Resultat 1 till 17 av 17
  1. #1
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394

    Värdering långmilad Cooper S-09 med JCW Aerokit?

    Har funderat lite på hur jag ska göra med Minin. Jag har egentligen behov av en bil med dragkrok, AWD och bättre bagage, då jag har båt...

    Hur mycket jag än gillar bilen funderar jag därför på om jag skulle byta till något större och då är frågan vad den kan vara värd.

    Det är en Mini Cooper S-09 med JCW Aeropaketet. Bilen är Pepperwhite med svart tak. Fälgar är JCW 18" på sommar och orginal 17" vinter. Sommardäcken är slut och vinterdäcken har nog en säsong kvar. Framhögtalarna är bytta mot JL vilket gör väldigt mycket för ljudet. Stereon är basvarianten. Chilipaket, Acc, halvskinn, xenon, hr fjädrar, bättre belägg fram, Alta CAI, diffspärr(mekanisk), sportknapp. Miltek DP och orginal luftburk finns löst. Mätarställning 13800mil. En tidigare ägare. Då tjänstebil med full servicebok.

    Plus är JCW Aerokit. Minus är miltalet och däcken. Så vad kan den vara värd? Fick bud på 100 som inbyte hos handlare...

    Mvh

    Säljs den kommer jag nog tillbaks med en äldre billigare Mini om ett tag, då jag har svårt att se mig själv sluta åka Mini helt
    Senast redigerat av Mange249 den 2012-07-27 klockan 14:14.

  2. #2
    MINI-galning Panerais avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
     
    Ort
     
    Län
     
    Inlägg
    488
    OT. Men såg jag dig vid norr mälarstrand vid 17:00-17:15 tiden igår? Du körde "mot liljeholmen" så att säga.

    Isåfall - vilken skönhet din bil är IRL.

  3. #3
    MINI-galning MrPlows avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Emil
    Ort
    Täby, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    505
    De går väl på samma lista som bilpriser.se som ger:

    MINI Cooper 1.6 S (175hk) -09
    39 mån | 13800 mil | Värdeminskningsstartdatum 2009-05-05
    Handlarpris 132 100 kr
    Privatpris 112 300 - 122 800 kr
    /Emil
    2010 - 2013: Mini Cooper S Cabrio 2005

  4. #4
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Tror inte det var mig du såg... Jag var ute, men mer åt Alvik vid den tiden. Snygg tycker jag dock att den är i vilket fall Det är den bästa bil jag haft. Att det går att köra den på 0.55 trots att den är så rolig är häftigt Kommer ångra mig om jag säljer, men utreder det i alla fall. Sen kanske jag behåller den ändå...

  5. #5
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    MrPlow: Jag har aldrig köpt eller sålt bil av bilhandlare, så för mig är deras marginaler ett svart hål. Vet du vad de normalt räknar med att ha för % på en begbil de tar i?

    Köper en Saab 9-3 Aero XWD 2.8t-08 om jag byter. Jag inser hur det låter att byta från Mini till Saab, men har kört Saab förut och räknar man vad man får per krona är den oslagbar. Visst är den som att köra en soffa, men soffor är ju sköna eller hur?

    Dock byter jag bara bil nu om jag tjänar på det. Jag gillar Minin för mycket för att ge bort den. Enligt bilpriser är den som sagt värd 110-120, men jag vill ändå någonstans trycka på att JCW Aerokitet inte bara är ovanligt utan även gör bilen mycket snyggare. Detta borde vara värt något. Men visst för 120-125 byter sannolikt bilen ägare...

  6. #6
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Saab 9-3 Aero XWD skulle jag kunna tänka mig om jag haft råd med 2 bilar
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  7. #7
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    brum
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    89
    Ursäkta mig, detta kanske är en dum fråga.. men

    Har funderat lite på hur jag ska göra med Minin. Jag har egentligen behov av en bil med dragkrok, AWD och bättre bagage, då jag har båt...
    ... en Countryman uppfyller väl dom kraven jämfört med vad du har nu?
    Som komplement kan du ju ändå skaffa en äldre billigare Mini.

    Jaja.. i vilket fall lönar det sig att verkligen ringa runt/fråga olika handlare då det verkar finnas ett stort spann på vad man kan få. Det gäller i alla fall om du tänker byta in bilen hos den handlaren.
    ------------------------------------------------
    MINI Roadster S 2012
    MINI Clubman S 2016
    MINI Countryman SD ALL4 2012 (såld)
    MINI Clubman D, BRG 2008 (såld)
    MINI Cooper, 2005 (såld)

  8. #8
    MINI-galning MrPlows avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Emil
    Ort
    Täby, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    505
    Citat Ursprungligen postat av Mange249 Visa inlägg
    MrPlow: Jag har aldrig köpt eller sålt bil av bilhandlare, så för mig är deras marginaler ett svart hål. Vet du vad de normalt räknar med att ha för % på en begbil de tar i?
    20-30 tusen brukar de minst vilja är min erfarenhet. Men sen kan man ju deala och lämna in den på försäljningsuppdrag. Men man får ju alltid betala för att slippa besväret.

    Polarn fick typ 100 i inbyte på en BMW vilket han tyckte var för lite eftersom de låg på 130-140 på blocket. Det slutade sen med att han satt med 2 bilar och fick sälja den för samma pengar privat med massa "sista pris" och krångel som följd.
    /Emil
    2010 - 2013: Mini Cooper S Cabrio 2005

  9. #9
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Håller med dig helt MrPlow. Man får betala oavsett, antingen med pengar eller tid... Tyvärr slås jag varje gång jag letar bil av hur besviken man blir. En del kan inte sköta bilarna för fem öre, medan andra bilar har haft 7 ägare på 3år. Minin köpte jag av första ägaren. Det känns mycket bättre, då han vet allt om vad som hänt bilen.

    Mini Countryman faller lite på att jag antingen vill ha en skokartong typ Mini som är lätt och snabb i kurvorna eller en soffa typ XC90. I fallet soffa skall det också vara mycket motor. En uppfart med en Mini och en X5a vore fint, men tittar jag i plånboken skrattar den åt mig:/

    Därför blir det nog till att antingen fortsätta med Minin och fortsätta låna polares bilar när det ska dras och åka tåg till fjällen osv... Eller byta till 9-3 eller dyl och sakna väghållningen hos Minin...

    För det vill jag verkligen poängtera, Minin har verkligen stuckit ut när det gäller detta. Trots att jag kört en mängd bilar, varav många snabbare än Minin har de aldrig nått upp till samma nivå av väggrepp. Min polares Alfa med bra väggrepp och 100hk till kör jag ifrån upp till 180km/h och svänger det blir han en prick i backspegeln Dessutom drar den 1,3 blandat, vilket är dubbelt upp mot min...

  10. #10
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Jag fick 122000 för min MCS Clubman med ca 9500 mil på mätaren. Så era siffror är ganska vettiga tycker jag.

    Minins fantasiandrahandsavärde är nu tillbaka i normala nivåer.
    Varv på Nürburgring: 78

    8:35,9 BTG

  11. #11
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Har funderat och kommit fram till att Minin blir kvar, men med ett krav... Den ska få mer effekt! Jag har inte haft en bil under 300hk på 4-5år och klivet ner till 175 vart för stort. Hittar jag 220-230hk så tror jag nog att jag blir glad igen

    Så framåt blir det projekttråd och jag kommer även recensera tillbehören som monteras.

  12. #12
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Bra!

    Jag håller tummarna

    -D

  13. #13
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hej!

    Här har du lite spännande trådar att läsa

    http://www.minitorque.com/forum/f272/

  14. #14
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Tack för trådarna! Alltid kul med motivation Jag tänkte inom kort starta med mjukvaruuppgradering och 3"dp. Ska ordna några bilder också, så jag kan få upp en projekttråd.

  15. #15
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Vad intressant ...Själv är jag fortfarande i undersökningsfasen Men snart är det ju vår igen så då borde det bli lite mer fart!

    -D

  16. #16
    MINI-galning JOBBARGUBBENs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Henrik
    Ort
    Gävle
    Län
    GÄVLEBORG
    Inlägg
    337

    Värdering långmilad Cooper S-09 med JCW Aerokit?

    Jag är grymt nöjd med hur min går.
    Läs min bils tråd så får du se vad jag gjort.
    Om du vill kan du komma och provköra.

  17. #17
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Citat Ursprungligen postat av JOBBARGUBBEN Visa inlägg
    Jag är grymt nöjd med hur min går.
    Läs min bils tråd så får du se vad jag gjort.
    Om du vill kan du komma och provköra.
    Din verkar vara riktigt vass! Vore grymt kul att prova en sväng, får hoppas att våra vägar korsas framöver. Visst händer det att du är med på evenemang i Sthlm?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. JCW Aerokit
    Av Stephand i forum Teknik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 09:35
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 16:55
  3. Värdering av MCS med Works-paket
    Av arre i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 07:34
  4. Hjälp med värdering..
    Av kakan i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 22:01
  5. Pris på aerokit i Sverige
    Av MCS i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-05-27, 02:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •