Visa resultat för omröstning: Vilken/vilka dagar passar för en Juniträff?

Antal röster
5. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Söndag 16 juni passar mig

    2 40,00%
  • Tisdag 18 juni passar mig

    4 80,00%
  • Torsdag 27 juni passar mig

    4 80,00%
  • Söndag 30 juni passar mig

    2 40,00%
Flervalsomröstning.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 31
  1. #1
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112

    Cool Glad MINIsommar! Juniträff Sthlm/Öst

    Kvällstur tisdag 18 juni till Sigtuna
    Kvällsfika måndag 24 juni Brostugan på Kärsön


    Ja, så blir den lite överraskande utgången av omröstningen, som avslutades lite för tidigt natten mot fredag. Det finns egentligen bara ett tydligt resultat av omröstningen, nämligen OINTRESSE. Det är mycket nära att det inte blir någon aktivitet någon av dagarna. Men jag ger inte upp... Söndagsalternativen var det skralt intresse för, men de båda kvällsalternativen fick åtminstone fyra röster var. Eller fem, om man räknar in mina röster, som jag glömde avlägga i tid. .

    Alltså:
    Tisdag 18 juni chansar jag på att jag får sällskap av åtminstone de som röstat på den dagen, men förhoppningsvis också någon spontanist, som trots allt känner för att ta en sväng på roliga vägar norröver och fika eller ta en glass i Sigtuna. Samling vid MINI i Solna 18.00 för avfärd ca 18.15.

    Måndag 24 juni drar vi som känner för det till Brostugan på Kärsön, alltså söder om Nockebybron, Vi kör direkt och individuellt dit och ses runt 18.30. Det är såvitt jag förstår BMW-kväll där, men det ska nog gå att knöka in några MINIsar också.

    OM det ändå under de närmaste två veckorna skulle uppstå ett sug efter en söndagsutfärd så kan vi såklart slå till den 30 juni. Men då måste jag få en anmälan om intresse i ett inlägg i denna tråd. Upplägget då skulle bli, som framgick på denna plats tidigare, samling vid MINI i Solna från 11.45, avfärd ca 12.00. Ca 1,5 timmes körning norr om Stockholm innan vi fikar eller käkar lite lätt på Jumbo-Stay Arlanda. Sen kör vi lite till och skils åt vid halvfyra-fyra-tiden.
    Men, som sagt, söndagstur 30 juni blir det bara om det finns ett intresse.

    Alla är välkomna på våra utfärder - både medlemmar och ni som ännu inte blivit medlemmar.
    Senast redigerat av Hans-G den 2013-06-14 klockan 05:45.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  2. #2
    MINI-galning Deemans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    429
    Juni blev en tuff månad i år men röstat på dom datumen då jag ser det finns en möjlighet att kunna delta!
    Kan ev bli så att jag ansluter direkt vid fika stället om det blir kort om tid?

    Bra jobbat Hans-G!

  3. #3
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hallå!

    Kanon att du tar tag i detta....

  4. #4
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Som vanligt inte ledig någon av dom förslagna dagarna...
    Är annars sugen att få komma till Stockholm & prova lite av era "vägar" tillsammans med lite "MINIvänner"
    Får väl se vad som arrangeras efter semestern & om det passar bättre då.
    (Lördag & söndag den 17-18/8 skulle vara fin avslutning på semestern, men det kanske är för tidigt...)
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  5. #5
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Som vanligt inte ledig någon av dom förslagna dagarna...
    Är annars sugen att få komma till Stockholm & prova lite av era "vägar" tillsammans med lite "MINIvänner"
    Får väl se vad som arrangeras efter semestern & om det passar bättre då.
    (Lördag & söndag den 17-18/8 skulle vara fin avslutning på semestern, men det kanske är för tidigt...)
    Vi får se vad vi kan ordna för er - själv har jag då precis avslutat min semester och jobbar under den helgen, men jag har redan när dagarna som finns i juniplaneringen lagt in söndagsaktiviteter när jag jobbat natt, så det kan nog fungera även senare...

    Mer om sommaraktiviteter kommer framöver.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  6. Gilla Luc!fear gillade detta inlägg
  7. #6
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Vilken dag blir det ??

  8. #7
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Fräsen Visa inlägg
    Vilken dag blir det ??
    Vi väntar ut att pollen stängs, och det gör den natt mot fredag. Det var iofs ett misstag - tänkte inte på att den sätter sluttiden efter det klockslag som pollen skapades, inte bara datum. Men missar man går det att göra sin stämma hörd via inlägg.

    Och visst är det fler som är pigga på en stunds gladkörning i midsommartid...? Kom igen och rösta!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  9. #8
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Väldigt jämt i röstningen ser jag, men är vi verkligen så få som vill ut å åka?

  10. #9
    MINI-galning Deemans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    429
    Håller med dig Pierre M!
    Svalt intresse

  11. #10
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Kvällstur tisdag 18 juni till Sigtuna
    Kvällsfika måndag 24 juni Brostugan på Kärsön


    Så har jag spikat kommande aktiviteter efter omröstningen. I och för sig fanns måndag 24 juni inte med där som alternativ, men jag chansar vilt på att det kan bli en och annan som tycker det är kul att samsas med BMW-folket på Brostugan måndan efter midsommar.

    Detaljerna för träffarna finns i första inlägget i denna tråd. Observera att jag där har kvar en söndagsutfärd 30 juni som en möjlighet - OM DET ANMÄLS INTRESSE FÖR DETTA HÄR, dvs i ett inlägg.

    Kom igen nu - satsa några timmar tisdag den 18 juni på lite trevlig MINI-samvaro! VÄLKOMNA!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  12. #11
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Jag hoppas att jag inte blir ensam MINIst på de roliga småvägarna norr om Märsta och Sigtuna på tisdag kväll...

    Och mackan eller glassen på Våfflan i Sigtuna smakar ju mycket bättre i sällskap av några vänner.

    Ni förstår vinken...?

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  13. #12
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Jag kan både 18:e och 24:e.
    Nu ska jag bara komma i håg detta också...

    EDIT:
    Tja, det var kul så länge det varade.
    Styrelsemöte den 18:e så det snöt sig duktigt.
    Vi ses den 24:e.
    Senast redigerat av Hobbe den 2013-06-17 klockan 16:18.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  14. #13
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hallå!

    Kommer såklart om det inte ÖSER ned Min mini är nämligen lite känslig mot väta Har med med mig en annan snabb tysk som vill hänga med ...

  15. #14
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Färden går väl via Rotebro? Tänkte ansluta där isåfall

  16. #15
    MINI-galning Deemans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    429
    Hoppas hinna till Solna!
    Annars blir det anslutning i Sigtuna!

  17. #16
    MINI-galning Deemans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    429
    image.jpg
    Citat Ursprungligen postat av Fräsen Visa inlägg
    Hallå!

    Kommer såklart om det inte ÖSER ned Min mini är nämligen lite känslig mot väta Har med med mig en annan snabb tysk som vill hänga med ...
    Ser lovande ut för regnskygga Minisar!

  18. Gilla Pierre M gillade detta inlägg
  19. #17
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Pierre M Visa inlägg
    Färden går väl via Rotebro? Tänkte ansluta där isåfall
    Ännu enklare om du ansluter vid Glädjens trafikplats i Upplands Väsby! Kör in vid OKQ8-macken där så kommer vi smygandes runt 18.35-18.40.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  20. #18
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Deeman Visa inlägg
    Hoppas hinna till Solna!
    Annars blir det anslutning i Sigtuna!
    Hinner du inte till Solna kan du ju ansluta endera i Upplands Väsby på OKQ8-macken vid Glädjens trafikplats 18.35-18.40 (där du i så fall troligen får sällskap av Pierre M) eller vid Märsta station (planen/parkeringen vid Pressbyråkiosken) kl 19. Kör du direkt till Sigtuna missar du ett par mils riktigt kul körning på slingriga vägar!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  21. #19
    MINI-galning Deemans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    429
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Hinner du inte till Solna kan du ju ansluta endera i Upplands Väsby på OKQ8-macken vid Glädjens trafikplats 18.35-18.40 (där du i så fall troligen får sällskap av Pierre M) eller vid Märsta station (planen/parkeringen vid Pressbyråkiosken) kl 19. Kör du direkt till Sigtuna missar du ett par mils riktigt kul körning på slingriga vägar!
    Tack Hans G!
    Härligt med alternativ!
    Hoppas tiden är med mig idag bara
    Siktar på Solna men vet först i em hur det ser ut....

  22. #20

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. GLad midsommar
    Av Luc!fear i forum Off-topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-22, 13:43
  2. Sthlm - Gtb 0-2
    Av dustinthewind i forum Off-topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 12:17
  3. Bilsportmässa sthlm
    Av ola i forum Evenemang
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 22:07
  4. STHLM 24-25
    Av Martin i forum Evenemang
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •