Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jan 2009
    Förnamn
    Mattias
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    39

    Countryman 4 eller 5 säten?

    Det verkar som det är dags att uppgradera till Countryman (om vi nu inte står ut med att leva med 2 kids och en Clubman).

    Då är frågan 4 eller 5 säten? Jag tycker det verkar coolt med separata säten bak men är lite småskeptisk till den töntiga och småplastiga skenan som går i mitten.. Vad kan man ha den till förresten förutom mugghållare och glasögonfodral?

    Va säger ni? 4 säten. Bra eller anus?

  2. #2
    MINI-galning Gryglass avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Förnamn
    Håkan
    Ort
    Hägersten
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    223
    Jag tycker att man självklart ska ha en 3-sits bak. Skenan får gå.

  3. #3
    Svårt - när jag hade med min äldsta grabb (snart 10) tände han verkligen på de två sätena bak som ju är rätt coola, och jag gillar dem med.
    Åk och kolla, vänd och vrid på det och kläm och känn.

    Ha samtidigt i beaktande att denna center rail kan komma att få en mängd nya tillbehör i framtiden, så det kanske ändå är en bra lösning?
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  4. #4
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Jag tror begagnat marknaden är bättre för 5 säten...
    sen är jag också skeptisk till railsen, & vad man skall ha den till...
    Antar att det kommer en dag då du vill byta bil igen...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  5. #5
    MINI-galning GustavOs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Åkarp
    Län
    Skåne
    Inlägg
    383
    Jag skulle säga att detta är en typisk "tänka med hjärta eller hjärna-situation". För mig är det i alla fall så; hjärnan säger 5-sits och hjärtat säger 4. För visst är det så att det är mer praktiskt och förmodligen några tusenlappar bättre den dag man ska sälja om man har 5-sits. Men fyra separata stolar med rail hela vägen bak är ju så läckert och gör en inget annat än lycklig att titta. Mini handlar mycket om känslor och charm så jag vet vad jag hade tagit.

    Men åk ut till Helena på Förenade Bil och snacka med henne. De har båda varianterna hemma - den vita S-en som är provkörningsbil har fyra och de där inne har 5.

    Sedan vad gäller railen så är den ju bara så cool. Skranglig, vinglig och allmänt MINI-plastig men tänk vilka möjligheter att montera grejer i. Blomkruka, godisskål, coffee grinder, drinkmixer, matrisskrivare. Sky's the limit!

  6. #6
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av GustavO Visa inlägg
    Jag skulle säga att detta är en typisk "tänka med hjärta eller hjärna-situation". För mig är det i alla fall så; hjärnan säger 5-sits och hjärtat säger 4. Mini handlar mycket om känslor och charm
    Håller med. Man köper ju en min för att man vill ha en lite "personligare" bil och då finns det ju inga rätt och fel utan snarare vad man själv vill ha.
    Detta blir ju även lite speciellt för andrahandsvärdet då vissa vägrar att köpa till t ex glastak och jag känner att det skulle mycket till för att jag skulle välja en bil utan takluckan. Det gäller helt enkelt att ha lite flyt när det är försäljningsdax.

    Kan säga att vi har "tre" sittplatser bak i vår Clubman och känner att det hade varit mycket bättre att bara ha två. När våra barn sitter i sina stolar så får det inte plats för någon mer. Men om det hade varit två sits så hade de haft mycket lättare för sig att bälta sig. Nu lyckas de ytterst sällan för att bälteshållarna sitter så nära barnstolarna.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  7. #7
    Betalande Medlem Jii86s avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Förnamn
    Jimmy
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    144
    4 säten anus, 5 säten bra
    Mini Clubman D 2011 Black Edition

  8. #8
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jan 2009
    Förnamn
    Mattias
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av GustavO Visa inlägg
    Jag skulle säga att detta är en typisk "tänka med hjärta eller hjärna-situation". För mig är det i alla fall så; hjärnan säger 5-sits och hjärtat säger 4. För visst är det så att det är mer praktiskt och förmodligen några tusenlappar bättre den dag man ska sälja om man har 5-sits. Men fyra separata stolar med rail hela vägen bak är ju så läckert och gör en inget annat än lycklig att titta. Mini handlar mycket om känslor och charm så jag vet vad jag hade tagit.

    Men åk ut till Helena på Förenade Bil och snacka med henne. De har båda varianterna hemma - den vita S-en som är provkörningsbil har fyra och de där inne har 5.

    Sedan vad gäller railen så är den ju bara så cool. Skranglig, vinglig och allmänt MINI-plastig men tänk vilka möjligheter att montera grejer i. Blomkruka, godisskål, coffee grinder, drinkmixer, matrisskrivare. Sky's the limit!
    Tjena,

    Tack för alla synpunkter. Jag var på premiären och provkörde ett par varianter, en D och en S. Förstod inte riktigt hur de tänkte när de valde (om de nu får välja) en S med automat.. Men iallafall så lutar det nog åt att jag tänker med hjärtat, d.v.s. 2 säten bak. JAg försökte tänka med hjärnan när jag köpte Clubman (valde 3 säten) och det har jag inte använt hittills. Sen får vi se om det är någon som tycker det är skitbra när den väl ska säljas.

    Nu ska jag frossa i utrustningsalternativ.

    /M

  9. #9
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Citat Ursprungligen postat av Mattajas Visa inlägg
    Tjena,

    Tack för alla synpunkter. Jag var på premiären och provkörde ett par varianter, en D och en S. Förstod inte riktigt hur de tänkte när de valde (om de nu får välja) en S med automat.. Men iallafall så lutar det nog åt att jag tänker med hjärtat, d.v.s. 2 säten bak. JAg försökte tänka med hjärnan när jag köpte Clubman (valde 3 säten) och det har jag inte använt hittills. Sen får vi se om det är någon som tycker det är skitbra när den väl ska säljas.

    Nu ska jag frossa i utrustningsalternativ.

    /M
    Bra val tycker jag
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  10. #10
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    okt 2010
    Förnamn
    Karin
    Ort
    Kungsbacka
    Län
    Halland
    Inlägg
    33
    Hej! Kan man verkligen beställa bort mittsätet på svenska Countryman?

  11. #11
    Hangaround
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Christopher
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Gryglas Visa inlägg
    Jag tycker att man självklart ska ha en 3-sits bak. Skenan får gå.
    Vad får dig att tro att så många vill åka med dig?















    Kör på hjärtat, skit i vad andra fundersamma äldre gubbar å gummor tycker
    //Motvallskärringen Konny

  12. #12
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Putte
    Ort
    Lidingö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    130
    läste fel..
    Volvo XC90 2.5T -05 Mini cooper D -10

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Countryman reklam
    Av Helan i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 22:41
  2. Tankar ni 95 eller 98 oktan? Eller etanol?
    Av rogeraberg i forum Teknik
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 17:27
  3. Countryman = Clubman!?
    Av MiKE i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 13:47
  4. så här bygger man MINI säten
    Av dustinthewind i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 17:49
  5. EDIT: Kelleners...eller ESS...eller ?
    Av Hobbe i forum Off-topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-07-21, 00:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •