Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371

    Jag har äntligen fått tillbaka min bil!!!

    Yes, nu, äntligen!

    Har varit och hämtat bilen hoss PM ikväll.
    Jag tror iaf att jag är den här på forumet som haft mest problem med bil den här sommaren.

    Här är min kalender ung.

    Mitten av Maj.
    Lämnar bilen på PM för att börja montera mina saker. Matte sätter på mitt Bilstein PSS9 och märker att det läcker lite olja om bilen.
    Dessutom tickar det om motorn när man inte kopplar, och det vibrerar i framvagnen vid acceleration.
    Slutet av Maj.
    Jag åker till Borgs bil där jag köpte bilen för att diskutera varför mitt oljetråg läcker och vad vibrationerna samt tickandet beror på.
    Resultatet blir att (enligt Borgs) oljetrågsläckaget har uppstått senaste månaderna, dvs, efter att garantin gått ut.
    Tickandet beror på en dålig synkring (tror jag var vad de sa), vibrationerna kan dom inte känna, men det beror antagligen på att jag har eftermarknads chassiprodukter.
    Åkande fram och tillbaka gör att tiden går. Matte hittar BMW dokumentation som berättar att tickande + vibrationer i framvagn är kända fel för trasigt svänghjul.
    Runt midsommar.
    Jag orkar inte argumentera med Borgs och tar allt på motorskada.
    Försäkringsbolaget delar upp skadan på två (1. Fabriksdefekt oljetråg 2. Trasigt svänghjul). Jag betalar två självrisker + moms på skada (firmabil).
    Alla delar beställs. Får veta efter 1.5v att en o-ring inte finns i lager i sverige och inte i lager i tyskland heller enligt BMW. Leveranstid 4v.
    Mitten, slutet av Juli.
    Nu skall min o-ring ha kommit. Ringer till Reservdelar och frågar vart den tagit vägen. Dom vet inte, ringer lagret i Malmö och frågar.
    Jag får svar veckan efter.
    Delen finns inte i tyskland, den är restad. Tar ung en månad till. NU ÄR VI ALLTSÅ I SISTA VECKAN I JULI.
    Jag tycker det verkar sjukt, och börjar kolla efter o-ringen på annat håll.
    Mario hittar den i USA, Linus (TT-Linus från zatzy) hittar och köper i London och tar hem till mig, och en bekant expressfedexar upp den från tyskland. I tyskland köpte hon den hoss en lantlig BMW handlare utan eget lager (dom har alltså beställt från centrallagret, där delen inte finns enligt BMW Sverige).
    AUGUSTI
    Får o-ringen i handen, lagom tills Mattes semester. Man kan ju inte klaga på honom, min bil har ju stått hoss honom hela sommarn och väntat på en sketen o-ring för att han ska kunna göra klart den.
    Svänger förbi BMW i samma veva och visar dem o-ringen och frågar hur lång leveranstid det är på den nu. Killen ringer till lagret, och får återigen samma svar. Slut i tyskland.
    SLUTET AV AUGUSTI.
    Jag hämtar min bil, allt är klart. Kör två dagar. Superkul, trots att hjulinställning inte är gjord. Ska åka tillsammans med ett gäng härifrån, och vi ska ha möte om CooperSwedens framtid.
    Första rondellen eftermotorväg händer nått skumt med bilen, kör inte överdrivet snabbt, bromsar till, inte tvärnitar, men trycker till lite. Bromsarna låser sig, och det går rakt fram upp på en trottoarkant.
    Fälgen går sönder, hela hjulupphängnigen högerfram pajar. Fronten går sönder.
    Bara att ställa bilen på bärgare ner till PM igen, för efter mina tidigare erfarenheter av BMW så vill jag inte lämna min moddad S dit.

    Början av September tills idag.
    Tar lite tid att få alla delar, Matte har fullt upp med andra kundbilar.
    När allt är lagat och Matte provkör visar det sig att servoslangen läcker (förra veckan), beställer ny sådan. Fick den i tisdags. Hamnar återigen mitt i Mattes fullspäckade schema med trimmningar (han jobbar till kl 23 på onsdagen) och idag kunde jag äntligen hämta min färdiga bil.

    Aja, efter många deppiga kvällar och halvt sömnlösa nätter har jag nu min bil i helt skick här.
    Efter hjulinställningen har PSS9 verkligen kommit till sin rätt. Känns som att köra en orginalbil med grym väghållning. (När det inte var inställt var det väldigt hoppigt och kändes verkligen "moddat" även om bilen).
    Vi satte vid senaste vistelsen hoss PM på ytterligare en ljuddämare (när jag hade bilen i Augusti lät den som en MC, och bullrade massor på låga varv).
    Nu bullrar den lite mindre, och har lite mindre resonans, men låter fortfarande som en MC på höga varv
    Trimmet har gett MCSen den effekt den behöver (ok, går inte att använda på 1ans växel alls, men men), jagade en ny SL500 på motorvägen ikväll, han kom inte iväg trotts 370 eller 380hk.

    Well Well.
    Är iaf superglad nu, ska köra hela helgen

    Hoppas vi cs på gatorna!
    Och ser ni en röd MCS som låter, då är det jag....

  2. #2
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Kul att du äntligen fått ihop bilen nu, vi får ut och åka lite i helgen.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. ÄNTLIGEN MCS ÄGARE!
    Av Frejkan i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 19:56
  2. Äntligen
    Av edison i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-21, 13:46
  3. Äntligen!
    Av fj0 i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-09-16, 23:11
  4. Äntligen!
    Av Mini.Chefen i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 18:05
  5. Äntligen MCS!
    Av CooperStefan i forum Allmänt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 11:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •