Resultat 1 till 16 av 16
  1. #1
    MINI-galning GPHelenas avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Förnamn
    Helena
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    315

    Ingen medlem med R58?

    Efter att ha tittat bland de fina bilder i medlemsalbumen så slog det mig att jag inte såg en enda R58? Finns det verkligen ingen coupé i klubben? Och vet någon hur många coupér som är byggda, eller om någon har några tillverkningssiffror?

  2. #2
    MINI-galning Minids avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Kungälv
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 241
    Jo, Hans G har, eller ja, en Roadster..
    Mini Paceman JCW 2014
    Såld : Mini Cooper D 2012

  3. #3
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Tror Stephand köpte en Mini Roadster SD också, eller minns jag fel?
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  4. #4
    MINI-galning Stephands avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Stephan
    Ort
    Vänersborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    344
    Citat Ursprungligen postat av Hagatorpet Visa inlägg
    Tror Stephand köpte en Mini Roadster SD också, eller minns jag fel?
    Stämmer bra.

  5. #5
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Men nån Coupé verkar tydligen inte ha lockat någon på forumet till köp.

    Och Stephan, vi får snart utbyta lite Roadster-erfarenheter. Kanske vid nån träff i sommar - på Hagatorpet...? Jag har ju faktiskt bara kört min i nio veckor hittills, men nu börjar det ju bli drägligt nercabbningsväder igen!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  6. #6
    MINI-galning GPHelenas avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Förnamn
    Helena
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    315
    Nej, det verkar inte som någon köpt en coupé. Jag höll på att säga alls men det är det ju så klart någon som gjort.

    Tror inte jag överdriver om jag säger att jag bara sett max tre coupéer ute i trafik totalt sett. De handlare jag pratat med verkar inte heller ha sålt någon och har de en coupé till salu så fick man alltid mycket bättre rabatt på en sådan bil. Jag och frun hade faktiskt bestämt oss först för en coupé innan jag skenade iväg med saker och ting.

    Tycker själv att den är riktigt fin och trevlig på alla sätt och vis och hoppas att få se fler ute på vägarna
    MINI John Cooper Works GP #1345 -13

  7. #7
    MINI-entusiast Mats Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Förnamn
    Mats
    Ort
    Ullared
    Län
    Halland
    Inlägg
    38
    Är det inte så att trots det uppenbarligen opraktiska med ett tygtak i det svenska vinterklimatet, så väljer man heller att gå "all the way" och köpa en Roadster när man ändå är inne på att skaffa en tvåsitsig bil? Så hade jag iallafall helt klart resonerat...

    .·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
    , . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

  8. #8
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Ryktas att Coupe och Clubman är på väg att fasas ut. Säljer inget vidare tydligen. Och någon Rocketman blir inte av heller.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  9. #9
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
    Ryktas att Coupe och Clubman är på väg att fasas ut. Säljer inget vidare tydligen. Och någon Rocketman blir inte av heller.
    Det vore ju perfekt för andrahandsvärdet om Clubman fasas ut.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  10. #10
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Citat Ursprungligen postat av Noel Visa inlägg
    Det vore ju perfekt för andrahandsvärdet om Clubman fasas ut.
    Det brukar oftast bli tvärt om. Är modellen aktuell håller den sig ok i andrahandsvärde, men när en ny generation kommer eller modellen läggs ned kommer tappet...

    Bilen i sig är ju såklart ändå lika bra
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  11. #11
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Vart har du hört/läst det?
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  12. #12
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Va heter den där mini skvallersidan nu igen? Motoring? Där läste jag det.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  13. #13
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Motoringfile hette den.

    Since the debut of the new MINI more than ten years ago, the line-up has grown from one to seven distinct models. As we look toward the next generation MINI hatch, the F56, we can’t help but wonder about the next generation of all those other MINIs as well. What will the next Clubman be like? Will the Coupe and Roadster merge into one product? What about the next Countryman?

    In a recent interview with Edmunds at the New York Auto Show, MINI USA VP Jim McDowell had this to say regarding the next generation MINI lineup:

    “When we start to replace models, I think you will see that we won’t replace every model exactly. When I joined MINI, we knew that we would have two models. Ultimately, we (now) have seven. We are starting the next generation a year from now. We know that we will have a pretty broad lineup. You may actually put your chess pieces on the board differently if you know that you can have seven.”"
    Now before anyone has a panic attack, it should be noted that all of this conversation happened in the context of the MINI Hardtop Hatch (and increasingly the Countryman) being at the center of the brand. Those models aren’t going anywhere. There will always, always, always be a traditional MINI Cooper hardtop hatch. The topic at hand is what about all the other model variations?

    The Edmonds piece goes on to speculate JM’s meaning in terms of the brand’s future model lineup, saying that some models we currently have will be cut in favor of alternatives. We think that might be a bit of a stretch. (There’s also this poorly considered Jalopnik article, based on the Edmonds piece, making some rather imaginative leaps that the MINI brand is faltering and scaling back despite continued record sales. We don’t believe that for a second. In fact, our sources have confirmed over and over again that we’re going to see more MINI models in the future, not fewer.) What we can know from these statements is that there are going to be some changes, but for regular readers of MotoringFile, this should actually be old news.

    Let’s start with one MINI model we do know is changing: the Clubman. Our sources tell us that the next version of the Clubman will include a second, left-side club door and that its rear profile will be more sloped, bringing forward the classic “shooting brake” sports car silhouette. Those are significant changes over the current car.

    We’ve also been told to expect a 4-door crossover/people hauler so far code-named the Spacebox and/or Traveller.

    As for a little wild speculation of our own, we’re laying a side bet on a combined Roadster/Coupe model with a lightweight retractable hard top. Two separate cars that are so niche may be a tough argument to make in the coming the years. But one car that combines the best of both could be more viable.

    What about you though, what would you change for the next version of your favorite MINI variant? Which cars would you cut from the lineup? (And nice try, don’t waste your time saying the Countryman. It’s selling far too well and bringing tons of people into the brand.)
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  14. #14
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Mange249 Visa inlägg
    Det brukar oftast bli tvärt om. Är modellen aktuell håller den sig ok i andrahandsvärde, men när en ny generation kommer eller modellen läggs ned kommer tappet...

    Bilen i sig är ju såklart ändå lika bra
    Ajdå.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  15. #15
    MINI-entusiast Mats Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Förnamn
    Mats
    Ort
    Ullared
    Län
    Halland
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
    Motoringfile hette den.
    Tack för tipset! Där fanns ju en massa intressant läsning för en nybörjare på MINI ... är förkyld idag så jag har suttit inomhus framför datorn och läst på http://www.motoringfile.com/ istället för att vara ute i vårvädret
    .·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
    , . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

  16. #16
    MINI-galning Stephands avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Stephan
    Ort
    Vänersborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    344
    Klart att vi ska, har inte direkt slitit på min heller, 300mil nu, har stått i garage hela vintern.
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Men nån Coupé verkar tydligen inte ha lockat någon på forumet till köp.

    Och Stephan, vi får snart utbyta lite Roadster-erfarenheter. Kanske vid nån träff i sommar - på Hagatorpet...? Jag har ju faktiskt bara kört min i nio veckor hittills, men nu börjar det ju bli drägligt nercabbningsväder igen!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ingen S - mini.se
    Av ipp i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 20:00
  2. Vindrutetorkare bak, ingen vätska
    Av JEA i forum Teknik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 10:43
  3. Det blev ingen cd
    Av greven i forum Off-topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 15:19
  4. Ingen isolering under motorhuven?
    Av Rasmus i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 06:31
  5. Ingen vidare aktivitet...
    Av Jocke i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 18:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •