Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    23

    Äntligen igen

    Nu har jag äntligen fått tillbaka min Cooper S från verkstaden. Den funkade inte när jag fick ut den å jag fick vänta först 1 vecka för att lämna in den å sen en vecka till i väntan på reservdel. Nu visade det sig att det inte var den delen som var felet. Nu tror man att det är styrdonet och man beställer ett sånt. Det tar ytterligare en vecka och när det väl kommer så visar det sig att det är oprogrammerat och dom har ingen mjukvara till min bil. Nu beställer man ett nytt styrdon som är programmerat och det tar ytterligare en vecka. Det visar sig självklart att det inte är det som är fel heller. Men efter 4 veckor utan resultat så reagerade dom väl å upptäckte att det var nån slang som läckte luft.
    Det tog dom 4 veckor att komma på. Jag är inte imponerad direkt. Kan man lämna in bilen på en annan Mini verkstad för garantiärenden? Vill undvika att lämna in den i Segeltorp.
    Vilken serviceverkstad kan ni rekomendera isåfall?

    Just det, hur funkar komfortstängningen men rutorna nere samt glastaket öppet? Ska det inte bara vara att låsa bilen men fjärren å fortsätta hålla in knappen i 2 sekunder så stängs rutorna och glastaket ?
    Har inte fått det att funka på min bil i alla fall...

    Hur som helst, efter allt jävla strul så har jag nu äntligen fått tillbaka den å nu går den riktitgt bra och inte som förut som när man gasade på så dog den Tomgången pendlade från 1200 till 1700, upp å ner hela tiden.
    Soppaförbrukningen har också minskat med ungefär 0.4 vilket känns rätt skönt. Kändes illa med en liten bil som drog 1,2 L när man körde landsväg å lugn stadskörning
    Som sagt, är inte imponerad av BMW's service, dom verkar inte särskilt kunniga och väldigt klantiga. Dock så är jag imponerad av bilen i sig. Visste att jag skulle bli nöjd med bilen men absolut inte så nöjd som är jag nu. Kan inte tänka mig en annan bil....

    Tack för mig

  2. #2
    MNS
    Guest
    DU är fri att lämna in den till valfri auk mini/bmw verkstad.

    Måste programera in komfort stägningen också :P

    Tråkigt med allt strul men jag hoppas att det inte tar för mkt glädje i från bilen.
    Hoppas att den funkar bra för dig.

    Kan rekomendera borgs bil för service och garanti jobb

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    23
    Jo för två dagar sen så ville jag inte ha tillbaka bilen efter allt strul men det räckte med att man satte sig i den igen så var man såld

    Men nu så blir det service på Borgs bil i framtiden då.

    Tack för tipset

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •