Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    MINI-entusiast Rexoars avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Förnamn
    José
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    80

    Iphone till handsfree i R53?

    Halloj gänget!

    Jag har tidigare frågat om hur jag får min handsfree i Mini:n att fungera tillsammans med min N95:a. Nu har jag näst intill gett upp det, och istället börjar det kanske bli aktuellt att skaffa en iPhone 3Gs.

    Så till min fråga nu.. Jag har som sagt fabrikshandsfree:n med mik i taket och ljud från bilhögtalarna (tror jag), men som just nu bara funkar till några gamla Nokiamodeller då det är den hållaren som finns i bilen.. Så det jag skulle vilja göra är att få iPhonen att fungera i bilen tillsammans med handsfreen som redan finns inbyggd, dvs ta bort den gamla hållaren och ersätta den med någon passande hållare eller sladd till iPhone:n! Vad behöver jag för att få det att fungera? Sladd? Hållare? Kan man ens få det att fungera?

    Tacksam för svar!
    /José

  2. #2
    På R55/R56 med BT-handsfree så har man ju ett snabbfäste i armstödet, vad det gör är egentligen koppling till extern antenn för bättre mottagning samt laddning, själva handsfree-delen går ju via Bluetooth.

    Beror lite på exakt utrustning och årsmodell men här finns artikelnummer för "snap-in" adapter för Iphone (Är olika för 3Gs/3G på R56:an men båda fungerar på 3Gs varianten när jag testat)

    Kollat och hittar bara adapter för första generationens Iphone (ej 3G/3Gs)

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...35&hg=84&fg=95
    F60 JCW

  3. #3
    MINI-entusiast Rexoars avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Förnamn
    José
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    80
    Tack för svaret Johan! Det är en Cooper S från 03, den har ingen inbyggd BT så skulle helst vilja kunna lösa det med någon sladd utan att behöva montera in BT. Det är fabriksförberätt för handsfree, men som sagt, hållaren som finns just nu är till fel modell.

    Tänkte försöka åka förbi Mini/BMW imorn o kolla om dom har någpn lösning vilket jag tvivlar på. Annars kanske jag även åker förbi BRL i kungens kurva..

    Ingen som lyckats lösa detta?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mobil/mp3/handsfree? R53 hjälp!
    Av Rexoar i forum Teknik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-18, 11:17
  2. Vad för slags sladd till AUX/ iPhone?
    Av Fredrik i forum Teknik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 21:12
  3. MINI-spel till iPhone
    Av Rasmus i forum Off-topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 14:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •