Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32
  1. #1
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112

    Hösttur på södertörn 14 oktober 2012

    Efter att omröstningen om detta stängt är det nu klart att vi kör
    HÖSTTUR PÅ SÖDERTÖRN SÖNDAG 14 OKTOBER 2012

    Jag kopierar konceptet från 2011, då vi körde en vecka senare i ett underbart höstväder och med en fantastisk uppslutning. Observera att den kanske onödigt tidigt avslutade omröstningen inte innebär något hinder för fler att ansluta - någon föranmälan behövs inte, utan det är bara att dyka upp! Även du som inte är medlem eller ens registrerad men kör MINI är varmt välkommen!

    Samling sker vid MINI på Gårdsvägen i Solna runt 11.45 för avfärd ca 12,00. Vi kör E4:an norrut från Haga Norra och tar av ner på Klarastrandsleden (avfart Södermalm) och kör sen raka spåret Söderleden-Nynäsvägen-Västerhaninge. Där kör vi fram till parkeringen vid pendeltågsstationen framför Ribby pizzeria, vår alternativa samlingsplats för boende i södra delen av länet. Därifrån startar vi ca 12.45.

    Jag tycker inte att förra årets förlängning av rutten väster om Västerhaninge var någon succé, så vi kör traditionellt lite mer rakt på för att nå Nynäshamn via Sorunda och komma fram till Lövhagen-fikat till ca 14.00.

    Sen rekommenderar jag varmt alla att haka på för gemensam hemfärd, som går via Ösmo, Körundavägen, Rosenhill och Slingerbulten till Tungelsta och åter till Västerhaninge. Körundavägen brukar uppskattas och är enligt min åsikt turens roligaste väg.

    Är det alldeles väldigt busväder kan det bli aktuellt att ställa in hela turen. Ha koll på denna tråd för besked.

    Väl mött till en trevlig höstdag i gladkörningens tecken!
    Senast redigerat av Hans-G den 2012-09-29 klockan 21:49.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  2. #2
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Det ska bli kul att få träffa några bekanta MINI:sar, och Roadster-Hans-G i hans skinnluva.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  3. #3
    MINI-entusiast Scarveds avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Förnamn
    Rickard
    Ort
    Hultsfred
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    33
    Någon mer från Småland som är sugen på att åka? Vore roligt. Men det är ju en bit förstås.

  4. #4
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    NNU KÖR VI ETT SISTA REJS Låt era Minis få träffa sina kompisar innan vintervilan!

  5. #5
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    hakar på!
    fd MINI John Cooper Works F56- 2015
    Jeep Grand Cherokee V8 -1999
    fd MINI Cooper Clubvan R55 -2013
    Alfa Romeo 159 1750 Ti - 2011
    fd MINI Countryman SD All4 R60 - 2012
    fd MINI John Cooper Works Clubman R55 - 2009
    fd MINI Cooper Checkmate R50 - 2007


  6. #6
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Hade gärna tagit shotgun i exempelvis Hans-Gs nya pärla, men är "dessvärre" i Barcelona den helgen.
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  7. #7
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Björn P Visa inlägg
    Hade gärna tagit shotgun i exempelvis Hans-Gs nya pärla, men är "dessvärre" i Barcelona den helgen.
    Förstår citationstecknen i din ursäkt för att inte vara med.

    KANSKE det blir en Barcelonaresa för mig också lite senare i höst - mina planerade tre veckor i Florida får anstå lite nu när jag pressat ur plånboken nästan en kvarts mille till ett nytt åk...

    Citat Ursprungligen postat av ola Visa inlägg
    hakar på!
    Hade redan räknat med dig, Ola. Se nu till att inte skaffa dig förhinder bara!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  8. #8
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Kul att det blir en hösttur, vi hade ju tur förra året med vädret å får väl hoppas att det blir så även i år

  9. #9
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Ser tyvärr ut som att jag än en gång måste ställa in Bryggan vid sommarstugan lagar inte sig själv och snart är det vinter. Löser det sig hör jag av mig och dyker mer än gärna upp...
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  10. #10
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Mange249 Visa inlägg
    Ser tyvärr ut som att jag än en gång måste ställa in Bryggan vid sommarstugan lagar inte sig själv och snart är det vinter. Löser det sig hör jag av mig och dyker mer än gärna upp...
    Jag förstår att brygglagning är prioriterad framför nöjesåkning, men måste du göra detta precis den dag vi ska köra...?

    Hoppas det löser sig, så att du kan dyka upp!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  11. #11
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Jag förstår att brygglagning är prioriterad framför nöjesåkning, men måste du göra detta precis den dag vi ska köra...?

    Hoppas det löser sig, så att du kan dyka upp!
    Tyvärr är jag inte ensam och då de andra bara kunde denna helg får mina intressen ge vika

    Jag hoppas dock fortfarande att det kan bli en annan lösning, så jag kommer undan detta mindre avslappnande arbete att skruva gjutform och gjuta betong i vattenbrynet
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  12. #12
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Vi får sällis av ett gäng MINIs från MINI/BMW med! Vet inte hur många som dyker upp, men Kenneth på BMW är på och brukar ju få igång sina kollegor med
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  13. #13
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av MadeleineO Visa inlägg
    Vi får sällis av ett gäng MINIs från MINI/BMW med! Vet inte hur många som dyker upp, men Kenneth på BMW är på och brukar ju få igång sina kollegor med
    3vligt! Var lite på G att kolla intresset där, men du har ju de rätta kontakt-takterna och hann före.

    Nu återstår bara lite spontanister från det gamla gänget - och givetvis är även alla andra välkomna! Gunnar (KIT) kanske har fått sin bil från verkstan...? Och hur är det med Gustav2000 - som bangat ur alldeles för ofta den här säsongen. Sista chansen!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  14. #14
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Jag har frågat Gustav2000, Karina och Fredrik via fejjan, så får vi se
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  15. #15
    MINI-galning BADaniels avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Älvjsö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    235
    Minin står i garaget och väntar på delar från andra sidan havet, just nu ser det mörkt ut men under har ju skett tidigare... Bokat i almanacka i alla fall så håller vi tummarna att Fedex sköter sig.
    Mvh Daniel

    Bandhagens Däck
    DR Setup

  16. #16
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930
    Kommer om jag inte glömmer, det har ju hänt förut!
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

  17. #17
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hallå alla ute i stugorna!

    Det vore ju mer än trevlligt om alla kunde göra sitt yttersta för att deltaga då det låter som en fantastiskt trevlig .... " specialsträcka på slutet"

    Snart kommer ju snö och halka

  18. #18
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Har vi tur så pinnar temperaturen på till uppåt nio-tio grader mitt på dan på söndag. Då kanske vi som kör med "löst tak" kan cabba ner i utkanten av Nynäshamn för en flådig entré i mer befolkat land än landsvägarna vi kör på.

    Och Daniel med flera - det är definitivt inte falsk marknadsföring när jag beskriver "specialsträckan" Körundavägen under hemfärden som turens roligaste väg. Jag kan t.o.m. uppdatera det med att kalla den en av länets roligaste MINI-vägar! Tänk bara på att delar av den går genom områden där en del folk rör sig, bl.a. vid en ridskola, och att vi inte ska skämma ut oss som galningar (MINIacs) som har blytung gasfot.

    Andra sträckor av vår hösttur går inte av för hackor heller - hårnålen och krokiga backen strax därefter på väg från Sorunda mot Stora Vika är inte dum. "Slingerbulten" mellan Rosenhill och Tungelsta är nästan för bekant för att nämnas. Tyvärr har vi ju där ofta sällskap av mc-åkare av den våghalsiga typen, så man kan få MINI-hjärtat i halsgropen...

    Ni som aldrig varit med tidigare vet inte vad ni går miste om ifall ni inte dyker upp! Vi som varit med förr vet - därför är vi rätt många som återvänder till Södertörnsrundorna när tillfälle bjuds.

    Nu är ett sånt tillfälle! Kom igen och häng på!

    PS. Ännu ett gott skäl är delta är den mysiga fikan på Lövhagen i Nynäshamn med smarriga köttbullemackor och pajer! Eller varför inte an våffla med sylt och grädde?


    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  19. #19
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112

    Färdväg och länk för GPS-dirigering

    Hallå igen.

    Jag tänkte genomföra ett experiment och ge er möjlighet att få färdbeskrivning och även möjlighet att lägga in rutten i navigator. Funkar både för lös GPS och för fast monterad i MINI. Däremot tror jag inte det fungerar mot navigator i t.ex. Iphone.

    MEN: Om du vill ha färdplan och länk till Googles program för överföring till navigator behöver jag din e-postadress. Du får då en kopia på det mejl som jag skickat till mig själv från Google Maps. Hur du sen ska gå tillväga beskriver jag i det vidarebefordrade mejlet.

    Skicka din e-postadress endera genom att använda länken som dyker upp när du klickar på Hans-G, min blåa signatur här till vänster eller via ditt epostprogram till hans-g.sundell@sverigesradio.se

    Tyckte att det kan vara kul att testa att deltagarna får upp rutten i bilen för att vara lite förberedda på avtagsvägarna osv. Själv är jag helt rudis på hur detta funkar, men det borde gå bra. Annars får ni som vanligt följa John, dvs. mig..

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  20. #20
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930
    Snar dags!
    Ska bli kul att sladda som förr! Jag har ett par däck att slita ut.
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hösttur på Södertörn?
    Av Hans-G i forum Evenemang
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-10-01, 06:45
  2. Svar: 65
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 17:24
  3. Södertörn autumn run oktober 2011
    Av Hans-G i forum Evenemang
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 09:05
  4. Eftersnack: Södertörn Autumn Run oktober 2011
    Av Björn P i forum Evenemang
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 17:35
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 00:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •