Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371

    Då var man snart MCS ägare och förare :)

    Halloj

    Har lurkat runt lite här på forumet ett tag nu, blir nog mer aktiv efter att jag hämtat bilen på fredag

    Blev en 04, 2000mil, röd cooper S med rött tak och svarta speglar, med chili och curry, sen har jag ingen koll på exakt vad som är extra och standard utrustning.

    Planer för våren är lite kosmetika;
    Svarta fälgar, troligtvis med chromekant. Tips välkommna
    Sportgrill, kanske ny front också.
    Mer toning av rutorna bak och fram också förståss.
    Kanske svarta stripes.
    Kanske svarta blinkers och bakljus. (Jupp, har snott idéer från era projekttrådar) :P

    Ska bli kul att hänga här med er!

    Mvh
    /Marcus

  2. #2
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Kul att se dig här Marcus, välkommen!

    Visst bodde du i Stockholm? Grattis till bilen.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  3. #3
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Japp, bor i sollentuna just nu, men flyttar in till brännkyrkagatan på söder i vår.
    Blir ju tvungen att ha en mer lättparkerad bil då

    Kan knappt vänta tills imorrn, ska bli skitkul

  4. #4
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av xscream
    Japp, bor i sollentuna just nu, men flyttar in till brännkyrkagatan på söder i vår.
    Blir ju tvungen att ha en mer lättparkerad bil då

    Kan knappt vänta tills imorrn, ska bli skitkul
    Se där, KPKalle som kör en Cooper och själv har jag bott i Rotebro hela mitt liv nästan, senaste 3åren har jag bott på gränsen till upplands väsby. Vi får träffas någon dag!


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  5. #5
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Det får vi göra

    Får ni uppdatera mig på eftermarknads produkterna :P
    Har läst massa här på forumet, men vet inte om jag blivit mkt klokare.

    Kör du till besiktningen med dina svarta lysen eller byter du innan?

  6. #6
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av xscream
    Det får vi göra

    Får ni uppdatera mig på eftermarknads produkterna :P
    Har läst massa här på forumet, men vet inte om jag blivit mkt klokare.

    Kör du till besiktningen med dina svarta lysen eller byter du innan?
    Inte behövt besikta bilen än men det måste ju göras i år, dom kommer omöjligt gå igenom, möjligtvis om man kör på två röda reflexer under någonstans med dubbelsidig tejp, det gjorde Johan här på forumet, men han hade iofs. mini's originalvita. Annars blir det att byta ut dom helt enkelt, blir att byta till original avgas också, går omöjligt igenom som det är nu. haha.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  7. #7
    har en uppsättning orginalljus här hemma du kan få köpa billigt
    F60 JCW

  8. #8
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Nu har jag och tjejen hunnit köra bilen en del.

    Trivs skitbra i den Trots att den inte accar så snabbt jämfört med vad jag är van vid så är körkänslan grym, man väljer ju alltid småvägar framför motorväg med den här bilen, oavsett om det tar 10min extra

    Kan inte vänta på att få köra med sommardäcken.

    fj0:
    Såg filmen du gjort... Vad är det för bil du kör om precis innan du åker ur tunneln innan häggviksrondellen?

    Funderar på att byta till sportsystem, men jag tror jag är ute efter något som är mitt emellan ditt och orginal. Helst tyst på lågvarv och och mer välljudande vid fullgas. Några tips? (Fortsätter lusläsa gamla trådar)

    Mvh
    /M

  9. #9
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av xscream
    Nu har jag och tjejen hunnit köra bilen en del.

    Trivs skitbra i den Trots att den inte accar så snabbt jämfört med vad jag är van vid så är körkänslan grym, man väljer ju alltid småvägar framför motorväg med den här bilen, oavsett om det tar 10min extra

    Kan inte vänta på att få köra med sommardäcken.

    fj0:
    Såg filmen du gjort... Vad är det för bil du kör om precis innan du åker ur tunneln innan häggviksrondellen?

    Funderar på att byta till sportsystem, men jag tror jag är ute efter något som är mitt emellan ditt och orginal. Helst tyst på lågvarv och och mer välljudande vid fullgas. Några tips? (Fortsätter lusläsa gamla trådar)

    Mvh
    /M
    Jag vet faktiskt inte, inte var det dig jag körde om väl? Det borde du väl kommit ihåg isf.

    Synd att det är så fel årstid, annars skulle det vara kul att åka ett gäng på småvägar och cruisa i stan, du har inte sett hur mycket blickar och skratt 5mini's igenom stan får fram, än.

    Angående mitt system så ja, det låter, väldigt mycket. Jävla resonans i motorvägsfart men det får man leva med, jag har inte växt ur det där stadiet än, jag är fortfarande ung och dum.

    Jag vet faktiskt inte vilket du ska gå på, Ferrita kanske?


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  10. #10
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Tyckte nästan att det ser ur som en blå dodge durango.
    Kanske med 20"?

    Jag var inte så inne på mini i september eller när det var, så jag tänkte nog inte på om jag blev omkörd.
    Annars kan det även ha varit tjejen som körde.

  11. #11
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av xscream
    Tyckte nästan att det ser ur som en blå dodge durango.
    Kanske med 20"?

    Jag var inte så inne på mini i september eller när det var, så jag tänkte nog inte på om jag blev omkörd.
    Annars kan det även ha varit tjejen som körde.
    Ingen aning faktiskt.


    Jag saknar sommaren



    http://media.putfile.com/montecarlo45


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •