Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 34
  1. #1

    Intressekoll: Englandsbesök

    Jag fick en idé om att NMCS medlemmar skulle kunna göra ett besök på MINI-fabriken i Oxford (specialguidad tur som bokas i förväg) samt besök på MINI Park Lane i London.
    Självklart skulle man också kunna besöka John Cooper Works och träffa Mike Cooper himself, om tid finnes.

    Detta är bara en lös intressekoll efter en vild idé jag fick som sagt, skulle det kunna vara intressant så kanske detta är något vi kan spåna vidare på.

    Pubbesök och annat kul i London skulle nog också kunna få plats i ett eventuellt program.

    Någon som skulle kunna tänka sig en sådan resa?
    Datum är ju ej spikat, realistiskt är kanske först nästa vår, men ändå - ville bara så ett frö.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  2. #2
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    om GT blir vår lokala guide, så kan jag tänka mig haka på till vänstertrafikens förlovade land
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  3. #3
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Jag fick en idé om att NMCS medlemmar skulle kunna göra ett besök på MINI-fabriken i Oxford (specialguidad tur som bokas i förväg) samt besök på MINI Park Lane i London.
    Självklart skulle man också kunna besöka John Cooper Works och träffa Mike Cooper himself, om tid finnes.

    Detta är bara en lös intressekoll efter en vild idé jag fick som sagt, skulle det kunna vara intressant så kanske detta är något vi kan spåna vidare på.

    Pubbesök och annat kul i London skulle nog också kunna få plats i ett eventuellt program.

    Någon som skulle kunna tänka sig en sådan resa?
    Datum är ju ej spikat, realistiskt är kanske först nästa vår, men ändå - ville bara så ett frö.
    Med bil och färja, eller flyg?
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  4. #4
    Min tanke var flyg så man kan ta en pint närhelst man känner för det, ex. vis lunchen
    Det går ju att flyga tokbilligt med ex. vis Ryanair, och bra samt billigt boende kanske Kalle kan hjälpa oss hitta.

    Vill någon ta bilen så går ju det bra, men funderingen var att det blir över en week-end (tors/fre-sön) med flyg då det spar en himla massa tid:
    Resa med flyg enkel väg (Skavsta-Stansted): ca 1.40h
    Resa med färja enkel väg (går fortfarande färjorna från Göteborg?) - ca 1.5 dygn (räknat från Göteborg ca), vilket innebär flera dagars resande totalt.

    Om det blir ett gäng från Götet och de sydligare nejderna så får man helt enkelt gå för olika lösningar vad gäller flyg för att sammanstråla på Stansted (som det blir om vi flyger med Ryanair).
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  5. #5
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Keep an eye out for events on MINI2. It would be cool to join up with a run if you can.

    Oh and I'll probably tag along as well

  6. #6
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    kanske Kalle kan hjälpa oss hitta.
    Of course Probably should wait until there is a better idea of numbers and if you would stay in the same place the whole time or move around.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av KPKalle Visa inlägg
    Keep an eye out for events on MINI2. It would be cool to join up with a run if you can.

    Oh and I'll probably tag along as well
    As stated, my plan is to fly in a bunch of Swedish MINIacs so we can live the british way with constant visits to pubs and fish & chips, but if a gang wants to take their cars thats fine, the downside is that you have to extend this journey to almost a whole week due to traveltime instead of a week-end that was my original plan
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  8. #8
    MINI-galning FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089

    Thumbs up Intressant!

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    As stated, my plan is to fly in a bunch of Swedish MINIacs so we can live the british way with constant visits to pubs and fish & chips, but if a gang wants to take their cars thats fine, the downside is that you have to extend this journey to almost a whole week due to traveltime instead of a week-end that was my original plan
    Så länge som det är möjligt att hyra Mini-bilar i London, så låter det ju som en utmärkt idé! Jag är intresserad...
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  9. #9
    MINI-galning Daaoaks avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Anders
    Ort
    Sundsvall
    Län
    Västernorrland
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    As stated, my plan is to fly in a bunch of Swedish MINIacs so we can live the british way with constant visits to pubs and fish & chips, but if a gang wants to take their cars thats fine, the downside is that you have to extend this journey to almost a whole week due to traveltime instead of a week-end that was my original plan
    En till som anmäler sitt intresse för en liten resa.
    #1 True Mini Drivers Medelpad

  10. #10
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Citat Ursprungligen postat av FEED ME Visa inlägg
    Så länge som det är möjligt att hyra Mini-bilar i London ...
    I have used this company several times http://www.guysalmon.com/gs_site/index.htm. And they pick up/drop off at most UK airports and many cities.

  11. #11
    Kalle, do you know if they have got "gruppköp"
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  12. #12
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    I doubt they get asked that question much I can ask nearer the time, again depending on numbers and interest

  13. #13
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Det låter såklart intressant eftersom det kan då kosta ca 350:- enkel resa med flyg till Gatwick...från Malmö.
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  14. #14
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Låter som en supercool idé, hakar gärna på!

  15. #15
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Ryktet går ju att MINI United 2009 hålls i England. Hoppas bara att det om ett gäng åker dit i år inte inverkar menligt på deltagande vid detta superevent nästa år. Jag tror inte nån av oss som deltog förra sommarn ångrade detta.
    Hursomhelst har jag själv inget emot att hänga på både i år och nästa - om det bara funkar med mitt schema i sommar.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  16. #16
    Kul att det verkar finnas lite intresse, om vi skulle besluta att gå för detta så blir det en hel del saker att kolla upp med bra priser på flyg och boende.

    Vart är det bäst att bo - London eller en bit utanför - de har utmärkta tågförbindelser till och från London, och det kan vara enklare att hitta hotell med bättre priser samt högre standard än i London, om nu behov finnes för det.
    Ryanair är som sagt billigt men det kan ju finnas alternativ - iofs gillar jag Ryanair då de har ett lotteri på planen där högsta vinsten är en MINI Cooper Cab - slå det SAS, Norwegian, BA och alla ni andra

    Jag tar upp frågan vid nästa styrelsemöte så få vi se om det är värt att spinna vidare på.

    Ni som inte skrivit något men är intresserade av en sådan resa kan ju skriva en rad här i tråden så vi får fram ett ungefärligt antal.

    Om styrelsen beslutar att vi går vidare så blir det nog en poll med intresseanmälan och närmare presentation av ett ungefärligt program.
    Det ungefärliga priset kommer nog i ett senare skede då vi först bör veta det ungefärliga antalet som verkligen kommer med.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Ryktet går ju att MINI United 2009 hålls i England. Hoppas bara att det om ett gäng åker dit i år inte inverkar menligt på deltagande vid detta superevent nästa år. Jag tror inte nån av oss som deltog förra sommarn ångrade detta.
    Hursomhelst har jag själv inget emot att hänga på både i år och nästa - om det bara funkar med mitt schema i sommar.
    Hans, jag tror det är kort om tid att försöka hinna med det i år, tidigast senhösten/vintern i år eller senvintern/tidiga våren nästa år är nog det som är realistiskt. Om MINI United hålls i England 2009 så kan vi antingen åka under den tiden (som sagts tidigare, restiden med färja blir ju rätt mycket), men då blir det kanske bara en resa dit och svårt att hinna med det andra, eller också om nu "vår" resa blir av kanske den sker ett halvår tidigare än United. Tycker man det blir för mycket med båda så får man helt enkelt välja hur man vill göra.
    Personligen tror jag att det kanske blir lite maxat med både United, Londonbesök, ett besök hos JCW samt fabriksbesök i Oxford på samma resa, tror att det blir minst en vecka som tas i anspråk om inte mer med färja och allt. United brukar vara över tre dagar om jag inte minns fel.

    Jag tror vi försöker hålla det separat, min grundtanke med denna resa är som sagt att det ska vara över en weekend med flygresa dit en torsdag, besök på fabrik samt JCW på fredagen samt MINI Park Lane och resten av London på lördagen (pubhopping ) och delar av söndagen.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  18. #18
    "still Crusin" MINAs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Sundsvall(alnö)
    Län
    Västernorrland
    Inlägg
    460

    One more!

    Citat Ursprungligen postat av Daaoak Visa inlägg
    En till som anmäler sitt intresse för en liten resa.
    Vill du ha en reskamrat så ställer jag upp .Skulle vara perfekt med våren 2009.
    Har alldrig varit i United Kindom så ............kaske dags då ?
    Ps. jag vill sitta vid fönstret ds.
    Senast redigerat av MINA den 2008-05-06 klockan 20:01.
    #3 True Mini Drivers Medelpad

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av MINA Visa inlägg
    Ps. jag vill sitta vid fönstret ds.
    Det är bra att du vill sitta vid fönstret MINA, men vi har som sagt inte bestämt något ännu, bara en liten intressekoll
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  20. #20
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469

    MINI United 2009?

    Om MINI United hålls i England 2009 skall jag dit..och då blir det med bil.
    Vet inte om jag mäktar med två resor till england samma år...(ekonomiskt)
    Dock tycker jag det låter som en bra ide'.
    Det behöver inte bli så dyrt om man åker över en helg med tex. Ryanair & KPKalle kan ge tips om billigt boende...
    Vi får hjälpas åt att hålla tråden levande under 2008...
    Senast redigerat av Luc!fear den 2008-05-06 klockan 20:43.
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Intressekoll: Bankörning 2008 Anderstorp
    Av Mackan i forum Evenemang
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 09:44
  2. Intressekoll: syd/väst träff
    Av powernap i forum Evenemang
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 13:02
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 20:28
  4. Intressekoll: Mötesplats för Klubben
    Av Green Meanie i forum Evenemang
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 16:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •