Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2012
    Förnamn
    Carl
    Ort
    Älvsjö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1

    Angry Panorama takluckan har låst sig i öppet läge!

    Då har detta ganska vanliga problem även drabbat mig. Panoramatakluckan har låst sig i halvöppet läge (Mini Cooper S -07). Det började med att jag fick för mig att motionera takluckan för ett par dagar sedan då det var plusgrader. När jag skulle öppna luckan rasslade det om den i framkant, luckan rörde sig lite bakåt och stannade. Jag provade igen, det rasslade igen och luckan rörde sig lite till bakåt men endast på höger sida för att sedan stanna. Provade att köra luckan åt alla möjliga håll men den rör sig inte en millimeter, endast rasslande från motorn. Bakre luckan är nu i tilltat läge, något högre på höger sida, främre luckan har höjt/öppnat sig lite på högerkant medans den i vänsterframkant ligger kvar mot takets framkant.

    Har varit i kontakt med BMW/Mini Solna. De gissar på mellan 20'-30'kr! för att reparera den!?! Finns inte i min värld att betala 30'kr för en taklucka som inte går att stänga, dessutom detta pga en mycket dålig konstruktion med väldigt många kända fall runt om i världen med detta problem. Jag har ägt många olika bilar genom åren, allt från Saabar till BMW M3 / M5 osv. med diverse problem men detta tar priset utan tvekan! Solna vägrar ta det på Good will.

    Har tänkte prova riva innertaket och se själv om jag lyckas stänga luckan på något vis. Att veva direkt på motorn hjälper inte då den kuggar över hela tiden.

    Är det någon som har något tipps på vad man kan göra eller tipps på en verksta som kan sånt här men som inte tar 30'kr i betalt?

    mvh

    Carl

  2. #2

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Takluckan går trögt!
    Av Scooper i forum Teknik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 19:52
  2. Får inte igen takluckan
    Av MiniLina i forum Teknik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 19:05
  3. Panorama tak??
    Av Hjalle works i forum Teknik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 17:53
  4. Panorama tak?
    Av loop i forum Teknik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 09:46
  5. Skrammel i takluckan
    Av Zagato1 i forum Teknik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 14:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •