Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 67
  1. #1
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38

    Smile Mini cooper S!!

    har letat ett bra tag nu efter en cooper s med 170hk motorn (05-06) utan resultat, jag vill att den ska ha gått max 10.000 mil o vara sv-såld..
    om nån vet nån fin till salu så kan ni PMa mig är ni snälla.
    tacksam för hjälp!!

    Mvh Kya

  2. #2
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    är alla så nöjda? att ingen vill sälja

  3. #3
    MINI-galning GustavOs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Åkarp
    Län
    Skåne
    Inlägg
    383
    Powernap har ju sin till salu och det är en äkta "bad ass" R53 om Du är på jakt efter något riktigt kul.

    http://www.miniclub.se/showpost.php?...06&postcount=1

    Annars är Blocket ett himla käckt ställe. Den här är till exempel en riktigt snygg som passar in i din spec:

    http://www.blocket.se/lund/Mini_Coop...m?ca=23_11&w=3

    Lycka till med letandet!

  4. #4
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    powernaps är bankörd och förmodlingen ganska hårt körd.den är säkert i väldigt bra skick, men vill helst inte ha nån som är bankörd, då de brukar ha gått in i varvstoppet väldigt många gånger.

    och den andra på blocket är ganska hög i pris, man kan ju få en R56a för ca 160 tusen.

    hade tänkt mig runt 120-130 tusens klassen

  5. #5
    MINI-entusiast LAHs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Förnamn
    Ludvig
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalandslän
    Inlägg
    81

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av behrozosogh Visa inlägg
    powernaps är bankörd och förmodlingen ganska hårt körd.den är säkert i väldigt bra skick, men vill helst inte ha nån som är bankörd, då de brukar ha gått in i varvstoppet väldigt många gånger.

    och den andra på blocket är ganska hög i pris, man kan ju få en R56a för ca 160 tusen.

    hade tänkt mig runt 120-130 tusens klassen
    Köpte själv en Mini cooper s för några veckor sedan och var inne på din prisklass etc. I början hade jag tänkt lägga mig strax över 100 på en 02-03 men blev att jag gick upp i pris och körde en 05. när det gäller denna bilen:
    http://www.blocket.se/lund/Mini_Coop...m?ca=23_11&w=3
    så vet jag att den låg ute för 125 000:- av en privatperson, så förmodligen köpte bilfirman den. Men vad tror du om denna då:
    http://www.blocket.se/jonkoping/Mini....htm?ca=15&w=3

    ligger ändå bra i pris för så låga mil, är väl kanske importerad men du får ju ändå garanti. Vill du helst ha svensksåld eller?
    Lycka till med letandet! Vet hur det är när man har paniksug!
    MINI Cooper S - R53 - 2005


  6. #6
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av GustavO Visa inlägg
    Powernap har ju sin till salu och det är en äkta "bad ass" R53 om Du är på jakt efter något riktigt kul.

    http://www.miniclub.se/showpost.php?...06&postcount=1

    Annars är Blocket ett himla käckt ställe. Den här är till exempel en riktigt snygg som passar in i din spec:

    http://www.blocket.se/lund/Mini_Coop...m?ca=23_11&w=3

    Lycka till med letandet!
    Den bilen som AutoPrestanda har hemma ser ju riktigt nice ut. KÖP!
    Om du inte vill ha Powernaps värsting!
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  7. #7
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    den blåa för 149 med låga mil är nyligen import från italien och har skada på fronten och baken.. så hur ärliga de milen är, är en frågetecken.
    o den hos autoprestanda är för högt pris på tycker jag. känns dumt att köpa från en handlare när jag sitter på kontanter, om ni förstår mig.

  8. #8
    MINI-entusiast LAHs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Förnamn
    Ludvig
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalandslän
    Inlägg
    81

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av behrozosogh Visa inlägg
    den blåa för 149 med låga mil är nyligen import från italien och har skada på fronten och baken.. så hur ärliga de milen är, är en frågetecken.
    o den hos autoprestanda är för högt pris på tycker jag. känns dumt att köpa från en handlare när jag sitter på kontanter, om ni förstår mig.
    Aight... Vart å kollat på den eller? Ja asså det är ju mkt dyrare att köpa av handlare. Så har du kollen kan du ju lika gärna köpa privat.

    Hade jag köpt idag hade jag satsat på att lägga upp denna:
    http://www.blocket.se/halland/Cooper....htm?ca=15&w=3

    Försöka få ner priset en del, har ju ändå legat ute ett tag! Då får du ju en 07:a också. Kanske blir lite över din budget dock.
    MINI Cooper S - R53 - 2005


  9. #9
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    jag e lite rädd för nya motorn, har läst en del om sotning i insuget o det.. det e därför jag e ute efter en med kompressor..

    vad tycker ni andra?
    borde jag satsa på den nya?

  10. #10
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    vad tycker ni om denna? http://www.blocket.se/jonkoping/Mini....htm?ca=14&w=3

    har kommit överäns med han. får den för 115:-
    varför har inte den blivit såld? den har vart ute länge....

  11. #11
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Citat Ursprungligen postat av behrozosogh Visa inlägg
    powernaps är bankörd och förmodlingen ganska hårt körd.den är säkert i väldigt bra skick, men vill helst inte ha nån som är bankörd, då de brukar ha gått in i varvstoppet väldigt många gånger.

    och den andra på blocket är ganska hög i pris, man kan ju få en R56a för ca 160 tusen.

    hade tänkt mig runt 120-130 tusens klassen
    Ifall du köper powernaps Mini kommer du troligtvis köpa en bil med få kommande problem. Motorn är gensomgången nyligen, han har bytt topp för inte längesedan samt att bilen är i toppskick. Alla bussningar etc etc är kollade och säkert bytta vid minsta slitage. Han bytte även koppling nyligen.

    Alltså: Allt utom bottendelen är som nytt. Och en bottendel håller länge! Jag förstår inte varför folk är rädda för bankörda bilar? De brukar vara mycket bättre omhändertagna än "vanliga" fegkörda bilar.
    Varv på Nürburgring: 78

    8:35,9 BTG

  12. #12
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    så du menar att du skulle hellre köpa en bankörd bil som har gått 5000 mil än o ha köpt en gubbkörd bil som har gått 5000 mil?








    Citat Ursprungligen postat av dvorak Visa inlägg
    Ifall du köper powernaps Mini kommer du troligtvis köpa en bil med få kommande problem. Motorn är gensomgången nyligen, han har bytt topp för inte längesedan samt att bilen är i toppskick. Alla bussningar etc etc är kollade och säkert bytta vid minsta slitage. Han bytte även koppling nyligen.

    Alltså: Allt utom bottendelen är som nytt. Och en bottendel håller länge! Jag förstår inte varför folk är rädda för bankörda bilar? De brukar vara mycket bättre omhändertagna än "vanliga" fegkörda bilar.

  13. #13
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Citat Ursprungligen postat av behrozosogh Visa inlägg
    så du menar att du skulle hellre köpa en bankörd bil som har gått 5000 mil än o ha köpt en gubbkörd bil som har gått 5000 mil?
    Frågar du mig så svar JA
    med den enkla anledningen att dom som kör lite på bana
    håller efter sina grejer
    en gubbe i hatt har i regel ingen som helst koll på sin bil
    varken storlek eller missljud
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  14. #14
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    ok jag förstår er..jag kör själv bana oxå o har koll på mina grejer..
    det är inte det, men vill helst inte att bilen ska vara bankörd.
    vill bara ha en helt orginal bil som är väl skött och servad.. thats it

    vad tyckte ni om den bilen jag länka till??
    några ideer varför den inte har blivit såld?

  15. #15
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Citat Ursprungligen postat av behrozosogh Visa inlägg
    så du menar att du skulle hellre köpa en bankörd bil som har gått 5000 mil än o ha köpt en gubbkörd bil som har gått 5000 mil?
    Generellt sett: absolut! Speciellt när det gäller en bil som Powernaps. Mitt argument är som Owe skriver. Oftast är bankörda bilar mycket väl omhändertagna.
    Varv på Nürburgring: 78

    8:35,9 BTG

  16. #16
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    nu är det så att jag har tänkt köra bilen på vinter, och en bananpassad bil vill man kanske inte köra med på vinter. den blir för hård o köra.. vill inte sitta i en RECARO stol o pendla med till jobbet om ni förstår..
    powernaps bil är säkert i jätte fint skick, fastän nästan hela motorn är bytt o inga stolar bak o förar stolen bytt till ala porsche gt2. o bilen är perfekt till o skotta snö med på vinter, med tanke på sänkningen ( vet att den går o höja), osv ..
    hade jag velat köpa en mini copper för o köra på bana med så hade jag valt den, absolut.

    men nu är det så att bilen ska användas dagligen på vintern, åka till jobbet med och åka o handla i osv..

    nu hoppar vi över powernaps fina bil.

    finns det inga andra? inga som sitter här o funderar på sälja kanske?
    vad tyckte ni om den jag länkade?

  17. #17
    MINI-entusiast LAHs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Förnamn
    Ludvig
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalandslän
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av behrozosogh Visa inlägg
    vad tycker ni om denna? http://www.blocket.se/jonkoping/Mini....htm?ca=14&w=3

    har kommit överäns med han. får den för 115:-
    varför har inte den blivit såld? den har vart ute länge....
    Jag tror helt enkelt att den inte blivit såld för att han har begärt 134K. Visst har den låga mil men det är fortfarande en 8 år gammal bil. 115 tycker jag ändå låter helt ok eftersom det är av bilhandlare också antar att du får ngn form av garanti. Det är ju dock riktigt nice att få faceliften år 05 Har du provkört den osv?
    MINI Cooper S - R53 - 2005


  18. #18
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    aa har vart o provkört en 05a. kändes väldigt bra.
    skiljer det mycket på faceliften? vad skiljer det mer än att det är 7 hk mer på den nya?
    aa det känns surt o betala 115 för en såå gammal mini, håller med dig.det e därför jag e velig. plus att det inte fanns några vinterdäck till.


    Citat Ursprungligen postat av LAH Visa inlägg
    Jag tror helt enkelt att den inte blivit såld för att han har begärt 134K. Visst har den låga mil men det är fortfarande en 8 år gammal bil. 115 tycker jag ändå låter helt ok eftersom det är av bilhandlare också antar att du får ngn form av garanti. Det är ju dock riktigt nice att få faceliften år 05 Har du provkört den osv?

  19. #19
    MINI-entusiast LAHs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Förnamn
    Ludvig
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalandslän
    Inlägg
    81

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av behrozosogh Visa inlägg
    aa har vart o provkört en 05a. kändes väldigt bra.
    skiljer det mycket på faceliften? vad skiljer det mer än att det är 7 hk mer på den nya?
    aa det känns surt o betala 115 för en såå gammal mini, håller med dig.det e därför jag e velig. plus att det inte fanns några vinterdäck till.
    jaha ok, men då kanske det inte är skitbra pris egentligen. Kolla denna länk så kan du se alla ändringar som gjordes: http://www.motoringfile.com/2004/02/...mini_revealed/

    Är ju inte mkt synliga ändringar egentligen, inte som 07 faceliften.. Du får väl kika på blocket under veckan och se om det kommer in någon som passar dig! Ska definitivt säga till om någon ska sälja i mina kretsar!
    MINI Cooper S - R53 - 2005


  20. #20
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2010
    Förnamn
    Kya
    Ort
    Linköping
    Län
    östergötland
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av LAH Visa inlägg
    jaha ok, men då kanske det inte är skitbra pris egentligen. Kolla denna länk så kan du se alla ändringar som gjordes: http://www.motoringfile.com/2004/02/...mini_revealed/

    Är ju inte mkt synliga ändringar egentligen, inte som 07 faceliften.. Du får väl kika på blocket under veckan och se om det kommer in någon som passar dig! Ska definitivt säga till om någon ska sälja i mina kretsar!

    aa får nog göra det..
    har kikat lite på cooper D oxå nu, man får en för runt 130-140..
    men vill helst ha en S .. de verkar roligast

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. JohanN: MINI Cooper John Cooper Works - R56 -"Judy"
    Av JohanN i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 13:53
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 17:52
  3. Mini Cooper S John Cooper Works
    Av Andersson i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 07:23
  4. Mini Cooper S (John Cooper Works) -03
    Av Jocke i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 08:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •