Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342

    Prisbilden för Mini Copper

    Hej!

    Jag måste kolla med er kunniga på mini i detta fantastiska forum. Jag är på jakt efter en lite lagom fin Mini S eller Works för att ha som busbil. Jag har under en längre tid bevakat vad som finns på bytbil och blocket.

    Det som slår mig är att andrahandsvärdet måste vara väldigt bra på Mini Cooper S

    Då jag kan se en 07 med lite lagom utrustning och ett miltal på runt 4-7 tusen mil ligger på ca 160 +/- och man idag kan få en 2011 som är demokörd med ungefär samma utrustning för 199 eller strax däröver. Då ingår vagnskada och garantier samt service

    Vad jag kan tolka är att priset för mini när man köper den ny har justerats ned? Eller vad tror ni som är kunnig?

    Min tolkning är att Worksbilarna verkar vara svårare att sälja. Kanske detta beror på okunskap ifrån köparen vad detta innebär med Workspaketet och att det kostar ca 80 tusen extra.? Framförallt GP bilarna som ligger ute väldigt länge?

    Vad tror ni?

  2. #2
    MINI-galning
    Reg.datum
    okt 2011
    Förnamn
    Jill
    Ort
    ...
    Län
    ...
    Inlägg
    118
    Priserna styrs mycket av tillbehören... En "sneak" variant kan du säker få för 160... men ska man ha lite utrustning så är man snabbt uppe på 170-180... Sen är marknaden fortfarande väldigt kall, bilhandlarna kämpar i motvind just nu. Så det är rätt tid att handla och kunna pruta, är min erfarenhet!

  3. #3
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Generellt så är det riktigt bra andrahandsvärde på MINI. Jämför man med liknande bilar av samma årsmodell så blir man chockad.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 23:54
  2. Vinge till Copper'n
    Av bandola83 i forum Teknik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 00:42
  3. copper s - 03
    Av mange t i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 09:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •