Resultat 1 till 17 av 17
  1. #1
    MINI-galning Maggys avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Kalix
    Län
    Norrbotten
    Inlägg
    118

    Vad har ni som inte kör punkafritt med er?

    Jag har just lagt på icke punkteringsfria Hakkapeliitta 7 då vi fortfarande har full vinter här uppe.
    Vad har ni med er som reserv som också bytt från punkteringsfritt? Eller hoppas ni bara på att ni inte får punktering?
    Kanske man bara skaffar assistansförsäkring? Får man aanvända den om man inte har reservhjul?
    /Maggy

  2. #2
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Kompressor och däckspray.
    Fast till banträffar har jag ett originalhjul i bagaget som reserv.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  3. #3
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Mobiltelefon och visakort
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    Mobiltelefon och visakort
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  5. #5
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    Mobiltelefon och visakort
    Mobiltelefon, laddare och Amex Platinum
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  6. #6
    Styrelsemedlem Anderssons avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    670
    Jag har MINI original Kompressorkit med någon såndär gegga att spruta in i däcket.
    Min bil levererades med detta från fabrik då den inte hade några Run-flats därifrån heller...


    MINI Cooper D Clubman 2009 PepperWhite/Black

    Sagan om Egon finner du här.

  7. #7
    MINI-galning JockeOs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Joakim
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    568
    Jag har låtit fräsa in och borra upp en bulthålsdimension på ratten, som motsvarar fälgarnas 4x100.

    Så - peppar, peppar . OM jag skulle få min första punktering i trafik på 25 år, kan jag montera ratten som ersättningshjul.

    Självklart har jag övat in en finurlig styrteknik att kunna köra (och fickparkera) utan ratt.
    Tekniken bygger på tyngdpunktsförflyttning och snabba kombinationer med gas/bromspedal.

    Så svaret på din fråga; Ett fälgkors domkraft och varningstriangel.

    /M v h, JockeO

  8. #8
    MINI-galning Maggys avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Kalix
    Län
    Norrbotten
    Inlägg
    118
    Har nu inhandlat ett Mini Mobility kit komplett med hållare. Är det någon här som vet om den skall monteras på höger eller vänster sida (bakom "locken")?
    /Maggy

  9. #9
    MINI-galning Maggys avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Kalix
    Län
    Norrbotten
    Inlägg
    118
    Svaret är vänster sida... med plastmuttrar jag inte hade beställt.
    /Maggy

  10. #10
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av JockeO Visa inlägg
    Jag har låtit fräsa in och borra upp en bulthålsdimension på ratten, som motsvarar fälgarnas 4x100.

    Så - peppar, peppar . OM jag skulle få min första punktering i trafik på 25 år, kan jag montera ratten som ersättningshjul.

    Självklart har jag övat in en finurlig styrteknik att kunna köra (och fickparkera) utan ratt.
    Tekniken bygger på tyngdpunktsförflyttning och snabba kombinationer med gas/bromspedal.

    Så svaret på din fråga; Ett fälgkors domkraft och varningstriangel.

    /M v h, JockeO
    Har en polare med i en följebil. Får jag punka hoppar jag in i den och tar mig dit jag ska. Bilen lämnar jag tills vägverket kör hem den åt mig.
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

  11. #11
    MINI-galning Haugthons avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Jönköping
    Län
    Småland
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av Gustav2000 Visa inlägg
    Har en polare med i en följebil. Får jag punka hoppar jag in i den och tar mig dit jag ska. Bilen lämnar jag tills vägverket kör hem den åt mig.
    Hehe ja varför inte, bilden är ju naturligt kamoflerad så att ev. vägpirater från öst kommer inte ens se den.
    Mini Countryman F60 JCW - 17
    Mini Cooper R55 Clubman D - 08 - såld (CiGgY)
    Mini Cooper R53 S JCW - 06 - Såld
    Mini Cooper R56 - 07 (ADOlf) - såld

  12. #12
    Teknikansvarig Scitz0s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 005
    Jag råkade ut för punktering i morse på ett av vinterdäcken... bara att ringa far som kom ut med ett sommarhjul

    Dock blev jag riktigt skraj när jag satt i bilen och väntade på honom. Det kom en vit jeepliknande toyota i full fart när jag stod på en avfart på yttre ringvägen i malmö. Jag såg i backspegeln att den började kränga något fruktansvärt, han kom säkert i 150km/h. Han klippte min varningstriangel i sladden och for ner i diket som är ganska djupt. Fortsätter i hög fart fram mot min bil sladdandes i diket. Bredvid min bil står en stor E20 skylt som han klipper i kanske 50km/h med bara någon meters mellanrum till min bil. Det sprutar bildelar och delar från vägskylten men han lyckas på något sätt slänga upp bilen på vägen igen och drar vidare in mot Malmö i hög fart.

    Så nu behöver jag inte bara ett nytt däck och varningstriangel utan även ett par nya kallingar . Som tur var klarade både jag och bilen sig oskadd från hans vansinnesfärd.
    Scizze 2.0 (F56 JCW) i NMCS Garaget

    Scizze (R56 Cooper S) *SÅLD* i NMCS Garaget

    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  13. #13
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 293
    Ja det gäller att bara gasa inga tyngre grejer i kallingarna

    Citat Ursprungligen postat av Scitz0 Visa inlägg
    Jag råkade ut för punktering i morse på ett av vinterdäcken... bara att ringa far som kom ut med ett sommarhjul

    Dock blev jag riktigt skraj när jag satt i bilen och väntade på honom. Det kom en vit jeepliknande toyota i full fart när jag stod på en avfart på yttre ringvägen i malmö. Jag såg i backspegeln att den började kränga något fruktansvärt, han kom säkert i 150km/h. Han klippte min varningstriangel i sladden och for ner i diket som är ganska djupt. Fortsätter i hög fart fram mot min bil sladdandes i diket. Bredvid min bil står en stor E20 skylt som han klipper i kanske 50km/h med bara någon meters mellanrum till min bil. Det sprutar bildelar och delar från vägskylten men han lyckas på något sätt slänga upp bilen på vägen igen och drar vidare in mot Malmö i hög fart.

    Så nu behöver jag inte bara ett nytt däck och varningstriangel utan även ett par nya kallingar . Som tur var klarade både jag och bilen sig oskadd från hans vansinnesfärd.

  14. #14
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2009
    Förnamn
    Marie
    Ort
    Lidköping
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    461
    Citat Ursprungligen postat av Scitz0 Visa inlägg
    Jag råkade ut för punktering i morse på ett av vinterdäcken... bara att ringa far som kom ut med ett sommarhjul

    Dock blev jag riktigt skraj när jag satt i bilen och väntade på honom. Det kom en vit jeepliknande toyota i full fart när jag stod på en avfart på yttre ringvägen i malmö. Jag såg i backspegeln att den började kränga något fruktansvärt, han kom säkert i 150km/h. Han klippte min varningstriangel i sladden och for ner i diket som är ganska djupt. Fortsätter i hög fart fram mot min bil sladdandes i diket. Bredvid min bil står en stor E20 skylt som han klipper i kanske 50km/h med bara någon meters mellanrum till min bil. Det sprutar bildelar och delar från vägskylten men han lyckas på något sätt slänga upp bilen på vägen igen och drar vidare in mot Malmö i hög fart.

    Så nu behöver jag inte bara ett nytt däck och varningstriangel utan även ett par nya kallingar . Som tur var klarade både jag och bilen sig oskadd från hans vansinnesfärd.
    Det där låter verkligen skit-läskigt! (på tal om kalsonger...) Skönt att ni klarade er... Har själv blivit stående mitt på E20 med punkterat vinterdäck i vinter, men klarade mig dock utan krängande Jeepar tack och lov...

    Marie Johansson

    Miniholic

    Matte till Måns -MINI Countryman D ALL4

    Ex-Matte till Bruno -MINI Cooper D Mayfair
    Ex-Matte till Pelle -MINI Cooper Clubman D

  15. #15
    MINI-galning Haugthons avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Jönköping
    Län
    Småland
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av Scitz0 Visa inlägg
    Jag råkade ut för punktering i morse på ett av vinterdäcken... bara att ringa far som kom ut med ett sommarhjul

    Dock blev jag riktigt skraj när jag satt i bilen och väntade på honom. Det kom en vit jeepliknande toyota i full fart när jag stod på en avfart på yttre ringvägen i malmö. Jag såg i backspegeln att den började kränga något fruktansvärt, han kom säkert i 150km/h. Han klippte min varningstriangel i sladden och for ner i diket som är ganska djupt. Fortsätter i hög fart fram mot min bil sladdandes i diket. Bredvid min bil står en stor E20 skylt som han klipper i kanske 50km/h med bara någon meters mellanrum till min bil. Det sprutar bildelar och delar från vägskylten men han lyckas på något sätt slänga upp bilen på vägen igen och drar vidare in mot Malmö i hög fart.

    Så nu behöver jag inte bara ett nytt däck och varningstriangel utan även ett par nya kallingar . Som tur var klarade både jag och bilen sig oskadd från hans vansinnesfärd.
    Ett solklart fall av fel bil. Hade han kört Cooper istället för en v8 på I-balk så hade du sluppit kalsongbyte
    Mini Countryman F60 JCW - 17
    Mini Cooper R55 Clubman D - 08 - såld (CiGgY)
    Mini Cooper R53 S JCW - 06 - Såld
    Mini Cooper R56 - 07 (ADOlf) - såld

  16. #16
    MINI-galning JOBBARGUBBENs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Henrik
    Ort
    Gävle
    Län
    GÄVLEBORG
    Inlägg
    337
    För tillfället bara kompressor!? Borde nog komplettera med punkaspray.

    Jag gör nog så fast kastar ur kompressorn i viktbesparingssyfte.

  17. #17
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Putte
    Ort
    Lidingö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    130
    Plånboken?
    Volvo XC90 2.5T -05 Mini cooper D -10

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad heter Modellen som mr bean har?
    Av Cacke i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-03, 15:51
  2. Svar: 104
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 16:30
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 22:03
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-10, 16:29
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 18:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •