Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 38
  1. #1
    MINI-galning GustavOs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Åkarp
    Län
    Skåne
    Inlägg
    383

    GustavO - Mini Clubman Cooper - R55 - Pepperwhite/Black, Bonnet Stripes

    Har smugit runt här på forumet ett tag och kikat, läst, begrundat och imponerats över folks engagemang och inte minst deras skönheter i garaget. Och nu har jag äntligen beställt min egen Cooper Clubman så det är väl dags för en mer uttömmande presentation.

    Det viktigaste först; bilen.

    Mini Cooper Clubman (R55)
    Pepperwhite med svart tak opch bonnet stripes
    Chilipaket
    Klima
    Multifunktionsratt
    Armstöd
    Mini Boost
    Deaktivering av airbag

    När jag läser folks utrustnngslistor så känner jag mig ibland lite snål men jag är övertygad om att jag kommer att bli sååååå nöjd med denna setup. Det är ju grymt kul att sätta ihop sin egen bil men det är ju också lätt att det skenar så man får tygla sig lite. Men utrustning/pris-förhållandet på min är jag riktigt nöjd med. Värsta är bara att det är cirka 7 veckors leveranstid. Men den som väntar på något gott... Om man ska ju ha tid att hitta ett lämpligt namn till bilen också. För en Mini utan namn är ju som en Lamborghini med dragkrok: otänkbart!

    Vem är jag då? 31-åring som bor mitt emellan Lund och Malmö och jobbar som konsult på Sony Ericsson. Har alltid varit biltokig men mina bilval har inte riktig återspeglat det genuina intresseet (Golf II, Renault Megane och Peugeot 407). Men sedan jag hade en Cooper som hyrbil i somras sår har jag varit fast och nu känner man sig äntligen komplett som människa.

    Ser fram emot många härliga mil i min nya Clubman, och även en massa trevligt umgänge och skitsnack med Er i NMCS.

    Bilder kommer ASAP.
    Senast redigerat av GustavO den 2009-11-11 klockan 11:29.

  2. #2
    Kul GustavO, välkommen i gänget

    Du inser snart vad du gjort då du kommer med på de runs som arrangeras här och var - du kommer att äta, sova och vakna med MINI i huvudet
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  3. #3
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Välkommen GustavO!

    En inte helt ovanlig väg in i MINIträsket det här med att "ha" en MINI som hyrbil och inse hur rolig bil det är. Jag trillade själv dit på precis samma sätt.

    /Björn P
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  4. #4
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    Jag trillade dit på precis samma sätt. Hade en MINI som hyrbil och vi insåg att vi krigade om vem som skulle få köra.

    Nu är jag ju utanför MINIträsket tillfälligtvis (pga nytillkommen kiddo), men så snart som tillfälle ges så misstänker jag att ni får se mig i en igen. Johan W visar ju iofs vart skåpet ska stå.

    Välkommen i gänget!!
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  5. #5
    MINI-galning GustavOs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Åkarp
    Län
    Skåne
    Inlägg
    383
    Då har bilen fått registreringsnummer. Och Jens på Förenade Bil berättade också att den nått Hamburgs hamn. Nästa anhalt är Halmstad och sedan kommer den hem. Troligtvis blir det i mellandagarna!

  6. #6
    MINI-galning Haugthons avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Jönköping
    Län
    Småland
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av GustavO Visa inlägg
    Då har bilen fått registreringsnummer. Och Jens på Förenade Bil berättade också att den nått Hamburgs hamn. Nästa anhalt är Halmstad och sedan kommer den hem. Troligtvis blir det i mellandagarna!
    Gott en härlig julklapp!
    Mini Countryman F60 JCW - 17
    Mini Cooper R55 Clubman D - 08 - såld (CiGgY)
    Mini Cooper R53 S JCW - 06 - Såld
    Mini Cooper R56 - 07 (ADOlf) - såld

  7. #7
    MINI-galning arcamones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    David
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    233
    Citat Ursprungligen postat av GustavO Visa inlägg
    Nästa anhalt är Halmstad och sedan kommer den hem.
    Se bara till att den inte fastnar i Halmstad och blir stripad med silvertejp av en viss herre där

    Grattis förresten, en grym julklapp!

    /David
    Mini Cooper Brg/W 2004 *såld* - 2 x Volvo V70 2.0F MY09 & MY10 - 45 kvm garage

  8. #8
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av arcamone Visa inlägg
    Se bara till att den inte fastnar i Halmstad och blir stripad med silvertejp av en viss herre där
    hmpf, tejpen har frusit
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  9. #9
    MINI-galning GustavOs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Åkarp
    Län
    Skåne
    Inlägg
    383

    Han har anlänt...

    Så var man fullvärdig MINI-ägare efter nio långa veckors väntan på ankomst. Alvin levererades till oss idag klockan 16.00 och allt gick bra. Stripsen ska göras om för de var tydligen inte bra gjorda enligt Jens på Förenade Bil. Och fällningen av passagerarsätet strular så det blir det också omläxa på.

    Men vad gör det? Det är ju en fantastisk bil att både titta på, åka i och framförallt köra. Och även om det blir ännu bättre med sommardäcken (snålade in på lättmetallfälgar på vinterdäcken och kör nu på originalaluminiumfälgen) så kan man ju inte sluta titta!

    Till helgen blir det åka av och innan dess ska vi bara mysa med bilen, Spike (vet inte om alla får en sådan vid leverans men i vår satt det i alla fall en) och gotta sig med all dokumentation och den härliga MINI-boken som också följde med.

    Visst; man är nörd. Men vi är ju nördar tillsammans här i klubben vilket gör det hela ännu bättre. Ser framemot många långa och underhållande mil med Alvin. Och några av dem med Er, MINIsterkollegor.

  10. #10
    Styrelsemedlem Anderssons avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    670
    Grattis till nya bilen! Det är något speciellt med att plocka ut en fabriksny bil.

  11. #11
    MINI-galning Haugthons avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Jönköping
    Län
    Småland
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av GustavO;
    Till helgen blir det åka av och innan dess ska vi bara mysa med bilen, Spike (vet inte om alla får en sådan vid leverans men i vår satt det i alla fall en) och gotta sig med all dokumentation och den härliga MINI-boken som också följde med.

    Visst; man är nörd. Men vi är ju nördar tillsammans här i klubben vilket gör det hela ännu bättre. Ser framemot många långa och underhållande mil med Alvin. Och några av dem med Er, MINIsterkollegor.



    Grattis! vi nördar i mellan...
    Mini Countryman F60 JCW - 17
    Mini Cooper R55 Clubman D - 08 - såld (CiGgY)
    Mini Cooper R53 S JCW - 06 - Såld
    Mini Cooper R56 - 07 (ADOlf) - såld

  12. #12
    MINI-galning Antes avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Förnamn
    Anton
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    157
    Bilder tack!
    Grattis till ett synnerligen kul köp!
    Vi här i syd borde ta och styra upp lite körningar till våren.

    /A

  13. #13
    MINI-galning GustavOs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Åkarp
    Län
    Skåne
    Inlägg
    383

    Cool Så ska det låta :)

    Detta kan jag leva på hela helgen...

    Precis när jag skulle hoppa in i bilen idag så gick två brudar förbi (i typ 17-årsåldern men dock) och tittade avundsvärt och länge innan den ena sa:

    "-Kolla! Den är sjuuuuuuuuuuuuuuukt cool."

    Så sa dem inte när man körde Peugeot. It's gonna be a lovely summer!

  14. #14
    MINI-galning GustavOs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Åkarp
    Län
    Skåne
    Inlägg
    383

    As requested

    Citat Ursprungligen postat av Ante Visa inlägg
    Bilder tack!
    /A
    Nu finns det ett album upplagt med bilder. Fler kommer framåt vårkanten.

    Smakprov:
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  15. #15
    MINI-galning Stephands avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Stephan
    Ort
    Vänersborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    344
    Citat Ursprungligen postat av GustavO Visa inlägg

    Till helgen blir det åka av och innan dess ska vi bara mysa med bilen, Spike (vet inte om alla får en sådan vid leverans men i vår satt det i alla fall en) och gotta sig med all dokumentation och den härliga MINI-boken som också följde med.
    Är Spike jycken så fick jag en sådan med

  16. #16
    MINI-galning GustavOs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Åkarp
    Län
    Skåne
    Inlägg
    383
    Jag är alltid stolt och lycklig Clubman-ägare men i lördags blev man lite extra imponerad över bilen. Råkade ta en tur inom Elgiganten och kom ut med en 42" LCD-TV - packad i kilovis med frigolit och natuligtvis i en väl tilltagen kartong...

    Men det gick som smort. Visst fick jag dra fram sätet lite så att ratten snuddade navelluddet. Men annars var det bara att dra i sätesflärparna var på ett plant och maffigt lastrum öppnades upp. Och sedan var det bara att skjuta in lådan och stänga skåpsluckorna.

    Skåpbil, gocart, nöjesmaskin, charmtroll. Kärt barn (såsom Coopern) har många namn!

  17. #17
    Styrelsemedlem Anderssons avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    670
    Citat Ursprungligen postat av GustavO Visa inlägg
    Jag är alltid stolt och lycklig Clubman-ägare men i lördags blev man lite extra imponerad över bilen. Råkade ta en tur inom Elgiganten och kom ut med en 42" LCD-TV - packad i kilovis med frigolit och natuligtvis i en väl tilltagen kartong...

    Men det gick som smort. Visst fick jag dra fram sätet lite så att ratten snuddade navelluddet. Men annars var det bara att dra i sätesflärparna var på ett plant och maffigt lastrum öppnades upp. Och sedan var det bara att skjuta in lådan och stänga skåpsluckorna.

    Skåpbil, gocart, nöjesmaskin, charmtroll. Kärt barn (såsom Coopern) har många namn!
    Härligt!, hade ett liknande äventyr i lördags. Körde hem en garderob modell ganska lång åt en polare, dragkrok fanns på Egon men ej något släp, takräcket låg hemma i källaren, så vad gör man? bara att testa att trycka in skiten, och visst gick det, gick iofs inte riktigt att stänga ena clubdörren men vad gör det

  18. #18
    MINI-galning GustavOs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Åkarp
    Län
    Skåne
    Inlägg
    383
    Nu är äntligen sommardäcken på. Och även om jag inte har några värstingar; fasen vad det gör mycket! Stålfälgar borde vara straffbart.

    Men nu är det dags att njuta av sommardäcken, och idag påbörjas första långturen; Malmö - Nyköping ska avverkas i helgen och det blir spännande att se hur Clubmannen funkar på en längre trip. Inte för att jag är nervös, men det blir ändå ett bra test.

    Mitt största bekymmer annars med bilen är var jag ska sätta NMCS-dekalen. Symmetrin pajar liksom var jag än sätter den. Och eftersom det är mitt största problem.... så förstår Ni att jag fortfarande är helnöjd.

    Så se upp på E4:an i påsk för då drönar Alvin förbi med en körglad förare bakom ratten. Och om någon bor i eller kring Nyköping så kanske en påskfika kan passa? Hör i så fall av Er!

  19. #19
    Var funderar du på att sätta dekalen Gustav?
    Det kan i mitt tycke bli rätt snyggt (och "coolsymmetriskt") om man bara har en på ena sidan

    Spana runt bland våra medlemmars Clubman-bilder, tror åtminstone några (Feed Me och Andersson) har bra bilder som visar deras dekalplaceringar.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  20. #20
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Min sitter på ena bakrutan. Hade inga riktigt bra bilder men denna kanske duger:


Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Johan W: Mini Clubman JCW - R55 - Astro Black
    Av Johan W i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 197
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 18:29
  2. NickeNorrlänning: Mini Clubman D R55 Astro Black
    Av NickeNorrlänning i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 19:22
  3. DIY: Montera bonnet stripes
    Av NickeNorrlänning i forum Teknik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:22
  4. Joakim: Mini Cooper S - R56 - Dark Silver/Carbon Black
    Av Bronto i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 11:11
  5. Bonnet Stripes
    Av Martin i forum Allmänt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 21:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •