Resultat 1 till 18 av 18
  1. #1

    Betalande medlemmar - vad kan NMCS förbättra?

    Då min tråd för icke betalande medlemmar inte blev som jag tänkt startar jag denna tråd och flyttar inläggen från de betalande medlemmarna i den tråden till denna.

    I denna tråd är BETALANDE MEDLEMMAR välkomna att skriva vad de anser bör och kan förbättras, tips, idéer mm

    Fire away, om vi inte får reda på vad ni tycker kan vi ju inte försöka förbättra NMCS

    Tack till Johan W för flytthjälp av inlägg
    Tack till Kalle för finputsning
    Senast redigerat av Fredrik den 2008-10-08 klockan 17:11.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  2. #2
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    bra tråd fredrik...

    jag tycker att startpaketet är väl balanserat....kanske att man skulle införa någon uppföljning till varje nytillkommen betalande medlem, efter ett kvartal eller så, så även om medlemmen inte är superaktiv på forumet så ska han/hon känna sig delaktig i föreningen i alla fall....någon personlig inbjudan till nåt event - få regionsansvarig att ta kontakt, skriftligen eller via telefon, allt för att man ska känna sig sedd.....
    Senast redigerat av KPKalle den 2008-10-08 klockan 17:06.
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  3. #3
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Jag tycker att ni kan framhäva lite mer vad medlemskapet ger för fördelar. Speciellt att det ger rabatt hos BMW. Då kan man nog få med några till betalande medlemmar ganska snabbt.
    Och sen kan man ju överväga ifall det skall vara gratis att skriva i forumet med tanke att vi redan har 2/3-delar gäster som är på forumet och bara läser.
    Sen är det viktigt som Powernap säger att en betalande medlem inte skall känna sig bortglömd efter några månader. En liten uppföljning från styrelsen med frågor om han/hon varit nöjd med att bli betalande medlem.

    /R
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  4. #4
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Tack för era svar Jonas och Ace-Robert, era åsikter ska vi ta oss en funderare på, men ni är ju betalande medlemmar och jag önskar få svar från de som är icke-betalande
    trots att jag fortfarande är betalande medlem så vill jag inflika med en fundering, sorry....

    jag tror att det är av stor vikt att man som nytillkommen följer med på en träff så fort som möjligt...det blir en massa skriverier här på forumet, och man som nytillkommen kommer att märka att personerna bakom användarnamnen är precis som vanliga människor vi oxo...samt att man gärna loggar in här på forumet för att se "eftersnack" "bildtråd" från "sin första träff" att vara med på bild, och känna gemenskapen är av stor vikt, nu när vi äntligen börjat ta gruppfoto, så kan detta oxo vara ett sätt att känna sig delaktig

    tror oxo att nytillkomna kanske drar sig något från att skriva i denna tråden, tror man kan upplevas som en "gnällspik" om man som nytillkommen kommer med kritik på vad som fattas...missförstå mig rätt här...jag och många andra förstår säkert din infallsvinkel och meningen med denna tråden, men jag skulle inte tro att många nya kommer att skriva här om brister eller vad som saknas...det är så mycket ändå med kanske ny bil, man är i teknikforumet för någon lampa lyser osv.....

    andemeningen är dock klockren
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  5. #5
    Jag förstår hur du menar Jonas, men jag tänker främst på en hel del som varit medlemmar tidigare (några för ett bra tag sedan) och sedan nöjer sig med att vara registrerade här men ej vara betalande.

    Jag har full respekt för att en nyregistrerad kanske inte vill skriva här (då de just kommit med) och jag har full respekt för att man av olika anledningar inte väljer vara betalande medlem (upprepar återigen: jag är inte ute efter någon!), men jag vill försöka ta reda på varför - om det finns ett missnöje (?), hur ska vi kunna rätta till det om vi inte får reda på vad det beror på?
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  6. #6
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    ang. sponsorer & andra fördeler som betalande medlem...
    OBS. Uppdateringen fortsätter - Mer sponsorer under veckan!
    Vilken vecka...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  7. #7
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2008
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Skara
    Län
    Västragötalandslän
    Inlägg
    16
    För de första vill jag säga att man känner sig riktigt varmt välkommen till denna klubben! Kanon jobbat..
    Jag är ju själv ganska ny betalande medlem, man får reda på väldigt bra information och alla tycks hjälpa varandra på bästa sätt, plus att man får svar snabbt!
    Detta kanske inte passar bra i denna tråden men jag vill gärna visa att jag är medlem här och skulle vilja kunna köpa typ T-shirt eller klistermärken! Typ en webshop här på hemsidan! Jag kanske har missat om de går!

    NICE JOBBAT

  8. #8
    Pirrre, tack för svar och input
    Vi tittar på att ta fram en liten clubshop med T-shirts och annat, inget klart i dagsläget men som sagt, vi jobbar på det.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  9. #9
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    A discount on flights between the UK and Sweden?

  10. #10
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Yeah, keep it down to earth !


    Maybe a discount on petrol to ?????! *lol*
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  11. #11
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Finns det någon form av statistik på vilka som varit betalande medlemmar men sedan valt att inte betala längre? Kanske skulle vara bra med någon form av påtryckning för att få tillbaka dom som betalande.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av KPKalle Visa inlägg
    A discount on flights between the UK and Sweden?


    Tack till er som svarat hittills och vi ska självklart titta på det som ni påpekar (möjligtvis med undantag för Kalles förslag ovan ), men jag önskar få in fler åsikter från er som är betalande medlemmar
    Senast redigerat av Fredrik den 2008-10-09 klockan 07:12.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  13. #13
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Mycket information är i dagsläget endast ett forum, viktiga bitar som sponsoring, samarbetspartners, medlemmars bilar borde lyftas fram i form av en hemsida där det är mer överskådligt om vad vi erbjuder, denna borde gå hand i hand med mini.se sida med tanke på design, färger och typsnitt. Jag tror att det är i dagsläget svårt för folk att få en översikt på forumet (särskilt de som inte är vana vid forum). Sen måste ju ordbajsaren Fredrik ha en egen blogg från sin MINIpimpade garage med liveutsändningar (tex "hur jag överlevde i garaget på bara pucko i två veckor" etc etc.)

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av KIT Visa inlägg
    Mycket information är i dagsläget endast ett forum, viktiga bitar som sponsoring, samarbetspartners, medlemmars bilar borde lyftas fram i form av en hemsida där det är mer överskådligt om vad vi erbjuder, denna borde gå hand i hand med mini.se sida med tanke på design, färger och typsnitt. Jag tror att det är i dagsläget svårt för folk att få en översikt på forumet (särskilt de som inte är vana vid forum). Sen måste ju ordbajsaren Fredrik ha en egen blogg från sin MINIpimpade garage med liveutsändningar (tex "hur jag överlevde i garaget på bara pucko i två veckor" etc etc.)
    Tack för en rejäl input, Gunnar
    Då jag är den minst tekniska personen i styrelsen kanske jag inte är rätt att svara, men jag har för mig att nuvarande vBulletin (namnet på programmet som styr detta forum för er som inte vet) har vissa begränsningar, men vi kikar på att uppgardera till något bättre - som alla vet tar ju detta viss tid men håll ut, vi jobbar på det.
    Med i detta är ju också R.E. som är NMCS egen webdesigner m.m., han har hjälpt oss mycket och kommer att få bidra med sina expertkunskaper så småningom.

    Vad gäller garagesändningarna så kan jag informera om att de (likt Kurt Olssons fantastiska sändningar från kolonistugan alldeles vid tågen strax utanför Göteborg) är planerade att starta inom en snar framtid, så "stay tuned" för mer ordbajseri
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  15. #15
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    Jag håller med Gunnar - frågan är nog inte vad vBulletin kan göra utan hur vi på ett enkelt sätt skapar en ordentligt webbplats där forumet är den viktigaste delen. Nu har tid och resurser lagts på att försöka uppgradera forumet så att vi kan ha banners etc - detta är ett arbete som sannolikt snart är färdigt. I min uppfattning (och detta har jag inte dragit med styrelsen än) är att detta senare bör integreras i en webbplats dit man borde kunna lyfta upp allmänna frågor (mycket av det som är "sticky" idag) som opm föreningen, sponsring, samarbetande företag, evenemangskalender etc.

    Detta är vettiga synpunkter från Gunnar som bör bli verklighet. De personer som har teknisk kunskap som arbetar med det är Robert och Kalle, vilket gör att arbetet kan få ta lite tid eftersom det ju görs vid sidan av annat.

    /Johan
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  16. #16
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    "FÅR" vi göra en webplats som liknar mini.se?

    om så är fallet tycker jag det är färdigdiskuterat

    självklart ska forumet vara sidans huvudsak, men som det är skrivet ovan, så kan man lyfta sticky, samt andra delar att läggas direkt på webplatsen så nya och ev nya kan få ta del av den informationen utan att behöva söka upp den på ett forum...

    annan vinkling kan vara, ekonomiskt, det kan vara betydligt enklare att sälja in banners till samarbetsföretagen och andra om det är till en webplats och inte "bara" till ett forum

    hur är det tänkt med ekonomin för banners?
    (jag kan ha några som är intresserade, men inte i nuvarande form, därav min frågeställning)
    Senast redigerat av powernap den 2008-10-09 klockan 08:17.
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  17. #17
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    Som svar till kraftnappen: När jag inte kavar runt Gelleråsen och blir omkörd så jobbar jag ju med juridik, bl a immaterialrätt. Min uppfattning är att vi inte SKA göra en site som är lik mini.se eftersom detta kommer att medföra två konsekvenser som är mer negativa än några av fördelarna:

    1. BMW/MINI blir sura
    2. Besökare misstar sig om det kommersiella ursprunget - dvs besökare som inte är vana riskerar att tro att den oberoende klubben NMCS är en del av BMW/MINI.

    Men att vi ska göra en webbplats tycker jag är självklart.
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  18. #18
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av JohanH Visa inlägg
    Som svar till kraftnappen: När jag inte kavar runt Gelleråsen och blir omkörd så jobbar jag ju med juridik, bl a immaterialrätt. Min uppfattning är att vi inte SKA göra en site som är lik mini.se eftersom detta kommer att medföra två konsekvenser som är mer negativa än några av fördelarna:

    1. BMW/MINI blir sura
    2. Besökare misstar sig om det kommersiella ursprunget - dvs besökare som inte är vana riskerar att tro att den oberoende klubben NMCS är en del av BMW/MINI.

    Men att vi ska göra en webbplats tycker jag är självklart.
    OK, tyckte frågan var befogad såsom diskussionen fortlöpt...

    men då släpper jag den funderingen, bra svar....
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Viktigt För Betalande Medlemmar!
    Av RobertH i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 19:41
  2. Betalande Medlem!
    Av RobertH i forum Allmänt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 06:46
  3. Betalande medlem
    Av numberone i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 14:52
  4. Betalande medlem
    Av Chris.m i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 09:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •