Resultat 1 till 14 av 14
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2014
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Skellefteå
    Län
    Västerbotten
    Inlägg
    5

    Countryman ?!?

    Hej, ny på forumet, så här ligger det till jag funderar på att införskaffa en Countryman men jag bor i Skellefteå och det finns ingen återförsäljare på många många mils avstånd.
    Finns det någon av er som har en Countryman och bor i närheten av Skellefteå och skulle kunna låta mig klämma, mäta & provköra eran bil?
    Måste se så att familjen ryms.

  2. #2
    Urban Mini
    Guest
    Kanonbra val ! Har precis hämtat hem min, men jag bor tyvärr inte uppåt dina krokar. Om det inte hastar så kan jag komma förbi i slutet på augusti då skall jag uppåt Nordnorge.

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2014
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Skellefteå
    Län
    Västerbotten
    Inlägg
    5
    Tack för erbjudandet men ska försöka köpa bil nu under min semester så augusti är nog lite sent
    Grattis till den nya kärran en cooper sd jcw skulle sitta fint men det får nog bli en lite enklare modell för min del.

    Om det finns några forummedlemmar från Skellefteå trakten så kan ni ju tipsa om reg nr om ni skulle se en countryman så kan man ju söka rätt på den.
    Hade tänkt åka till Luleå och klämma lite på en nu på måndag men den hann bli såld.
    Jag har sett en countryman S i Skellefteå men hann inte ta reg nr.
    All hjälp skulle vara bra annars så måste vi nog kolla på en Skoda Yeti som frugan gillar. (Hjälp)

  4. #4
    Urban Mini
    Guest
    Bo på Blocket där finns det en del!


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  5. #5
    AnteM - klart ni ska ha en MINI Countryman. Grymt mycket roligare än en Yeti och på köpet får du oss, Sveriges vassaste MINIster som kompisar. Det tror jag inte om du köper Yeti så prata med hustrun och framförallt - provkör så är ni fast. Ett konstant leende på läpparna är väl ett gott säljargument om något.
    Go 4 it och du längtar redan till nästa kurva!
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  6. #6
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2009
    Förnamn
    rajapruk
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    586
    Vi valde just mellan Yeti och Countryman för några år sedan. Hjärtat sa Countryman, men Yeti vann på alla punkter tyvärr.
    Sedan hade vi automat som krav, och då var automaten direkt dålig på Countrymannen.
    Sorry för att jag svär i kyrkan!

  7. #7
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2014
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Skellefteå
    Län
    Västerbotten
    Inlägg
    5

    Måttsätta

    Hej igen tack för alla svar.
    Eftersom det inte verkar finnas någon Countryman i den absoluta närheten så måste jag nog åka en bra bit för att testa en.
    Men innan jag gör det skulle ni kunna hjälpa mig med några mått.
    Jag är väldigt intresserad av storleken på lastutrymmet, jag har hund och det det är därför jag är intresserad av en Countryman.
    Jag bifogar en bild om någon kunde mäta ut de mått jag är intresserad av att veta A till F jag vill gärna ha måtten med baksätet i det främre läget dessutom vill jag veta hur mycket plats för benen det finns kvar i baksätet med sätet i främre läget.
    Tacksam för svar.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #8
    MINI-galning Minids avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Kungälv
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 241
    Kolla med Urban, han köpte precis en countryman + hundbur, han bör veta med säkerhet
    Mini Paceman JCW 2014
    Såld : Mini Cooper D 2012

  9. #9
    Urban Mini
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av AnteM Visa inlägg
    Hej igen tack för alla svar.
    Eftersom det inte verkar finnas någon Countryman i den absoluta närheten så måste jag nog åka en bra bit för att testa en.
    Men innan jag gör det skulle ni kunna hjälpa mig med några mått.
    Jag är väldigt intresserad av storleken på lastutrymmet, jag har hund och det det är därför jag är intresserad av en Countryman.
    Jag bifogar en bild om någon kunde mäta ut de mått jag är intresserad av att veta A till F jag vill gärna ha måtten med baksätet i det främre läget dessutom vill jag veta hur mycket plats för benen det finns kvar i baksätet med sätet i främre läget.
    Tacksam för svar.
    Jag skall kika på detta och återkommer. Vilken typ av hund(ar) har du?

  10. Tack AnteM tackade för detta inlägg
  11. #10
    Urban Mini
    Guest
    De mått inom parentes är om man ökar utrymmet enligt vad du önskade.
    A 190
    B 74(94)
    C 45(65)
    D 53(5
    E 61(62)
    F 30(44)

    Notera att jag mätt både med iläggsskiva för plant bagage och utan. Det är ju stor skillnad men man får ju en tröskel som kan försvåra för dörröppning om du tänker på hundbursinstallation. Hagatorpet kan också en del om burar han kör en Clubman.

    Hoppas det var till hjälp, och för gud skull köp inte en Yeti, säkert bra bil men intetsägande


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  12. #11
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2014
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Skellefteå
    Län
    Västerbotten
    Inlägg
    5
    Tack för måtten Urban hade du kvar det övre golvet i bilen när du mätte? (se bild)
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  13. #12
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2014
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Skellefteå
    Län
    Västerbotten
    Inlägg
    5
    Jag har en berner sennen det är ju en rätt stor hund men vi har med lätthet kört runt honom i vår andrabil en toyota yaris verso som inte har ett så stort bagage, det viktiga är höjden.
    Vi har tidigare kört större suvar och kombis men en Countryman hade varit perfekt eftersom vi oftast bara kör i stadstrafik samt mindre sträckor.
    Men det är ju viktigt att vi ryms när hela familjen ska åka någonstans.
    Jag kommer inte rymma någon bur utan ska nog i så fall beställa en Hatchbag (se bild) samt ev. montera en grind.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  14. #13
    Urban Mini
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av AnteM Visa inlägg
    Tack för måtten Urban hade du kvar det övre golvet i bilen när du mätte? (se bild)
    De mått i parentes är utan golv som jag skrev i tidigare tråd.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  15. #14
    Urban Mini
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av AnteM Visa inlägg
    Jag har en berner sennen det är ju en rätt stor hund men vi har med lätthet kört runt honom i vår andrabil en toyota yaris verso som inte har ett så stort bagage, det viktiga är höjden.
    Vi har tidigare kört större suvar och kombis men en Countryman hade varit perfekt eftersom vi oftast bara kör i stadstrafik samt mindre sträckor.
    Men det är ju viktigt att vi ryms när hela familjen ska åka någonstans.
    Jag kommer inte rymma någon bur utan ska nog i så fall beställa en Hatchbag (se bild) samt ev. montera en grind.
    Grindar är ju kanon hoppas det ordnar sig för er!


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vinterdäck countryman?
    Av Erba i forum Teknik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-14, 18:06
  2. Extraljus Countryman
    Av Fjällen i forum Teknik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-01-11, 13:39
  3. Mini countryman
    Av Arnel i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 14:57
  4. Countryman reklam
    Av Helan i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 22:41
  5. Countryman = Clubman!?
    Av MiKE i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 13:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •