Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    MINI-entusiast Staffiss avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Förnamn
    Staffan
    Ort
    Växjö
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    38

    Dåligt drag i min Clubman D

    Jag upplever att vid 8 körningar av 10 så är det väldigt dåligt drag i min Diselknackare. Känns som om inte turbon laddar alls. De andra 2 körningarna är den pigg som fan redan vid 1900 varv. Jag är helt övertygad om att det inte är inbillning.

    Någon som är bättre på det tekniska i bilar som vet vad det kan vara? Kanske någon annan med Dieselvarianten som upplevt samma?
    ____________________
    Bilens tråd: Staffiscar

  2. #2
    MINI-galning andreasss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    291
    Citat Ursprungligen postat av Staffis Visa inlägg
    Jag upplever att vid 8 körningar av 10 så är det väldigt dåligt drag i min Diselknackare. Känns som om inte turbon laddar alls. De andra 2 körningarna är den pigg som fan redan vid 1900 varv. Jag är helt övertygad om att det inte är inbillning.

    Någon som är bättre på det tekniska i bilar som vet vad det kan vara? Kanske någon annan med Dieselvarianten som upplevt samma?
    Låter ytterst märkligt. Åk in och gör en diagnos på bilen. Sådär skall du ju inte ha det...
    Nissan GT-R MY2011

  3. #3
    MINI-entusiast Staffiss avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Förnamn
    Staffan
    Ort
    Växjö
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    38
    Problemet är att jag aldrig kört någon annan Cooper D, så jag vet ju inte hur det ska vara. Men jag får ta in den till verkstaden.
    ____________________
    Bilens tråd: Staffiscar

  4. #4
    MINI-entusiast Charless avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Förnamn
    Calle
    Ort
    Frösön
    Län
    Jämtland
    Inlägg
    31
    Citat Ursprungligen postat av Staffis Visa inlägg
    Jag upplever att vid 8 körningar av 10 så är det väldigt dåligt drag i min Diselknackare. Känns som om inte turbon laddar alls. De andra 2 körningarna är den pigg som fan redan vid 1900 varv. Jag är helt övertygad om att det inte är inbillning.

    Någon som är bättre på det tekniska i bilar som vet vad det kan vara? Kanske någon annan med Dieselvarianten som upplevt samma?
    Jag upplever samma sak med min, typiskt dieselvrid från botten finns inte. Måste varvas en del för att man ska känna lite drag. När sen kylfläkten går är det ännu sämre kraft i motorn. Jag trodde kraften skulle komma tidigare i registret.
    C

  5. #5
    MINI-entusiast Staffiss avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Förnamn
    Staffan
    Ort
    Växjö
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Charles Visa inlägg
    Jag upplever samma sak med min, typiskt dieselvrid från botten finns inte. Måste varvas en del för att man ska känna lite drag. När sen kylfläkten går är det ännu sämre kraft i motorn. Jag trodde kraften skulle komma tidigare i registret.
    C
    Konstiga är att jag känner det där bottenvridet ibland och det är STOOR skillnad mot hur det vanligtvis känns. Har du pratat med BMW om det, eller anser du inte att det är ett problem?
    ____________________
    Bilens tråd: Staffiscar

  6. #6
    MINI-entusiast Charless avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Förnamn
    Calle
    Ort
    Frösön
    Län
    Jämtland
    Inlägg
    31
    Citat Ursprungligen postat av Staffis Visa inlägg
    Konstiga är att jag känner det där bottenvridet ibland och det är STOOR skillnad mot hur det vanligtvis känns. Har du pratat med BMW om det, eller anser du inte att det är ett problem?
    Jag har pratat med BMW om en hel del annat men inte om det.
    Bottenvridet saknas, tycker det mer känns som en bensinturbobil, dvs mer kraft när man passerar 2000 v/min. Jag kan inte göra diagnos här, måste åka till Uppsala för närmaste verkstad....50 mil enkel resa gör man inte bara så där....
    Ledsen om jag inte är någon hjälp, men jag har inte heller kört någon annan Clubmandiesel heller.

    C
    Senast redigerat av Christian den 2009-05-26 klockan 15:33. Anledning: stavningspolisen har slagit till igen...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Clubman Flipper !
    Av ola i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 19:57
  2. Clubman-SUV
    Av Ace i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 23:08
  3. Clubman färgsättning
    Av JohanH i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 21:26
  4. Clubman
    Av minipower i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 09:56
  5. Clubman
    Av MrCooper i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 13:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •