Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Urban Mini
    Guest

    Inredningsdetaljer i borstat aluminium ?

    Jag har borstat aluminium på panelen och skulle väldigt gärna ha detta i dörrarna också men hittar inget någonstans. Kanske inte finns, då är frågan, vad tar en plåtslagare för att tillverka delarna och är det överhuvudtaget möjligt inom rimliga ekonomiska gränser? Tänkte först köra plasti dip i annan kulör men kan inte släppa tanken på genomgående borstat aluminium.

    Tar gärna emot tips på vart man kan vända sig.

  2. #2
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Det finns inte, var inne på att beställa dem men när dörrpanelerna inte fanns i samma finnish/struktur s gick det bort.
    Jag tror inte du kan få någon att tillverka dessa så dom ser likadan ut till ett överkomligt pris, men det är ju vad jag tror. Lycka till.
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  3. #3
    MINI-galning Panerais avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
     
    Ort
     
    Län
     
    Inlägg
    488
    Kör silvrig plasti dip på alla delar?

  4. #4
    Urban Mini
    Guest
    Jag blir lite förvånad att det inte finns i aluminium faktiskt, saken är ju den att de plastiga ser dassiga ut i jämförelse så det var ingen bra kombo. Blir kanske till att lacka dem i samma kulör som bilen men då dyker ett annat problem upp. Jag har blått på dörrhandtagen Så det lutar nog åt att bryta helt med en annan nyans. Vet inte om det blir lack eller plasti dip ännu.

  5. #5
    Urban Mini
    Guest
    Har vart i kontakt med en plåtslagare som jag skall träffa på onsdag så jag återkommer med mera info efter det. Kanske finns fler som är intresserade av att byta ut sin plastinredning i dörrarna?

  6. #6
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Urban Mini Visa inlägg
    Har vart i kontakt med en plåtslagare som jag skall träffa på onsdag så jag återkommer med mera info efter det. Kanske finns fler som är intresserade av att byta ut sin plastinredning i dörrarna?
    Lycka till!
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •