Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Micke
    Ort
    Trollhättan
    Län
    v. Götaland
    Inlägg
    7

    Kan inte öppna bagagen. R53

    Något har gett upp i luckan, så det går plötsligt inte öppna den. Hörs bara ett svagt klickande i luckan. Nu till saken: Någon som VET hur man får upp bagageluckan ändå? Tog loss hatthyllan och kollade in bara,
    men såg inget uppenbart nödhandtag.
    Tacksam för hjälp!

  2. #2
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Jomenvisst ska det finnas ett nödhandtag för att öppna bagageluckan inifrån! Har för mig att det är lag, åtminstone nånstans, på att man ska kunna ta sig ur bagageutrymmet på en bil om man av misstag blir instängd. En ganska liten triangelformad tingest, möjligen gul, tycker jag mig ha sett infälld i plasten på bakluckans insida. Fäll ner ryggstödet bak så borde du hitta den med hjälp av en ficklampa.
    Lucka till!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  3. #3
    MINI-galning Flameboys avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Ante
    Ort
    Knivsöder
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    450

    Kan inte öppna bagagen. R53

    När vi höll på att strajpa bilen tog jag bort plastkåpan på insidan av luckan för att få loss kontakten till låset. Såg tyvärr inte ens då någon nödöppnare, så vi kopplade in handtaget från insidan...
    "Drive it like you stole it."
    "If you´re in control, you´re driving too slow"
    Mini Cooper R50 2002 ChiliRed/Black med Challenge stripes

  4. #4
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Kanske nödöppnaren bara finns på cabben, där bagageutrymmet är mera slutet. Så det villospåret var ju inte till mycket hjälp, beklagar.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  5. #5
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2012
    Förnamn
    Michel
    Ort
    Halmstad
    Län
    Halland
    Inlägg
    104

    Kan inte öppna bagagen. R53

    Har för mig att det finns nödöppning under baksätet!
    Eller är det till tanklocket kanske?
    Mini Cooper S - 03
    www.garaget.org/MicEE

  6. #6
    MINI-entusiast Scoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Förnamn
    Simon
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    45
    Stämmer att nödhandtaget till bakluckan finns under baksätet (sittdynan alltså)
    Har kört ett par månader utan baksäte, så jag har sett den

  7. #7
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Micke
    Ort
    Trollhättan
    Län
    v. Götaland
    Inlägg
    7
    Hade ur sittdynan förut och ser inget handtag där heller. Får väl bli skruvmejsel i slutblecket istället.

  8. #8
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2011
    Förnamn
    Thomas
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    92
    Visst finns det en vajer under sittdynan bakom föraren, alltså under vänstersidan av sittdynan. Kunde inte öppna min baklucka när batteriet var ute för laddning och hade användning för det då

  9. #9
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Micke
    Ort
    Trollhättan
    Län
    v. Götaland
    Inlägg
    7
    Plockade isär lucka och lås idag och hittade felet. Däremot hade jag ingen nödöppning på min, förutom att man kom åt med skruvmejsel i låskistan om man böjde upp plasttröskelskyddet först.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kan man öppna bakluckan när motorn är igång?
    Av Steampacket i forum Teknik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 21:29
  2. Att inte kunna öppna motorhuven!!
    Av JörgenF i forum Teknik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-26, 20:58
  3. Öppna bilen med mobilen!
    Av Ace i forum Teknik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 10:18
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 17:58
  5. Kan inte öppna motorhuven!
    Av Jocke.p86 i forum Teknik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 20:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •