Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    Motorfläkten stänger inte av sig!

    Fläkten i motorrummet stännger inte av sig efter körning. Har nu tagit ut säkringen och då stannade den. Tog även ut relät men då stannade den inte. Någon som haft samma problem? Tacksam för tips så man slipper åka till verkstaden och punga ut en massa onödiga stålar.

  2. #2
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Den håller väl igång ett tag efter man stängt av bilen beroende på temperatur, alltså om motorn är varm?


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  3. #3
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    värme

    Det har ju varit ganska varmt sista dagarna men att den skall vara på i c:a 10 min verkar konstigt. Jag drog ur säkringen och körde en sväng. Sen satte jag tillbaka den och då gick den inte igång. Får hoppas att det var någon tillfällig värmechock...

  4. #4
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    J_vla fläckt

    Nu stog den och drog ut batteriet i lördags. Var på bröllop och plötsligt började larmet att tjuta! Batteriet var helt slut så det fick bli startkablar för att ta sig hem. Typiskt att jag glömde ta ur säkringen. Tur att man har en snäll fru som kör oss hem från bröllop! hi hi Var nere på BMW Group Göteborg och beställde tid för att fixa skiten. Nästa Tosdag (27/7) tyckte han var lämpligt att ta in bilen! Dom är väl inte så många där i verkstaden nu mitt i sommaren. Passade på att provköra En Cooper S Works också. Det var kul men oj vad den verkar dra mycket soppa. Snittförbrukningen låg på 21,4L/100km! Men den rörde på sig! Synd att det bara blev en sväng på 20 minuter. Men å andra sidan ville dom ha 215000:- för den så det blir nog en sväng till tyskland istället. Där ligger ju priset på c:a 150000-170000:- Oj vad jag kom ifrån ämnet men vadå! Nu skall jag inte sitta framför datorn mer när det är riktigt MINIåkarväder. P.S Vinka om ni ser en MINI.......men det gör ni redan kanske?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •