Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    19

    Trimma Cooper billigt.

    Hej!
    Jag är sugen på att chippa min Cooper -03a. Jag funderar på It´s fun chip. Ja, jag vet att det bara ger 10 hk , men det är bättre än inget alls åtminstone tills jag köper en MCS.

    Är det någon här som har nedansående apparat? (Hämtat från http://www.g-r.se/).

    Superchips England, som under mer än 15 år chipstrimmat fler än 150.000 bilar runt hela jorden, Har utvecklat detta "gör det själv" verktyg som nu är tillgängligt för alla ägare till Mini och nyare europeiska Ford. Bluefin är en mini handdator som du själv håller i när du programmerar
    om din egen Ford med ett effektökningssprogram för bättre effekt och vridmoment. Varje Bluefin innehåller ett Superchipsprogram för just din bil, som ger dig en helt ny bil. Mycket enkel att använda. Fungerar som Seriell Programering (se annan plats i denna katalog). Handatorn som är av engångstyp ersätter Lap Top datorn. Anslut kablaget till OBD2 kontakten inne i bilen, följ sedan de engelska instruktionerna på dispalyen. Du har chipstrimmat din bil på några minuter. Bilen kan enkelt närsomhelst återställas till original om du så vill.

    Du kan även läsa av och ta bort felkoderna på din bil med den.

    Om man även skall byta luftfiler samt avgas (för att få mer effekt) vad skall man köpa då? Och vad kostar det?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    KIT på forumet har It's fun-chippat sin cooper, han kan nog hjälpa dig!


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    19

    Ingen som har apparaten?

    Tack för svar fjO!

    Är det ingen som har denna apparaten?

    Om man även skall byta luftfiler samt avgas (för att få mer effekt) vad skall man köpa då? Och vad kostar det till Cooper? (Ej S)

    PS. Efter att ha ägt 11 bilar, måste jag säga att Coopern (trots att jag, än så länge inte har en S, är den roligaste bil jag haft! DS. :P

  4. #4
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Någon som har apparaten här på forumet tror jag är svårt att hitta faktiskt.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  5. #5
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Kul att någon fått upp ögonen (huven) för dessa två alternativ. It´s fun och Bluefin. Har funderat på samma sak. Its fun är billigare och lämpligt om man bor i Stockholms-området eller GBG/Borås men Bluefin verkar ju smidigt efter som man kan återställa till original om man vill. Troligtvis inte men ändå...

    Jag skall följa tråden med stor spänning.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •