Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    FAQ från WebbMotorsport Del 1/Del 2

    Från Webb Motorsport

    Översatt med Googles fantastiska översättningsprogram.
    http://translate.google.se/translate_t

    "FAQ
    Varför vill du bara rekommendera 15% minskning överladdningsaggregat trissor?
    Bild Mina tankar om lämpliga trissor minskning grundar sig på en hel del tid i ämnet - även spår testning med realtid datainsamling av grenrör inlopp, överladdningsaggregat utlopp och vatten temps, långa tekniska diskussioner med Eaton (tillverkaren av våra överladdningsaggregat) Och gott om dyno test.

    Vi började utveckla överladdningsaggregat remskivor i USA före mest hela eftermarknaden, inklusive den "fabrik" eftermarknaden - John Cooper Works. Jag började med 10%, 12%, 15% och 18% minskning av beståndet. Vad vi kom fram till efter alla att testa var att 15% är den optimala minskning baseras på flera faktorer. Kom ihåg att målet att allt detta är att ha den högsta densiteten luft skifte vid inloppet hamn till förbränningskammaren. Densitet är direkt proportionell mot påtryckningar och indirekt proportionell mot temperatur, eller D = p / t.

    Det gör den mest betydande prestanda faktor i Adiabatic effektivitetsgrad av Eaton Supercharger på ökade RPM. Kort sagt, det är inte stor. Den forte av The Roots typ överladdningsaggregat (vilket inkluderar Eaton) är hög effektivitet vid låg fart - och ge snabba svar utan "lag". Ju snabbare du snurra rotorer, ju mer du komprimerar luften går igenom det - men du också ökar heat (kom ihåg att från och fysik - precis när du komprimerar du också värme). Några rotor mönster minimera effekten av detta, men The Roots inte. Allt detta betyder att när du ökar trycket, någon gång värmen du generera ytterligare komprimering kommer att väga trycket öka, och det är med 15% till ca 5400RPM och högre. Du måste också uppväger det faktum att du orsakar ytterligare dra på crank pulley med spinning på en högre motståndskraft när du tvingar en större paket komprimering.

    De andra faktorer som är mer tillförlitliga grundas. Det viktigaste av dessa är bältet liv. Oavsett vilket bälte vi försöker använda de alla misslyckas med något större än en 15% minskning trissor på banan. Jag har tre bilar som vi har använt på gatan och spår med större minskningar än 15% för datainsamling, och även på gatan är det en 50/50 på bältet inte. Vi har försökt bokstavligen varje bälte på marknaden, och frågan är inte korrigeras.

    Också i samband med tillförlitlighet, men mycket mindre av ett problem, är vattnet pumpvarvtal. Vi trodde inte att detta var ett problem i början, tills vi började övervakning olje temp samt kylarvätska temp. På spåret, vi har märkt förhöjd olja temps att vi inte såg med 15% remskivor. Det tog lite att siffran detta ett ut, men om pumpen är cavitating kommer det att visa först på olja temp. Anledningen till det har att göra med den mängd vatten och dess rörelse genom hela huvudet kontra genom oljekylaren. På Mini oljan kyls med vatten-olja exchanger. Vattnet är fantastiskt nog i hela systemet att ett litet flöde ändrar inte effekten kylvätska temp på kylvattnet temp sensor, men med liten volym i oljekylare, oljan är inte kylas så effektivt om flödet minskat med en små belopp, vilket resulterar i högre olje-temps. Detta tycks endast vara en fråga med 19% minskning trissor på fortsatt hög RPM.

    Jag har personligen installerat över 400 15% minskning remskivor, och har inte haft ett enda problem med någon av dem. Jag har installerat 4 remskivor större än 15% avdrag, och har haft problem med dem alla. Baserat på detta, det preliminära tester vi gjorde, tillverkaren diskussioner, och det faktum att några månader efter att vi kom ut med en 15% minskning rekommendation John Cooper Works kom ut med en trissa på deras överladdningsaggregat som inom .03 "av en 15 % Minskning kan jag tryggt säga att 15% minskning trissor är det bästa valet för inte bara prestanda, men tillförlitlighet också.

    Vad motorns prestanda ändringar gör du rekommendera att börja med?

    Detta är en fråga som verkligen beror på vad era planer är och vad ditt problem är. Att bara rekommendera baseras på den kombination av faktorer, skulle jag rekommendera - för - överladdningsaggregat trissa (och en kallare värme rad tändstiftet att åka med det), Alta luftintaget, en katt-back avgassystem, och ecun. För att vinna makten från den punkten börjar kostar allvarliga pengar. Den intercooler och rubriken skulle vara de kommande två poster, följt av gasreglaget kroppen. Slutligen går inre och göra huvud och cam - igen dyra. Det trevliga här Mini är att alla dessa Mods kan göras i singularis. Jag bygga bilar med hjälp av ett "helt paket"-konceptet - att se till att de delar som fungerar i harmoni. Med Mini, ingenting tas bort från drivability, säkerhet eller prestanda om varje del är gjort i samarbete med andra eller separat.

    Det största problemet med de flesta människor är alltid garanti. Erhålles kommer att vara den vanligaste oro för de flesta återförsäljare i beaktande garanti. Den Moss-Magnuson lagen skyddar ägaren från återförsäljarna inte vill hedra garanti anspråk på en modifierad bil. Mycket sett, det sägs att eftermarknaden del måste vara direkt ansvariga för misslyckanden för att inte täcks av garanti. Så, i bokstavlig översättningen, det trissor bör bara göra garantin ogiltig om överladdningsaggregat. Vi har aldrig haft ett överladdningsaggregat misslyckande utanför testet. Webb Motorsport också en 2 year/24000 mil garanti för att skydda dig mot eventuella frågor.

    Vad hantering förbättringar ska jag göra?

    Jag rekommenderar den H-Sport, Alta eller RSpeed bakre swaybar, Webb Motorsport front camber plattor, klibbiga däck med några lätta hjul, H-Sport fjädrar, och H-sport eller Alta lägre kontroll vapen / camber länkar. Vilken storlek Fälg och däck är beroende av vad du gör med bilen och vad som är lagligt för den klass du kör. För autocrossing utan att oroa dig för särskilda regler, desto mindre diameter desto bättre - så vi använder 15x7 "hjul. Gemensamma storlek trötta för att hjulet är en 205/50-15, och det fungerar bra på Mini utan gnidning frågor. road racing, jag använder en 17 "hjul, 7, 7,5 eller 8" bredd beroende på hur många koncessioner du är villig att göra (avståndsklossar, clearancing fenders och liners, clearancing karosseri). 17 "hjul ger en kortare däcksidan och Därför ger mindre deformation till kontakt patch. På en 17 "-hjul kan du använda en 215/40-17, 215/45-17 för bättre rida, och med många eftergifter, ett 235/40-17. Det finns flera stora däck där ute. Några av de gemensamma däck vi använder är de Toyo T1-S, Bridgestone s03, Kumho Ecsta MX, Yokohama AVS ES100 och Falken Azenis.

    Nästa steg skulle vara att ändra uppgång och komprimering skattesatser i chock - vilket är bra att börja med. Fördelen med att ha föränderliga tariffer har föreskriva annan uppsättning annonser som bygger på användningen. Exempelvis kan du göra bilen oversteer lite genom att gå stadigare i baksätet och mjukare på framsidan, men det skulle inte vara den som upprättats för regn eller hög hastighet spåret arbete. Dessa inställningar kan ändras med enkla chock ersättare med justerbar uppgång, och kan även byggas in "dubbel justerbar", vilket innebär uppgång och komprimering. Jag använder KONI gula för att uppnå detta, och de är direkta ersättningar, vilket betyder att du kan använda H-Sport springs med dem, eller ens lager fjädrar om du är i en SCCA bestånd klass.

    Du kanske märker att jag inte rekommendera att installera coilovers. Samtidigt som det ultimata i hanteringen kan haft med coilovers, sanningen är att de är bigtime overkill för 95% av MINI förare. Den största fördelen med coilovers är hörn-väger bilen. Du kan hantera belastningen genom att flytta vikten från ett hörn till ett annat till bättre balans hantering av bilen. De flesta folks med coilovers inte ens har detta gjort, helt besegra ändamålet. Mini har stora chocker materiel - bra komprimering och rebound skattesatser. En av de andra fördelarna med coilovers förändras denna kurs, och sedan MINI är bra på OEM-form, det är verkligen inte visa sig vara lika stor en fördel för våra bilar. Med en Coilover kit våren skattesatser kan ändras också. Den sista trick med coilovers är att du kan justera rida höjd. Dessa två sista positiva till coilovers kan göras med fjädrar också, och H-Sport springs har storleken på och rida höjder spikades.

    Forts Del 2
    Senast redigerat av Ace den 2008-08-23 klockan 13:28.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  2. #2
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Del 2


    Vilka avgassystem rekommenderar ni?

    Detta är en fråga jag höra mycket, och det finns inte ett enkelt svar eftersom många variabler spelar in i frågan.

    Det finns ett enkelt filtrera fram framsida - vilket år är din bil? I'04, MINI förändrade inriktningen av den bakre avgassystem byglar. Det gjorde de flesta av eftermarknaden avgassystem som inte är förenligt med nyare bilar. Sedan dess har flera tillverkare har fångats upp till förändringen, och'05 bilar använder samma system. Här är de system som för närvarande är förenliga med den'04 + bilar:

    * Borla
    * Milltek
    * UUC

    Om du har en äldre bil kan du få något av de system på marknaden. Så, tillbaka till den ursprungliga frågan…

    Jag börjar med att fråga vilken volym du är villig att acceptera, eller kanske även vill. Om loud är din väska, än Magnaflow eller Borla Idrotten är systemet för dig. Den UUC sneaks i att vara lite starkare, men det rankas lägre än dessa två thunderers. Den Borla Street och Milltek är både konservativ buller-wise, och gör fina dagliga föraren. Av dessa två, Milltek ger mer authoratative ljud, med Borla är en smula raspier. Den UUC ger ett ljud som är nytt mellan de två ytterligheterna.

    Jag tycker inte om Enkelsidig ljuddämpare system så mycket - Alta, Mania NRP, Quicksilver - för ett par skäl. De vill inte dela upp flödet, vilket är mer restriktiva, och du bara inte kan få saker att hänga rätt! De smälta den bakre Valance och skramla på tomgång när de träffar den. De är vanligtvis icke-offensiv i ljud, och de är definitivt lättare än det dubbla ljuddämpare, så de är inte dåligt.

    Baserat på makt som den viktiga aspekt, Magnaflow och Borla Race på toppen av slagghögen. Baserat på vridmoment, Milltek är världsmästare. Så återigen det handlar om att det du vill ha ut av systemet.

    Alla runt, jag tror det Milltek är det bästa valet baserat på icke-påträngande ljud som fortfarande avger ett djupt märke och högsta vridmoment tillgängligt. Det är bara två hästkrafter ner på de stora pojkarna för hästkrafter också, och priset är Smack sandskädda i mitten.


    Vilka krängningshämmare rekommenderar ni?

    Jag tror att alla tre av de bitar jag erbjuder har sin plats på marknaden.
    I Alta är rött, och kommer in på en lägre prisläge än de andra på marknaden. Den har störst "Bling" faktor, och bussningar är räfflad för att behålla fett. De har också rätt krökar att undvika kontakt med någon våren på marknaden. I Alta finns också i en 19 mm, mindre än den andra, som fungerar bra med det bestånd Cooper uppskov.

    Den RSpeed är det starkaste bar på marknaden, eftersom det är fast smidd stål. Den använder collars på varje sida för att förhindra lateral rörelse, så du kan justera vid behov till olika suspension avslutande frågor. Det har en speciell crinkle finish som håller fett från att lämna konan, och alla de parentes är svart - vilket gör det mycket smyg. Det finns också tre justering positioner.

    H-Sport är den lättaste bar, eftersom det är tubulär stål med smidda slutar. The bend tidsplanen håller ribban från att röra sig i sidled, precis som fabriken bar. Till skillnad från den ursprungliga H-Sport barer, den nyaste enheterna är svart - hålla dem obemärkt. H-Sport har tre lägen för justering. Kanske den coolaste del av denna bar, och en som hjälper ge det en vibb till favorit, är fett inredning som är en del av varje konan transportören. Detta gör det mycket lätt att regrease baren, och bussningar är räfflad för att hålla detta från att vara en ofta nödvändiga för prövning.

    Jag bara rekommendera att göra den bakre swaybar. Syftet bakom den bakre swaybar är att slå ut den inneboende Understeer, som de flesta nya bilar är programmerade med. Varför? För om du anger en sväng för varm, bilen går rakt när du vrider ratten - tendensen är då att lyfta gasreglaget, som överför mer tyngd åt de främre och ger mer friktion för fram-kontakt patch, låta bilen sväng i. Det är inte den snabbaste vägen genom en sväng, och det är inte det mest roligt sätt genom en tur. Det är där den bakre baren kommer in Funderar på att sno kroppen modell, om du ansöka kraft på utsidan, eller lastas hjulet, och du har en hårdare bakre baren, det kommer att göra två saker: för det första kommer det att lyfta insidan bakre hjulet , Minska den bakre friktionskoefficient, och andra, kommer det att överföra belastningen diagonalt till insidan främre hjulet. Detta gör bilen neutral. Det har en sekundär fördelarna med att agera som en billig begränsad slip differential om lossas framför ratten är den motordrivna hjul.

    Om du ändrar både främre och bakre swaybars, bilen kommer fortfarande Understeer, men det kommer att hantera smickra - mindre organ rulle. Det är anledningen jag rekommenderar inte att göra både främre och bakre swaybar - den mest dramatiska sak du kan göra för att bilen är göra det neutralt, inte platt.

    Vilka fjädrar rekommenderar ni?

    Denna man är inget enkelt. Jag älskar H-Sport springs av flera skäl.

    Mini har mycket lite framsida fjädringsrörelsens. Det betyder att en suspension tuner är att man inte kan sänka bilen för mycket i framsätet, eller du kommer alltid att stöta uppehåll - slå i bump stop i slutet av chock resor. Detta gör att ditt våren sats för att gå till oändlighet, och bilen hanterar värre än djur.

    För att undvika detta, H-Sport tog två unika steg. Det första är lätt att se, och jag ärligt undrar varför mer våren tillverkarna inte använder den - de bara sänka bil 1 "på framsidan. Många av de övriga våren tillverkare lägre bilen 1,3" - tom 1,5 ". De andra är unikt för H-Sport - de inbegriper nya, kortare, polyuretan bussningar för bump hållplatser, vilket ger dig tillbaka de reser du förlorat på att sänka bilen.

    Den andra lösningen som skiljer H-Sport är vårens kurs. Håll dig till samma grundläggande uppskov tuning filosofi som swaybar tuning, hårdare bakre skattesatser kommer att lösa Understeer frågor. H-Sport använder en progressiv skattesats som faktiskt är mjukare än lager på framsidan, och hårdare i baksätet. Denna uppdelning skattesats löser några av de inneboende Understeer Mini utställare på gränsen.

    Det finns ett annat alternativ, som liknar den metod H-Sport användas så långt som sats split går, men den slingrande är sådan att rida är ännu mjukare än lager. Dessa är de M7 fjädrar. Dessa är också en stor möjlighet, men inkluderar inte de nya bump hållplatser, och på grund av den mjukare rida, ta del av kanten av mini (som jag gillar!). Jag tycker det M7 är den enda andra möjliga valet för fjädrar, och bör användas för de mer intresserade av att rida kvalitet än hantering (inte att M7 springs inte gör bilen hantera bättre - de gör).

    Varför har du bara använder headers som har en katalysator?

    Eftersom jag omsorg om miljön - Bara på skoj (inte att det är något fel med det).

    Denna fråga går till hur Mini bestämmer A / F (Air / Fuel) ratio. Det finns två grundläggande funktionella lägen ecun: öppna och slutna kretslopp. Closed loop är din vän, som den använder realtid, faktiska bränsleförbrukningen för att bestämma A / F ratio. Detta avgörs genom O2 sensorer, som finns i rubriken. De tillbringade combustiable blandning passerar ut ur cylindertoppen och i avgassystemet. Den O2 sensorer kan berätta ecun vad bränsleförhållande var, och ecun trims enlighet därmed att behålla den önskade redovisa. OBDII (On Board Diagnostik II) använder O2 sensorer för att övervaka katalysatorn effektivitet.

    Open loop används när O2 sensorer kan inte längre hantera flödet. Detta är ganska acuurately beskrivs som en "bästa gissning" A / F beslutsamhet. Det är en mycket korrekt gissning, men realtid data är alltid det bästa.

    Mini har två O2 sensorer, en pre-katt och en efter en katt. Sensorerna mäter temp skillnad och omvandla den till spänning, som övervakas av ecu. På grund av OBDII måste man se till att katten är funktionella. Om ingen förändring i spänning, O2 sensor tar den har misslyckats och ecun funktioner i öppen slinga.

    Så, varför jag endast använda katt-utrustade rubriker är så jag inte förlorar den exakta slutet kretslopp ecu funktion."
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  3. #3
    MINI-galning W2ks avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Wilhelm
    Ort
    Sundbyberg
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    164
    Ledsen, men detta är ju i princip oläsligt. Tror att många (åtminstone jag) lättare kan läsa korrekt engelska än usel svenska.

    Här är originalet:

    http://webbmotorsports.com/index.php...d=13&Itemid=31
    Wilhelm Svenselius

  4. #4
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av W2k Visa inlägg
    Ledsen, men detta är ju i princip oläsligt. Tror att många (åtminstone jag) lättare kan läsa korrekt engelska än usel svenska.

    Här är originalet:

    http://webbmotorsports.com/index.php...d=13&Itemid=31
    Ha ha ha ha

    Det var ju lite dumt av mig och inte ta med originallänken.
    Men lite roligt är det. Eller?
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Jag får post från SBM?
    Av Cacke i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 21:49
  2. Sms från min kompis
    Av Kenneth i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 13:31
  3. luktar ätika från AC
    Av Alex i forum Teknik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 13:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •