Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22
  1. #1
    MINI-galning kakans avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Uppsala/stockholm
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    167

    Foton: Min cooper och en lancia delta

    Vi tog en sväng ut på ekerö för att fota min S och min kompis farsas Lancia delta integrale hf evoluzione
    Deltan är förövrigt bland det sjukaste jag kört, ca 280 hk, chip, avgas, 3", shortshift kit mm, helt sanslös!!!
    En kompis på wellkept rekondade ju min bil så man var ju tvungen att föreviga den nu när den var så fin..
    Vad tycks?










    Bonusbild: Lagom lyxigt vs spartanskt

    Senast redigerat av kakan den 2007-05-27 klockan 16:58.

  2. #2
    Forum-nybörjare works gps avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Förnamn
    jonas
    Ort
    högsjö
    Inlägg
    21
    jävligt snyggt med lackade skärm kanter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
    och snygg färg kombination svart och grå fin bil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. #3
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Snygga bilder, rekonden gör dessutom att bilen ser sprillans ut.

    Vad är det för årsmodell på Lancian ?
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  4. #4
    MINI-galning kakans avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Uppsala/stockholm
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av RandyPiper Visa inlägg
    Snygga bilder, rekonden gör dessutom att bilen ser sprillans ut.

    Vad är det för årsmodell på Lancian ?
    Jo! Är skitnöjd med rekonden. Bra att känna folk som jobbar med sånt
    Det är en 91a, inte gått särskilt långt heller men det är lite jobb på den..

  5. #5
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Två av mina favoritbilar! Lancians inredning är ju en klassiker. Så ful att den blir snygg! Grymt snygga bilder förövrigt. Ni kanske skulle prova med lite längre slutartid. Det ser ut som bilarna står still på alla bilderna. Ett tips bara! (precis som om jag är ett fotoproffs då!)
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  6. #6
    MINI-galning GTs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Förnamn
    paul
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 744
    10 points!
    Fastest Mo-Fo in town !
    R53 or R56 ? The GP is still the undisputed MINI champion !
    Rocking the roads since 2006.


    Cars:
    MCS R56 "GENERAL LEE"
    MCS R53 "CHASER"
    MCS JCW GP Never sell it !for sale
    MCS 03 SOLD
    MC R56 SOLD
    MINI one SOLD
    MINI COOPER S 1969 SOLD sniff!
    DODGE NITRO 4X4 4.0L R/T the wifes SOLD

  7. #7
    Snygga bilder, Kakan!
    En Martini-lackad HF Integrale har jag sett på små slingriga vägar i Kungsängen där jag bor, riktigt läckra bilar med cool historik

  8. #8
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    den är cool lancian.. man ser helt klart släktskapet med alfa 75 på inredningen (min egen hatkärlekmodell

  9. #9
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    LUND
    Inlägg
    35
    Fin komposition och snitt men bliderna är kraftigt underexponerade. Vad har du för kamera. Testa exponeringskompensera...

    Men för övrigt är bilderna riktigt najs.

  10. #10
    MINI-galning Rasmuss avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Förnamn
    Rasmus
    Ort
    Visby och Åre
    Län
    Gotland och Jämtland
    Inlägg
    1 506
    Citat Ursprungligen postat av bandola83 Visa inlägg
    Fin komposition och snitt men bliderna är kraftigt underexponerade. Vad har du för kamera. Testa exponeringskompensera...

    Men för övrigt är bilderna riktigt najs.
    Med tanke på den "murriga" himlen och det lite "grova" i bilderna tycker jag exponeringen passar utmärkt! Hade det varit Nissan Micra så kunde det varit lite annat ljus/exponering men hey, det är MCS och Lancia!

  11. #11
    MINI-galning kakans avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Uppsala/stockholm
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    167
    Är inte direkt nåt fotoproffs, första gången vi tog fartbilder och så.
    Kameran är en Nikon D70, alla inställningar är på auto..
    Men som föregående talare så gillar jag hur bilderna blev, att dom ser lite "grova ut"..
    Hur gör man för att bilderna inte ska bli över/underexponerade?

  12. #12
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Härliga bilder och en klassiker som möter en blivande sådan...
    Hur man utnyttjar det naturliga ljuset när man fotar är en hel vetenskap - och en fråga om tycke och smak. Musten i en lätt underexponderad bild tagen i gråväder är oslagbar! Tycker jag.
    Och din lackbehandlade bil är ju helsnygg! Känns som det är dags att åka och göra uppgraderingen av behandlingen min fick hösten -05.
    Senast redigerat av Hans-G den 2007-05-28 klockan 19:02.

  13. #13
    Lekte lite i PS (också nybörjare )


    Justerade nivåer/kurvor samt skuggor/högdagrar litegrann för att ljusa upp bilden lite... Lättast är om man plåtar i RAW-format, då kan man leka gärnet med bilderna efteråt och justera exponering/vitbalans m.m. När kameran komprimerar till jpeg så tappar man också lite detaljer i bilden

    Glömde nästan Trevliga bilder, kul variation och trevliga bilar


    Märks det att man börjar dratta in i fototräsket E inne på min andra systemkamera nu.
    Tog den här nyligen och lekte lite i Photoshop, det som är gjort är konverteringen till svart/vitt samt en ny himmel



    http://www.fotosidan.se/pools/view/10/993310.htm
    Senast redigerat av Johan W den 2007-05-28 klockan 21:23.
    F60 JCW

  14. #14
    MINI-galning BlastBeats avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Karlskrona
    Län
    Blekinge
    Inlägg
    194
    Man ser att du tappade endel i färgen efter du hade lekt, Johan. Men kollar man på originalet så ser man att den var ganska komprimerad också. Som sagt är ju RAW att föredra, om man har en dator som orkar med.

    Den andra bilden du visade har jag sett innan. Riktigt bra. Stilren PSning också. Att bilen är grym gör ju inte saken sämre.

    För att hålla sig till topic så tycker jag kakans bilder också var riktigt bra. Synd att det är lite mörkt på sina ställen och gör att det ser lite dystert ut.
    Skön kontrast mellan den hårda och kantiga Lancian mot Minins lite rundare former.

  15. #15
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    LUND
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
    Är inte direkt nåt fotoproffs, första gången vi tog fartbilder och så.
    Kameran är en Nikon D70, alla inställningar är på auto..
    Men som föregående talare så gillar jag hur bilderna blev, att dom ser lite "grova ut"..
    Hur gör man för att bilderna inte ska bli över/underexponerade?
    Om du kör autoläget så kan du testa exponeringskompensera genom att flytta det lilla strecket på din ljusmätare som ser ut såhär : <..|..||..|..> eller <-2..-1..|..+1..+2>. Om du flyttar den till +1 så dubblar du mängden ljus som träffar sensorn, och vise versa. Men i autoläget bör kameran mäta ljuset korrekt. Det beror vilen ljusmätningsmetod du har vald. Jag kan tänka mig att du använder multi-spot eller flersegmentsmätning. Testa leta upp något i menyerna som heter Centrumvägd- eller Spotmätning. Ta sen kameran och "sikta" på din fina bil och tryck bara ner halvvägs. Då mäter kameran ljuset från bilen. Sen komponerar du om bilden i sökaren för att sedan trycka av och du får toppenbilder.

    En annan grej man kan göra är att skjuta i RAW och framkalla tre olika exponeringar för att sedan sätta samman dem till en HDR-bild. Men det tar vi nästa kurs...
    Senast redigerat av bandola83 den 2007-05-29 klockan 19:28.

  16. #16
    Forum-nybörjare Dals avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Riktigt fina bilder Erik! Gillar verkligen din bil! Blev mustigt med nedlackningen... Pricken över i:et vore ju, aerogrill och sänkning
    Har du några planer för den?

    Kul att se Lancian på bild, inte ofta man ser den i dagsljus
    Spartanskt va ordet, FOOOOOR SPARTA!!!

  17. #17
    MINI-galning kakans avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Uppsala/stockholm
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av bandola83 Visa inlägg
    Om du kör autoläget så kan du testa exponeringskompensera genom att flytta det lilla strecket på din ljusmätare som ser ut såhär : <..|..||..|..> eller <-2..-1..|..+1..+2>. Om du flyttar den till +1 så dubblar du mängden ljus som träffar sensorn, och vise versa. Men i autoläget bör kameran mäta ljuset korrekt. Det beror vilen ljusmätningsmetod du har vald. Jag kan tänka mig att du använder multi-spot eller flersegmentsmätning. Testa leta upp något i menyerna som heter Centrumvägd- eller Spotmätning. Ta sen kameran och "sikta" på din fina bil och tryck bara ner halvvägs. Då mäter kameran ljuset från bilen. Sen komponerar du om bilden i sökaren för att sedan trycka av och du får toppenbilder.

    En annan grej man kan göra är att skjuta i RAW och framkalla tre olika exponeringar för att sedan sätta samman dem till en HDR-bild. Men det tar vi nästa kurs...
    Ok, tack, får nog testa o leka lite nästa gång vi är ute och fotar.
    Förresten, en annan fråga, om man fotar på kvällen när det är mörkt, vad ska man tänka på då, typ vilka inställningar ska man ha?

    Citat Ursprungligen postat av Dal Visa inlägg
    Riktigt fina bilder Erik! Gillar verkligen din bil! Blev mustigt med nedlackningen... Pricken över i:et vore ju, aerogrill och sänkning
    Har du några planer för den?

    Kul att se Lancian på bild, inte ofta man ser den i dagsljus
    Spartanskt va ordet, FOOOOOR SPARTA!!!
    Tack! I know, aerogrill är på gång, måste bara se om jag ska beställa från outmotoring eller BMW.. sänkning får vi se, kanske blir 18" istället
    I övrigt så blir det sportavgas från uppsala avgasteknik i juni med dubbla 3" merca-amg style utblås!

    Hehe, fredriks farsa kör ju deltan i prinicp som vardagsbil på sommaren, sjukaste vardagsbil jag kört iaf

  18. #18
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Citat Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
    ...
    I övrigt så blir det sportavgas från uppsala avgasteknik i juni med dubbla 3" merca-amg style utblås!

    Är det något "custom built" ?

    Vad kostar det , hur mycker ger det mm mm, är inne på nytt avgassystem med och har kikat på MILTEK, slår det där MILTEK ?
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  19. #19
    MINI-galning kakans avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Uppsala/stockholm
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av RandyPiper Visa inlägg
    Är det något "custom built" ?

    Vad kostar det , hur mycker ger det mm mm, är inne på nytt avgassystem med och har kikat på MILTEK, slår det där MILTEK ?
    Dom skulle ha 5800 inkl montering, och då är det helt custom och rostfritt.
    Får välja precis vilka slutrör jag vill ha också.
    Vet inte om det slår milltek men det var nån på forumet som låtit dom bygga ett till honom och han var mycket nöjd tydligen..
    Har också kikat på milltek men tyckte slutrören var så tråkiga samt att det var rätt dyrt, så detta känns som en bättre lösning.

  20. #20
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Citat Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
    Dom skulle ha 5800 inkl montering, och då är det helt custom och rostfritt.
    Får välja precis vilka slutrör jag vill ha också.
    Vet inte om det slår milltek men det var nån på forumet som låtit dom bygga ett till honom och han var mycket nöjd tydligen..
    Har också kikat på milltek men tyckte slutrören var så tråkiga samt att det var rätt dyrt, så detta känns som en bättre lösning.
    Låter billigare och bättre än MILTEK....

    kanske borde kontakta dom med.

    Han som redan köpt ett avgassystem från Uppsala Avgasteknik, kan gärna ge sit till känna och ge en recension om han läser detta.
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. foton & film
    Av Martin i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-28, 13:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •