Resultat 1 till 17 av 17
  1. #1
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112

    Sensommar/Hösttur Sthlm/Öst söndag 22 september 2013

    Sensommar/Hösttur norr om Stockholm
    söndagen den 22 september 2013

    INSTÄLLT!


    Sedan den här tråden skapades har alternativet 15 september fallit bort, eftersom de mycket få som svarat föredrog 22 september.
    Men turen hänger på en skör tråd. Läs mer om det längre ner i inlägg #13.

    Här kommer nu ursprungsinformationen om denna tur:

    Ett löst upplägg än så länge, det beror väldigt mycket på vädret hur mycket vi kör. Vid kyla och fukt kanske bara en tur till Vaxholm med käk eller fika där och så hem igen. Vid bättre väder finns det trevliga vägar från Vallentuna mot Kårsta, Rimbo, Åkersberga och kanske Vaxholm som huvudstopp. Därefter Bogesundsvägen och mot våra respektive hemorter.

    Samling vid ca 11.45 utanför MINI/Bavaria i Solna och avfärd ungefär 12.00.

    Välkomna, såväl NMCS-veteraner som helt "oerfarna".



    En ny chans till en klubbtur kan det bli i oktober, då jag siktar på att lägga en hösttur i avlövningens tecken på Södertörn. En gång på våren och en på hösten har blivit tradition...

    Jag vill också pejla intresset för en träff med lite mindre inriktning på MINI än vanligt. En del av er vet att jag jobbar med nyheter på Sveriges Radio Ekot och jag har fått frågan från någon tidigare om det finns möjlighet att få en liten rundtur på företaget. Och visst går det bra! Studiebesök är ganska vanliga i vårt Radiohus, trots de ganska hårda säkerhetskraven, men det kan bli lite speciellt och kanske mer spontant om ciceronen är en person från klubben!

    Med start vid sextiden en vardagskväll, förslagsvis i november, kan vi se oss omkring och kolla nyhetsarbetet på Ekot, våra sändningslokaler och vår teknik, besöka Radiosporten och slå en snabbflukt på Grammofonarkivet (från utsidan, tyvärr). Och som kronan på verket föröker jag ordna så vi få titta in hos Lars-Åke Gustafsson, Radio Stockholms vid det här laget legendariska trafikreporter, och bli invigda i hur han kan gör för att ha koll på trafik och annat i hela länet.

    Låter det kul och intressant? Efter drygt 40 år på SR är jag ju lite insnöad och har svårt att neutralt bedöma om det kan vara nåt som intresserar "allmänheten"... Om det blir av, så lär det dyka upp ett daturm och ett anmälningsförfarande i sinom tid.

    Trevlig höst med New Mini Club Swedens Stockholm/Öst-sektion!
    Senast redigerat av Hans-G den 2013-09-14 klockan 13:26.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  2. #2
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Hade varit roligt, men tyvärr kan jag inte den helgen
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  3. #3
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Kan vi inte få lite alternativ? Vore kul att kunna vara med
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  4. #4
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Ja du Mange, det är inte lätt att föreslå dagar som passar alla. Jag ville satsa på en dagtur den här gången och i tidigare omröstningar har lördagar alltid röstats bort, så nu blev det en söndag med två alternativ. Dessutom ville jag inte vänta för länge för att få chans på lite sensommarväder med hyfsad temperatur.

    Jag låter söndagarna den 15 och 22 vara kvar som alternativ och ser om det blir någon anslutning - annars flyttar vi fram det helt enkelt.

    Om ni föredrar en liten kvällstur, så säg ifrån om det. Kvällarna är ju korta så här års, när mörkret lägger sig redan före åtta, men vi hinner ju köra en stund i alla fall och sen ta en fika eller lite mat.
    Senast redigerat av Hans-G den 2013-09-08 klockan 16:04.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  5. #5
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Du kanske lade till den 22 som alternativ nu, annars missade jag det. Då kan jag i alla fall. Hoppas det passar de andra också .

    Som du säger är det svårt att hitta nåt som passar alla. Har såklart full förståelse för att det ibland blir jag som inte kan
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  6. #6
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hej!

    Kör den 22/9 så kan jag hänga på!!! Kul blir det ju som vanligt ....

  7. #7
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Härligt Mange och Fräsen! Nu har vi en bra grund för fortsatt rekrytering till en dagstur den 22 .

    Fler som kan tänka sig att komma den dagen...?

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  8. #8
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Jag vill oxå va med den 22 funkar bra för mig med.

    Ett besök på sr lät ju intressant vet ju åtminstone en till här hemma som vill det.

  9. #9
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Fräsen Visa inlägg
    Det vore väldigt roligt om så många som möjligt kan hänga med..... Gärna lite gamla rävar kan väl damma av sina bilar och hänga med för snart kommer ju snön!
    Citat Ursprungligen postat av Fräsen Visa inlägg
    Vore kanske läge att informera våra vänner på Mini i Solna och försöka få dom med på turen? Den gode Erik är ju inte här längre ...
    Så har Fräsen skrivit i sin tråd "Hösttur i Sthlm snart?". Med risk för att vara väldigt mycket nickedocka så håller jag med - igen...

    Jag tror att vi ska vänta in åtminstone ett par ytterligare deltagare innan vi spikar att vi kör den 22 september - du som överväger att följa Fräsens, Manges och Pierres goda exempel att anmäla sej, får gärna skriva en rad om det. Men så fort beslut är fattat ska jag kontakta MINI-folket i Solna och på kontoret i Silverdalen för att försöka få med dom på turen. Tack för påminnelsen, Fräsen!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  10. #10
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Det s*iter sig säkert som vanligt för mig så jag lovar ingenting numera.
    21/9 är jag på Gelleråsen så kanske om den efterföljande avslutningsfesten avklaras innan kl. 05:00 denna gång....
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  11. #11
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Jag tror BADaniel ska på samma fest så då slutar vi väl säkert inte innan kl. 07:00 då....
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  12. #12
    MINI-galning BADaniels avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Älvjsö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    235
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Jag tror BADaniel ska på samma fest så då slutar vi väl säkert inte innan kl. 07:00 då....
    Apap, jag är fattig egenföretagare, småbarnsföräldrer och alltid trött så vi slutar nog 06.45 senast...
    Blir tajt med hösttur då dottern har kalas på e.m dessutom...

    Men en gång till borde vi hinna?
    Mvh Daniel

    Bandhagens Däck
    DR Setup

  13. #13
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Fortfarande är det bara 3 personer som genom ett inlägg anmält sig till denna dag. Plus undertecknad. Det är usel anslutning, men får val tas som ett tecken på att ni inte har tid eller prioriterar annat. Om någon mer vill vara med så är det dags att säga till NU!!!

    Blir vi inte fler så ställer jag in, om inte ni tre som har anmält er väldigt gärna vill köra...

    Men jag skickar upp en ny försöksballong om några dagar för att se om vi ska satsa på en hösttur på Södertörn 5, 6, 12 eller 13 oktober. Det är de sista helgerna jag kan innan jag ställer av bilen.
    Senast redigerat av Hans-G den 2013-09-13 klockan 23:33.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  14. #14
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hej!

    Ja vi ställer in detta och hoppas på dom senare datumen!

  15. #15
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Det blir bra. Passar mig bättre också och kul om fler kan följa med
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  16. #16
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Tack Mange och Fräsen för snabba svar! Då hoppar vi sensommarturen och riktar in oss på en runda på Södertörn. Lägger upp en poll om datum för den senare idag.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  17. #17
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2013
    Förnamn
    Mats
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Jag är gärna med och kör imorgon.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hösttur i Sthlm snart?
    Av Fräsen i forum Evenemang
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-09-21, 08:27
  2. Glad MINIsommar! Juniträff Sthlm/Öst
    Av Hans-G i forum Evenemang
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-06-24, 02:27
  3. Svar: 45
    Senaste inlägg: 2013-04-30, 17:44
  4. Flyttbil/21m3 - STHLM - September
    Av Panerai i forum Off-topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-22, 07:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •