Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: läcker bilen

  1. #1
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799

    läcker bilen

    hej alla minis

    första högtryckstvättningen är gjord (jodå jag har allt sköljt av den några gånger innan) och den blir helt blöt på insidan dörrarna/glasen, tror nog det är rutorna som läcker (fönstrena var uppe!!!) är det fler som har detta trubbel? nåt att göra något åt? hur?

    tyckte ändå jag inte var i närheten av "sido-fönster-ramen" men det läckte ändå...typ ganska mycket
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  2. #2
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    När jag tvättat i statoils tvätt så har den läckt in genom glipan som går vertikalt på förardörren, när den sprutar hårt där, jag har ingen aning hur man löser det om det går, jag hade en handduk där andra ggn jag tvätta fast första gången sprutade det in, inte så värst mycket dock.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  3. #3
    MNS
    Guest

    Re: läcker bilen

    Citat Ursprungligen postat av powernap
    hej alla minis

    första högtryckstvättningen är gjord (jodå jag har allt sköljt av den några gånger innan) och den blir helt blöt på insidan dörrarna/glasen, tror nog det är rutorna som läcker (fönstrena var uppe!!!) är det fler som har detta trubbel? nåt att göra något åt? hur?

    tyckte ändå jag inte var i närheten av "sido-fönster-ramen" men det läckte ändå...typ ganska mycket
    Lämna in bilen så får dom justera in dörr/ruta om det stämmer att du inta har sprutat dis sidan eller överdelen av rutan

  4. #4
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    fixat till det

    listen i bakkant på dörren satt inte helt an mot metallen..........dessutom var faktiskt inte fönstret HELT uppe...........någon mm här och någon mm där......nu är det nästan heltätt......någon droppe blir det.....men det kan man leva med
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •