasklarren)

  5. #5
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2010
    Förnamn
    Anette
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västergötland
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Noel Visa inlägg
    Man kan inte vara bäst på allt!
    Du får glädja dig åt att det hela var lätt (billigt) att åtgärda och att du hädanefter kommer att ha mycket bättre sikt...
    Nä, den gamla hade ju blivit "dragen" över rutan med fel vinkel så den hade börjat släppa i kanten. Gör inget - nu är sikten peeeeeerrrrrrfeeeeekt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •