Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 43
  1. #1
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906

    Houston we have a problem



    Körde av vid min avfart hemma idag, och så börjar jag höra ett knackande ljud, växlar, hör fortfarande ljudet, aja, jag har en 500m hem, kör försiktigt hem och parkerar.

    Ringer Road assistance, pratar med en tekniker han säger att bärgare bör skickas, ok, väntar 20mins, då ringer dom igen, bärgaren är fortf. på väg men servicebilen är i närheten han svänger förbi, be bärgaren vänta.

    Bärgaren kommer, vi väntar, 5mins efter kommer mekanikern, han börjar kolla vart ljudet kommer ifrån, efter ett tags lyssnandes och gasandes tror han det är oljepumpen, kollar olja, oj då, knappt någon olja i, om ens någon olja alls?!

    Jaha, vi fyller på olja, väntar lite, han kör lite diagnostik med sin dator kopplad till bilen, drar fram multimeter och börjar kolla säkringarna, oj då, säkringen som håller i oljelampan är död?(Vad konstigt att alla andra jävla lampor fungerade)

    Vi startar bilen igen, men samma knackande ljud är kvar, bilen bärgas till Solna och mekanikern skjutsar mig till statoil för att fixa lånebil.

    När man startar bilen så säger den ju åt en när man ska serva bilen, det är en jävla massa mil kvar, 990 om jag inte minns helt fel.

    Jag har kört en 700mil sen inspektion 1 gjordes, och då byttes olja om jag förstått det rätt, jag tycker det låter väldigt konstigt?!


    Min sötnos.

    Den här bilen strular väldans tycker jag, synd.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  2. #2
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Not nice to hear Mario Hope you get your baby back soon!

    Karl

  3. #3
    MNS
    Guest
    Uhh... låter inte kul, lider med dig.
    Jag skulle tro att din motor har gjort sitt om den är körd med lite olja och oljetryck.

  4. #4
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Jag som ska på bilutflykter om 2veckor.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  5. #5
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Motorn är körd.

    BMW vägrar betala en ny motor.

    Vilket jävla skämt.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Motorn är körd.

    BMW vägrar betala en ny motor.

    Vilket jävla skämt.
    Är det sant?
    Har jag förstått saken rätt när Solna servade bilen för ett tag sedan, då gjordes bland annat oljebyte m.m.?
    Nu är bilen utan olja och säkringen för oljetryckslampan är trasig?
    Motorn är körd och BMW/Mini/Solna vill inte stå för det?
    F60 JCW

  7. #7
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    I don't think you've done enough 'mil' to empty out the oil. I've only had to do a small top-up since I've had my car - after 1000 mil or so. And then I've hardly used any for the next 800.

    But I'm going to check my oil level soon just to be sure they put enough in at my first service a few weeks ago!

    Mario I think you should shout louder BMW have got to be responsible for a faulty oil warning light which has lead to engine failure. And it seems like they didn't top it up properly when they changed it at service

  8. #8
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av Johan W
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Motorn är körd.

    BMW vägrar betala en ny motor.

    Vilket jävla skämt.
    Är det sant?
    Har jag förstått saken rätt när Solna servade bilen för några veckor sedan, då gjordes bland annat oljebyte m.m.?
    Nu är bilen utan olja och säkringen för oljetryckslampan är trasig?
    Motorn är körd och BMW/Mini/Solna vill inte stå för det?
    Bilen har Inspektion 1 gjord precis när jag köpte den, vid 1800mil.

    Bilen visar ca. 900mil till nästa oljeservice när man startar den.

    Bilen visar inga indikationer på att olja behöver fyllas på.

    Jag har inte rört elektroniken, hur har säkringen gått?

    BMW Solna hade bilen inne för 1-2mån sen då dom bytte koppling, växellåda och några motorkomponenter. Kan dom ha tömt oljan då? Kan dom ha fyllt i för lite efteråt? Kan dom då bilen varit inne råkat försöra säkringen? Varför håller en säkring för alla jävla lampor i instrumenten och en annan för oljelampan?

    Jag har då inte gjort något fel.

    E46Fanatics - View Single Post - I am seriously mad


    Kalle, I will see what I can do tomorrow, I bought the car in November, I don't know exactly yet, but I think it was mid/late november and the consumer law says that if you have problems within 6months the seller must proove that the problem wasn't there when I bought the car, don't worry, I will shout, I promise. I will even take it to the newspapers if I have to.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  9. #9
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Jönköping
    Län
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Stå på dig, jag håller tummarna, hoppas det löser sig.
    Christian Ryman R55 JCW

  10. #10
    MNS
    Guest
    Du har väll garanti på bilen Den ska täcka den kostanden.

  11. #11
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Nybilsgarantin gick ut 13 Februari 2005, det var deras skäl för att inte ersätta motorn.

    Martin, kan du möjligtvis höra med Borgs bil åt mig? Skulle verkligen uppskatta det!


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  12. #12
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Jönköping
    Län
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Antar att din bil även omfattas av MRF-garanti eftersom du har köpt den hos en auktoriserad BMW handlare. Då gäller 6 mån garanti. Du köpte i November + 6 mån = Juni.
    Christian Ryman R55 JCW

  13. #13
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av CRY
    Antar att din bil även omfattas av MRF-garanti eftersom du har köpt den hos en auktoriserad BMW handlare. Då gäller 6 mån garanti. Du köpte i November + 6 mån = Juni.
    Jag kollade kontraktet tidigare idag och om jag inte såg helt fel så var det 11 november, vilket betyder att jag går över 6mån gränsen med 1-2dagar...

    Jag ska ringa MRF imorgon och höra med dom/deras jurister.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  14. #14
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Jönköping
    Län
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Nä, 11 Juni blir det väl
    Christian Ryman R55 JCW

  15. #15
    MNS
    Guest
    Jag kollar med dom
    Du måste ju kunna ta det där på vangnskadegarantin eller motorförsäkringen hos ditt FB

  16. #16
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av CRY
    Nä, 11 Juni blir det väl
    Blir det?!

    November till Maj är väl ändå 6mån?

    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Jag kollar med dom
    Du måste ju kunna ta det där på vangnskadegarantin eller motorförsäkringen hos ditt FB
    Tack! Ringer du mig när du pratat med dom eller ska jag ringa imorgon?


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  17. #17
    MNS
    Guest
    Jag ringer efter att ha pratat med dom, pm:a över ditt nummer

  18. #18
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Jönköping
    Län
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Tyvärr så hade jag fel, tappade nog bort en månad i min huvudräkning
    Christian Ryman R55 JCW

  19. #19

  20. #20
    MINI-galning monkss avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Marc
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    218
    hur går det?

    håller tummarna för dig fjo.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •