Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Forum-nybörjare Minins avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Förnamn
    Minin
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    25

    Klånkande ljud från bakvagnen ?

    Hej..
    jag har en Mini Cooper D -07 som gått 3500mil. Sedan en tid tillbaka har jag retat mig enormt på ett klånkande ljud ifrån bakvagnen. Det hörs när man kör på ojämnheter i vägen, gupp osv. Det låter ung som att något ligger och skramlar. Jag har hissat upp bilen på OK och ryckt och slitit i allt som går att slita i, gungat bilen, men får då inte fram några ljud. Det hörs endast när man kör bilen.

    Jag var in på BMW för en service och frågade dem då om detta och om de kunde tänkas veta vad de kunde vara. Killen sa då att det skulle kunna tänkas vara krängningshämmarbussningarna.

    Där står jag nu och jag håller på och kollar runt var jag skall lämna in bilen eftersom BMW Segeltorp alltid kostar skjortan och jag är dessutom väldigt missnöjd med hur de sköter sig i verkstaden. Förra gången skadade de ratten för mig och jag fick vänta i ett halvår på en ny, spillde färg inne i bilen plus massa annat.

    Är det någon av er som har eller har haft samma problem? Vet ni någon riktigt bra meck i Stockholmsområdet - gärna norra sidan om möjligt? Sedan undrar jag var en sådan här reparation skulle tänkas kunna kosta, om det nu är krängningshämmarbussningarna?
    Mycket tacksam för input.


  2. #2
    Hangaround
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Christopher
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    780
    Jag fick byta krängningshämmarbussningarna två gånger under min Mini-tid.

    Det sa klonk-klonk när man körde över gupp.

    Varför inte fråga BMW vad de ska ha för att byta? Sen är det ju bara att ringa valfri annan mekverkstad och spara några hundringar, är ju inget ingrepp som kräver raketforskare direkt.

    Det är rätt, håll dig bort från klantarna i Segeltorp!!
    //Motvallskärringen Konny

  3. #3
    MINI-galning Panerais avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
     
    Ort
     
    Län
     
    Inlägg
    488
    Drabbas jag av detta åker det på en grövre kräningshämmare bak (bara gissar på att den som sitter där nu ändå måste plockas ner för att byta den delen som strular)

  4. #4
    Forum-nybörjare Minins avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Förnamn
    Minin
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    25

    Thumbs up Tackar!

    Tack för era svar,,det är förmodligen så det är, att krängningshämmarna är boven i dramat. Bra att veta att fler haft precis samma problem. Ska ringa och ta prisuppgift av BMW, bara för att, och sedan kontakta någon annan som kan klara att lämna tillbaka bilen utan att man har fler fel när den kommer tillbaka än när man lämnade in den

  5. #5
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    Citat Ursprungligen postat av Minin Visa inlägg
    Tack för era svar,,det är förmodligen så det är, att krängningshämmarna är boven i dramat. Bra att veta att fler haft precis samma problem. Ska ringa och ta prisuppgift av BMW, bara för att, och sedan kontakta någon annan som kan klara att lämna tillbaka bilen utan att man har fler fel när den kommer tillbaka än när man lämnade in den
    du har PM!
    fd MINI John Cooper Works F56- 2015
    Jeep Grand Cherokee V8 -1999
    fd MINI Cooper Clubvan R55 -2013
    Alfa Romeo 159 1750 Ti - 2011
    fd MINI Countryman SD All4 R60 - 2012
    fd MINI John Cooper Works Clubman R55 - 2009
    fd MINI Cooper Checkmate R50 - 2007


Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Klonkande ljud från baken...
    Av Scitz0 i forum Teknik
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 09:40
  2. Knakande ljud från styrning
    Av Fredrik i forum Teknik
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 12:06
  3. Visslande ljud från motorn
    Av Arnel i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 06:13
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 23:32
  5. Gnagande ljud från AC ??
    Av Christian i forum Teknik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 20:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •