Resultat 1 till 20 av 20
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2007
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3

    Question Köpa Cooper eller Cooper S?

    Har planer på att köpa en Mini, har dock inte bestämt mig om det skall bli en Cooper eller Cooper S. Är det någon som kan tala om för och emot för bägge bilar? Cooper S förstår jag är snabbare då den har mer hk m.m. Det verkar ju som att det finns mer tillbehör till Cooper S. På minimaniauk.co.uk finns det luftfilter (typ K&N) till Cooper men inte på minimania.se, dessa borde väl passa ändå? Tacksam för alla svar som kan hjälpa mig till ett bra köp.

  2. #2
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Jag tycker du skall lägga dem extra pengarna och satsa på en S.
    Kör S själv, men hyrde en Cooper när min bil var på verkstad och det är verkligen inte samma bil. Växellåda och koppling känns mkt slappare och mindre exakt än S'en. Dessutom har Coopern en växel mindre

    Om jag inte har fel så brukar S bilarna ha lite mer utrustning än dem vanliga Cooprarna också.


    Vill du trimma bilen sen så går det ju att få ut lite extra hk både säkert och billigt ur S'en.

  3. #3
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Citat Ursprungligen postat av MikaelD Visa inlägg
    Har planer på att köpa en Mini, har dock inte bestämt mig om det skall bli en Cooper eller Cooper S. Är det någon som kan tala om för och emot för bägge bilar? Cooper S förstår jag är snabbare då den har mer hk m.m. Det verkar ju som att det finns mer tillbehör till Cooper S. På minimaniauk.co.uk finns det luftfilter (typ K&N) till Cooper men inte på minimania.se, dessa borde väl passa ändå? Tacksam för alla svar som kan hjälpa mig till ett bra köp.
    Allt som du hittar på www.lohen.co.uk www.minimaniauk.com och www.helix13.com går att köpa via minimania.se. Det är bara det att alla produkter inte är upplagda än.

    Skicka mig ett PM om du undrar om pris på något så får du det oftast inom någon timme.
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  4. #4
    MINI-galning
    Reg.datum
    maj 2006
    Förnamn
    Alexander
    Ort
    Växjö, Småland
    Inlägg
    263
    Har ägt både cooper och cooper S ... var väldigt nöjd med coopern och köpt den mest av anledningen att det var vad jag trodde mycket billigare med försäkring till en sådan. Men efter hand så vill man ha med utrustning och mer speed i kärran så det var bara att sälja och köpa en S, vilket är en av mina bättre idéer för mycket roligare bil än en cooper S får man leta efter. Dessutom är skillnaden i mitt fall obetydlig i helförsäkrings synpunkt !

    Lägger min röst på en cooper S !

    MVH ALex
    ------------------
    Ex-coopers:
    2 x Cooper S -04 (Div. mod)
    Cooper -03

  5. #5
    MINI-galning
    Reg.datum
    maj 2006
    Förnamn
    Alexander
    Ort
    Växjö, Småland
    Inlägg
    263
    http://www.blocket.se/vi/11461902.htm?ca=21_s

    Ser ut att vara ett fint pris ...
    ------------------
    Ex-coopers:
    2 x Cooper S -04 (Div. mod)
    Cooper -03

  6. #6
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Hur går det? Blir det nån MINI?

  7. #7
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2007
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3
    Har inte hittat någon än som plånboken tillåter, frågan är om jag skall spara lite tilloch vänta för att få exakt vad jag vill ha, det är ju synd om man ett kort tag efter köp hittar den man egentligen vill ha.

  8. #8
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Citat Ursprungligen postat av MikaelD Visa inlägg
    Har inte hittat någon än som plånboken tillåter, frågan är om jag skall spara lite tilloch vänta för att få exakt vad jag vill ha, det är ju synd om man ett kort tag efter köp hittar den man egentligen vill ha.

    Vet inte vilken budget du har, men här finns en för 139 k.
    http://www.blocket.se/vi/11697089.htm?ca=11_s
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  9. #9
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av RandyPiper Visa inlägg
    Vet inte vilken budget du har, men här finns en för 139 k.
    http://www.blocket.se/vi/11697089.htm?ca=11_s
    Det var ju ett bra pris, lite många mil bara men -02 börjar bli några år på nacken nu.
    För övrigt så trivs jag ypperligt med min Cooper. Det enda jag saknar är väl dom något bekvämare stolarna och det snygga luftintaget i huven. (Har ju blingat till det med ett kromat tanklock) Sen att jag "bara" har 115hk är ju bara störande vid acceleration rakt fram. I kurvorna har jag lika skoj som er andra! He he Och sen spelar det ingen roll hur många hästkrafter man har för man vänjer sig efter några månader och då vill man bara ha fler och det gäller 115hk lika väl som 350hk! Stack jag ut hakan lite väl långt nu kanske....?
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  10. #10
    Jag ställer upp som Cooperbroder bakom dig, Ace
    Visst skulle det vara kul med en S, men jag är för tillfället nöjd med min Cooper.
    Precis som du säger, i kurvorna har vi lika kul som S-killarna (och tjejerna )
    och känslan i bilen är i stort sett samma som en S.
    Vi är förnuftigare, för vi har både en rolig bil och pengar över till annat, låt S-nissarna käka sina bruna bönor direkt ur burken bara

  11. #11
    MINI-galning kakans avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Uppsala/stockholm
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Jag ställer upp som Cooperbroder bakom dig, Ace
    Visst skulle det vara kul med en S, men jag är för tillfället nöjd med min Cooper.
    Precis som du säger, i kurvorna har vi lika kul som S-killarna (och tjejerna )
    och känslan i bilen är i stort sett samma som en S.
    Vi är förnuftigare, för vi har både en rolig bil och pengar över till annat, låt S-nissarna käka sina bruna bönor direkt ur burken bara
    Tsss, påstå inte att ni hellre skulle höra *FJIIIIIIIIIIIIIIIII* istället för *Brrrrrummm* ?
    Har inte kört vanliga coopern men kan tänka mig att motorn och känslan med s-motorn gentemot vanliga är rätt mycket bättre..
    Och man måste inte alltid äta bruna bönor för att få råd med en S, iofs så är väl ägandekostnader, främst bränsleförbrukningen vid "aktiv körning" lite högre
    Sen är dom ju iofs dyrare i inköp också.. men jag tycker det är värt det bara för att få höra *FJIIIIIIIIII* varje gång jag är ute och puttrar

    Men ni har ju en fördel iallafall, ni lider inte av risken att en fågel flyger in och kapar huvet i scoopet!
    Senast redigerat av kakan den 2007-04-26 klockan 20:05.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
    Men ni har ju en fördel iallafall, ni lider inte av risken att en fågel flyger in och kapar huvet i scoopet!
    Exakt, det var med tanke på alla omtalade fågelolyckor jag valde en Cooper, för att slippa eländet med fågelkladd varje vecka

    Edit: Gillar din beskrivning av kompressorljudet, kakan

  13. #13
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Exakt, det var med tanke på alla omtalade fågelolyckor jag valde en Cooper, för att slippa eländet med fågelkladd varje vecka

    Edit: Gillar din beskrivning av kompressorljudet, kakan
    Det är ett elände det där scoopet.

    Jag har pluggat igen det med en handduk för att slippa plocka ut en massa fågelkranium ur huven. Fågelkropparna brukar fastna i bakspoilern så den funderar jag på att ta bort med.

    Angående kompressorn Installerade undertecknad precis ett ALTA CAI och det där FJIIIIII ljudet blev ännu högre, men det får man bara ont i huvudet av

    Dessutom är det skitjobbigt att alla andra accar så sakta vid rödljus och liknande, man får verkligen gasa lugnt för att följa med.

    En annan störig grej är att man känner underlaget så bra med den hårdare fjädringen.

    Nästa köp får bli en vanlig Cooper eller en Nissan Micra. Då slipper man alla dessa problem.
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  14. #14
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Kände att jag trampade på en öm tå! Detta börja ju likna Beatles/Stones, CocaCola/Pepsi, PC/Mac, Oasis/Blur eller varför inte Lättolagom/Bregott.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  15. #15
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2007
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3
    Tänker lite som du ace666, vill ha mest nöje per betald krona. Sedan är det alltid roligt att ha lite pengar till annat. Men ett krav är att man skall kunna byta ut luftfilter till ett sportigare och om jag förstått ssken så går det även till Cooper?

  16. #16
    MINI-galning BlastBeats avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Karlskrona
    Län
    Blekinge
    Inlägg
    194
    Luftfilter till coopern är inga problem. Finns avgassystem och hela kitet om man vill det också.

  17. #17
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2007
    Förnamn
    ola
    Ort
    ingarö
    Inlägg
    2
    visst skulle ja hellre haft en S om jag kunnat, men är helnöjd med min cooper , men man måste ju prioritera, provkörde kakans S och visst är den skitkul... men men prioritering... , det kostar ju en hel del ytterligare om man ska ha en S , så vill jag köra fort tar jag ut min hoj istället och låter den tjuta iiiiiiiiiiiiiiiiii,iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii,iiiii iiiiiiiiiiiiiii istället , då hänger ingen S med ialla fall..

  18. #18
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Kan meddela att mitt avgassystem redan börjar se riktigt risigt ut. (-02) så snart blir det nog ett Milltek. Sen har jag funderat på ett K&N 57i ett bra tag så det kommer nog på snart också..
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  19. #19
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2007
    Förnamn
    Kajsa
    Ort
    Helsingborg
    Län
    Skåne
    Inlägg
    114
    Klart man skulle vilja ha en S om man hade råd. Jag insåg detta redan tidigt och valde medvetet att INTE provköra någon S i affären. För jag har så jävla kass självdisciplin...haha.

    Jag är dock supernöjd med vanliga coopern. Men visst, om jag vinner på triss blir det förmodligen lite cooperkarriär...

  20. #20
    MINI-galning GTs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Förnamn
    paul
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 744




    cooper S
    Fastest Mo-Fo in town !
    R53 or R56 ? The GP is still the undisputed MINI champion !
    Rocking the roads since 2006.


    Cars:
    MCS R56 "GENERAL LEE"
    MCS R53 "CHASER"
    MCS JCW GP Never sell it !for sale
    MCS 03 SOLD
    MC R56 SOLD
    MINI one SOLD
    MINI COOPER S 1969 SOLD sniff!
    DODGE NITRO 4X4 4.0L R/T the wifes SOLD

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Cooper S eller Cooper Works
    Av Carl Bruce i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 10:11
  2. Cooper eller Cooper S????
    Av jsh.mini i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 06:47
  3. Köpa begagnad Cooper S
    Av fj0 i forum Allmänt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2004-11-10, 21:13
  4. Köpa Mini Cooper!
    Av Cooper-S-ugen i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-09-17, 14:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •