Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    MINI-galning Muskelmuschens avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Förnamn
    Louis-Philippe
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götalandslän
    Inlägg
    107

    Monteringshjälp/mekaniker runt Göteborg

    Godmorgon alla!

    Igår skulle jag lämna in bilen på en vanlig oljeservice och kolla upp ett oljud från bakvagnen hos Bilia/bmw Group Göteborg på min Mini Cooper D 2009 R56.
    Detta sluta med att mekanikern hitta följande fel:

    Ena bakfjädern var av (kostnad 7300kr ink. jobb för två nya bak, kändes helt sinnesjukt)
    Två st trasiga packningar i motorn som gjorde att det läkte olja + Friskluftsslangen vad dålig (6900kr)
    Hjullagret höger fram var dåligt (3500kr)
    sen behövdes ju såklart olja och filter bytas, bromsoljan lika så. (1595 + 795 + 1495 kr för felsökning)
    totalt: strax över 20 000 kr

    Kände att detta var extremt mycket och tänkte därför ta saken i egna händer och fixa det mesta som går, packningarna i motorn och byten av olja/filter låter jag en verkstad göra (tänkte ringa wölkes idag och kolla vad dem ska ha för jobbet).

    Tänkte följande:
    Nytt hjullager från http://www.clausautoparts.se/ (någon som har erfarenhet av sidan/honom?)
    Köpa ny fjädring (coilovers från H&R här av Dragon)
    Köpa nytt luftinsug från K&N

    Därför söker jag nu någon som är intresserad utav en liten extra peng för att hjälpa mig montera detta alt. någon mekaniker som är duktig runt Göteborgs/västra götaland.

    Tacksam för all hjälp jag kan få!
    Gördis - Mini Cooper D 2009

    Mini svartklubb - Focal 165AS, Focal 690AC, Alpine Swe-815, Hertz HCP 4

  2. #2
    MINI-galning Minids avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Kungälv
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 241
    Jag har använt wölkes i Göteborg som många andra här, där finns en grym mini kille, Mike, rekommenderas varmt!
    Mini Paceman JCW 2014
    Såld : Mini Cooper D 2012

  3. Gilla taz gillade detta inlägg
  4. #3
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    Monteringshjälp/mekaniker runt Göteborg

    Wölkes och MINI/BMW kostar nog ungefär samma. Det bästa är att hitta en verkstad som är "ett hål i väggen". En liten oberoende verkstad med en eller två anställda. Själv lämnar jag min MINI till Soheil på Hisingens Autoteknik. Stället ser inte mycket ut för världen men han har alltid fixat det jag bett honom. Och det till ett betydligt bättre pris.

    Sist jag var där gjorde jag Inspektion 1 olja, filter, kupéfilter mm
    Bytte bromsrör!
    Bytte xenon-lampa
    Släkte ABS-lampa, anti-sladd-lampa, lampa för lufttryck och bytte ut ABS-sensor och en kabel.
    Pris 7400:-
    Kollade aldrig med BMW men dom skulle säkert tagit 11-12000kr!
    Senast redigerat av Ace den 2015-05-23 klockan 07:31.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  5. #4
    MINI-galning Muskelmuschens avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Förnamn
    Louis-Philippe
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götalandslän
    Inlägg
    107
    Lämnade in bilen på Wölkes idag, det var som natt och dag när det kommer till kundservice!
    Nu återstår bara att se vad notan landar på, byte av olja, bromsvätska och lagning av packning till vevhusventilationen.

    Coilovers är köpta (tack dragon), hjullager är på väg och montering har en av medlemarna erbjudit sig med att hjälpa till med (tack ticco)! Sen är det bara K&N filter som ska på plats! Beställde även nya packningar till krängningshämmare när jag var på G, har upplevt "klonkandet"!

    Hoppas bilen bli bra efter detta så man kan lägga pengar på roligare saker än att reparera den!

    /L-P
    Gördis - Mini Cooper D 2009

    Mini svartklubb - Focal 165AS, Focal 690AC, Alpine Swe-815, Hertz HCP 4

  6. #5
    MINI-galning Muskelmuschens avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Förnamn
    Louis-Philippe
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götalandslän
    Inlägg
    107
    Uppdatering:

    Nu har beställningen på nya hjullager från http://www.clausautoparts.se/ äntligen skickats och kommer på måndag! Måste verkligen rekommendera Claus för en otrolig kundservice och mycket bra priser på delarna! Han direktimpoterar tyskland och kan därför hålla mycket bra priser!
    Nu återstår bara att se kvaliten, men efter lite googlande är det många inom BMW/mini kretsen som rekommenderar honom!

    Bilen är även klar från Wölkes och ska hämta den runt lunch! Helt otrolig att de fel som BMW group påstods finnas inte ens var ett fel enligt Wölkes, som t.ex trasiga bakfjädrar. (som jag personligen har sett) Kommer aldrig mer sätta min fot hos serviceavdelningen på BMW! Tur att det är jävligt trevliga försäljare på Mini Göteborg som t.ex Björn Edman annars hade de varit surt för mini!

    /L-P
    Gördis - Mini Cooper D 2009

    Mini svartklubb - Focal 165AS, Focal 690AC, Alpine Swe-815, Hertz HCP 4

  7. #6
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Att en mekaniker säger att en fjäder är av och den inte är det borde väl nästan vara straffbart. Hade vart kul att göra en polisanmäla. Med tanke på att dom ville ha över 7000kr för jobbet.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  8. #7
    MINI-galning Minids avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Kungälv
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 241
    Hahaha, oj oj oj.. BMW Göteborg gör de igen! Synd att inte verkstaden avspeglas av försäljningen hos MINI ja!
    Mini Paceman JCW 2014
    Såld : Mini Cooper D 2012

  9. #8
    Teknikansvarig Scitz0s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 005
    Minst sagt kriminellt, borde tas vidare så att det inte går obemärkt förbi. Om inte anmälan så iaf till någon form av media så andra bilister tar sig en tankeställare innan de besöker denna verkstad. Sen finns det säkert bra och dåliga mekaniker på alla ställen men det är skillnad på dålig mekaniker och rent bedrägeri.
    Scizze 2.0 (F56 JCW) i NMCS Garaget

    Scizze (R56 Cooper S) *SÅLD* i NMCS Garaget

    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-04-30, 17:44
  2. Kräkvarning när det går runt runt
    Av jronnblom i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 19:42
  3. Bornsjön runt 20/9 2009
    Av Emely&Robert i forum Evenemang
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 08:34
  4. hallandsåsen runt
    Av powernap i forum Evenemang
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 20:47
  5. Tyskland runt
    Av Martin i forum Evenemang
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 04:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •