Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906

    Pärlan är ren

    iaf. just nu, lär väl bli skitig imorgon igen.

    Första gången jag tvättar pärlan för hand, vart bra, hoppas det håller ett tag iaf.

    Hur tvättar ni era? Produkter?









    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  2. #2
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    För hand.....

    Spin avfettning och motortvätt (petrokemiskt preparat) tar asfaltsstänk och avgaser perfekt, sen har jag magna tak plus som skumschampo, lägger på med en skumpåläggare och bakom framhjulen får jag ta lite med svamp (den stänker hårt den lilla rackaren) men annars bara högtryckar jag av allt, sist lägger jag på mighty mist på rutorna, utsidan, ett flytande vax eftersom jag upplever att torkarna är under all kritik, tyvärr den enda dåliga lösningen på min mini, är det fler än jag som har trubbel med torkarna??
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  3. #3
    MINI-galning Martins avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    668
    Citat Ursprungligen postat av powernap
    För hand.....

    Spin avfettning och motortvätt (petrokemiskt preparat) tar asfaltsstänk och avgaser perfekt, sen har jag magna tak plus som skumschampo, lägger på med en skumpåläggare och bakom framhjulen får jag ta lite med svamp (den stänker hårt den lilla rackaren) men annars bara högtryckar jag av allt, sist lägger jag på mighty mist på rutorna, utsidan, ett flytande vax eftersom jag upplever att torkarna är under all kritik, tyvärr den enda dåliga lösningen på min mini, är det fler än jag som har trubbel med torkarna??
    Det där sistnämda äär jag sugen på....
    Vad heter produkten ? Mighty mist ????
    [color=silver]Martin Roenngard[/color]
    *SÅLD*
    Cooper S by Digi-Tec -02
    *SÅLD*
    Bmw M3 E46 -03
    *SÅLD*
    Cooper S works -04
    [color=silver]Höllviken[/color]

  4. #4
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    I only ever wash by hand - except twice this winter when it was too cold . I find the machines either don't do a good job or mark the paintwork.

    I use standard schampoo, wax and wheel-cleaner from Biltema. If I can find somewhere that sells Meguair's than I'll switch to that since it's meant to be the best!!

  5. #5
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Det där sistnämda äär jag sugen på....
    Vad heter produkten ? Mighty mist ????

    ring en kille som heter janne farkas i malmö, han kan säkert fixa nån liter till dig.........
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  6. #6
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av KPKalle
    I only ever wash by hand - except twice this winter when it was too cold . I find the machines either don't do a good job or mark the paintwork.

    I use standard schampoo, wax and wheel-cleaner from Biltema. If I can find somewhere that sells Meguair's than I'll switch to that since it's meant to be the best!!
    Stockholm bilvård på valhallavägen är återförsäljare av meguair's

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •