Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    mar 2018
    Förnamn
    Olof
    Ort
    Spånga
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    4

    Mini One Minimalist Hackar och hostar

    Hallå! Jag har just köpt min första Mini, en One Mininmalist 2013. 1,6 liter 75hk. 5,000 mil. Nyservad från Hedins bil. Den är jättesnäll och går fint om man är väldigt försiktig med gasen men så fort man accar lite grann under 2,000 varv börjar den hacka nåt förfärligt. Varvar man upp till 3,000 är det sällan nåt bekymmer men växlar man enligt indikatorn och gasar rycker den till direkt. T.o.m. i 60 på 4:an hackar den om man gör ett enkelt filbyte, måste växla ner till 3.an och varva upp. Går inte att gasa iväg på 2:an efter en vägkorsning utan måste börja om på 1:an. Fråga ni som har Minimalist, är det så tändning/bränsle är inställt? I så fall får jag lära mig att växla ner och varva upp. Smygkörning går och den är annars helt ok, tänder på alla 4 så det känns inte helt fel bara att den är så otroligt snålt ställd på låga varv. Det är ju ändå 1.6 liters 4 cyl. BMW hittar inget felmmeddelande och verkar inte vara särskilt intresserade av att spekulera i det hela. Ska det vara så eller kan det vara tändstift tändspolar eller spridar munstycken som inte dyker upp på felmeddelanden? Jag har inte pratat med försäljaren men misstänker att de inte gör nåt om inga felmeddelanden dyker upp.
    Tackar Olof

  2. #2
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    mar 2018
    Förnamn
    Olof
    Ort
    Spånga
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Har haft den inne nu på garanti. Ventilkåpspackningen säger mecken. Antar att det runnit ner olja i tändstidtsbrunnarna då? Ska hämta den i morrn. Håller tummarna...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •