Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    674

    Nån som har kört på Midlanda? (aka mittsverigebanan)

    Ja som sagt, nån som vet hur den banan är.
    Ska ev dit och köra i juni.
    //Fredrik Unogård #21

    Mini Countryman S -13 R60 Brilliant copper/black
    ex Coopers:
    Mini Cooper S R53 EB/W -02
    Mini Cooper R56 AB/AB -07
    Mini Clubman D R55 PW/B - 08

  2. #2
    MINI-galning
    Reg.datum
    mar 2005
    Förnamn
    Eduardo
    Ort
    Sundsvall
    Län
    Västernorrland
    Inlägg
    152
    jag har kört där! dock med min gamla Seat Leon Cupra V6 men banan är rätt skoj!
    #6 True Mini Drivers


    Föredettingar:
    Mini Cooper Cabriolet -05
    Pure Silvermetallic
    Såldes den 21 Juli 2010

  3. #3
    Nu när jag läser detta och svarar har du ju kört där för länge sen. Men jag svarar ändå eftersom kanske fler undrar. Skulle vara kul att ta del av dina erfarenheter också, om det nu blev åka av.

    Midlandabanans mest utmärkande drag är den sluttande långa rakan. Höjdskillnaden över hela banan lär vara 24 meter och jag skulle tro att höjdskillnaden mellan början och slutet på den långa rakan är 18-20 meter. Det finns en chikan innan rakan som får ned farten en del och det är tur det därför att det går undan utföra rakan och rakan slutar i en tvär 180-graders (eller nåt i den stilen) kurva. Så det gäller att ha ordning på bromsarna. Det kan vara idé att ha ett omgång extra belägg med sig. Efter 180-graderskurvan har man en raka till som går uppför. Det är väl det som är den stora utmaningen på mittsverigebabab att se till att man har någon fart med sig ur 180-gradingen så att man inte står still när man ska börja köra uppför (det går inte fort d&#229.

    Här finns en film (34 Mb stor tyvärr) som är tagen inifrån min AlfaRomeo GTV6 i Juli 2004 som visar hela bansträckningen, inkl nämda raka:

    http://www.hultman.info/filmer/rober...rigebanan.mpeg
    Senast redigerat av Robert H den 2006-10-15 klockan 14:45. Anledning: Såg filmen igen och insåg att hela bansträckningen var med och inte bara en del som jag skrev först

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •