Visa resultat för omröstning: Kör du din Cooper på vintern?

Antal röster
63. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    56 88,89%
  • Nej

    7 11,11%
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25
  1. #1

    Kör du din Cooper på vintern?

    Jag är nyfiken på hur många av er som kör er Cooper på vintern. Själv kommer jag att köra min Cooper-02 under vintern.

  2. #2
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Yup This will be the third winter in mine

  3. #3
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Jag körde min förra vintern, men iår så får den stå stilla eftersom jag inte orkar ha den i stan med alla snövallar osv.
    Dessutom är den för låg med sänkningen, kommer bara fastna överallt.

  4. #4
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    19
    Självklart JA! Det är ju en av fördelarna med Coopern. En mycket rolig allroundbil som säkert platsar mycket bra på de svenska vintervägarna. Efter att ha åkt bakhjulsdriven BMW och SAAB Cab de senaste vintrarna ser jag fram emot en vinter i Coopern. Det enda som skrämmer mig lite är dörrarna och låsen i dito. Jag tror att jag har läst här någonstans att det har förekommit problem med dessa på vintern.

  5. #5
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Jag har kört min de två senaste vintrarna men i år så ska jag köra gamla bettan, en Volvo 244 från -79, det ni!

    Varför jag gör detta är lite olika anledningar, bland annat så är det skönt att ha en bil man inte behöver vara så rädd om, sen skadar ju inte bakhjulsdrift.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  6. #6
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Jag låter min Cooper ta igen sig i fyra månader för att vara snäll mot bilens kaross och underreda, slippa vinterväglag, tjäna ungefär fyra tusen (plus utlägg för vinterhjul) och inte minst känna lite sug inför en ny säsong framåt våren...

    Bilen jag hade närmast före "Cooper-epoken", en Golf Cab, var efter 20 år utan rost tack vare avställningen vintertid. Bra för ekonomin när det är dags att sälja m.a.o.

    (Om någon behöver vinteride för bilen, eller har någon bekant som behöver, kan jag rekommendera min vintervärd strax norr om Norrtälje. 1300 för hela vintern, bilen framkörd och klar avhämtningsdagen. Busshållplats strax intill. PM:a mig för mer info!)
    Senast redigerat av Hans-G den 2006-10-12 klockan 10:39.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  7. #7
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Jag körde i vintras och det gick fantastiskt bra. Körde riktigt ståndsmässigt med 205/45-17" dubbfria vinterdäck. Jag tänkte först bara testa dom nya 17"-arna men det blev att dom satt på tills det var dags att köpa nya sommardäck i april. Coopern är en rolig sommarbil men den är inte dum på vintern heller. Men visst är det inte kul att köra genom en pöl av slask med "ton" av salt i.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  8. #8
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    jag planerar att köra min cooper s under vintern. Men om de är lika kassa på att ploga som vanligt finns det en chans att man tar sin kära mors bil ett par dagar tills de plogar

  9. #9
    Forum-nybörjare JSHs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Jag ska köra min i vinter , har kört bakhjulsdrivet de senaste 7 vintrarna så det blir ju lite anorlunda ,man får testa handbromsen istället

  10. #10
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Jag måste säga att MINI'n fungerar utmärkt på vintern! Inte det roligaste om man vill leka för då är det ju RWD som gäller men annars så!


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  11. #11
    MINI-galning Mr_Varres avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Vargkungen
    Ort
    Norrköping
    Län
    Norrköping
    Inlägg
    254
    Jag kommer inte att köra min bil på vintern. Tycker att det är synd om bilen. Att nått så vacket ska åka på vintern i sverige. Tänker ställa undan den. Bilen har alldrig körts på vintern så innan.

  12. #12
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Morgan
    Ort
    Uppsala, Borlänge
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    5
    Jag vet att tråden är gammal... Men är det någon som kan svara på hur det är att köra en mini cooper S -07 på vintern? Är det lätt att snurra med den eftersom den har så kort hjulbas? hur håller den värmen m.m.

    / Morgan

  13. #13
    MINI-galning MrPlows avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Emil
    Ort
    Täby, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    505
    Jag kör uppcabbat på vintern.

    De som har ESP är glada för det.
    /Emil
    2010 - 2013: Mini Cooper S Cabrio 2005

  14. #14
    Du kan vara lugn zanto91, har kört min S flera vintersäsonger (varav två dubbfritt) och MINI är en kanonbil på vintern. Lugna trygga egenskaper, om man nyttjar devisen "ägg under gaspedalen" när det är lite halare.

    Flera MINIster som kör sin pärla på vintern kan vittna om detta, och värmen är det inga problem med alls.
    Stolsvärmen är väldigt snabb och jag upplever att hela bilen blir varm fort.
    Motorvärmare med kupeuttag är ju ett bra tips om det inte redan finns installerat. Jag har det på min och det funkar klockrent!
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  15. #15
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Morgan
    Ort
    Uppsala, Borlänge
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    5
    Tack för ett så snabbt svar! Det låter bra . Så nu är jag ett steg närmare att köpa en mini cooper S

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av zanto91 Visa inlägg
    Tack för ett så snabbt svar! Det låter bra . Så nu är jag ett steg närmare att köpa en mini cooper S
    Du kommer inte ångra dig, roligare bil i kategorin KPK (Körglädje Per Krona) är svår att finna!
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  17. #17
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Jag kör min på vintern och tycker att den fungerar kanon. Väldigt snäll att köra samt bra framkomlighet
    Varv på Nürburgring: 78

    8:35,9 BTG

  18. #18
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Morgan
    Ort
    Uppsala, Borlänge
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    5
    Min dröm mini försvann från blocket idag . Så hoppas det kommer ut fler snart, börjar bli riktigt sugen på en!

  19. #19
    MINI-galning Pebbless avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Förnamn
    Anna
    Ort
    Höganäs
    Län
    Skåne
    Inlägg
    122
    Hoppas att det dyker upp en Mini Cooper till dej. Bättre bil finns ej. Jag har kört en vinter och allt fungerade bra. Lycka till

  20. #20
    Forum-nybörjare Borstas avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Dalarö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Förvisso inte fått bilen ännu men den kommer rulla vintertid, måste ju utnyttja all4!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •