Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    MINI-galning Petters avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Förnamn
    Petter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    150

    Bredd på org. fälgar? Hur breda däck får man på?

    Jag ska köpa vinterdäck till mina original 17" fälgar men jag vet inte hur breda dom är eller rättare sagt hur breda däck man kan köra på?
    Anledningen att jag frågar är att det sitter 205 på nu men den dimensionen är ovanlig=dyr och går man upp till 215 så fins det betydligt mer. Går man sedan upp till 225 så är utbudet väldigt bra speciellt också på begagnat.
    Jag vet att fästet hämmas av bredare däck men ge mig gärna lite svar på frågorna
    Petter
    Har avverkat ett par JCW men kör nu endast "Gammelmini"

  2. #2
    MNS
    Guest

    Re: Bredd på org. fälgar? Hur breda däck får man på?

    Citat Ursprungligen postat av Petter
    Jag ska köpa vinterdäck till mina original 17" fälgar men jag vet inte hur breda dom är eller rättare sagt hur breda däck man kan köra på?
    Anledningen att jag frågar är att det sitter 205 på nu men den dimensionen är ovanlig=dyr och går man upp till 215 så fins det betydligt mer. Går man sedan upp till 225 så är utbudet väldigt bra speciellt också på begagnat.
    Jag vet att fästet hämmas av bredare däck men ge mig gärna lite svar på frågorna
    Jag skulle hålla mig till 205 eller 215 beroende på vilket däck det är. Tex good year eagle f1, bridgestone potenza s03 är ju bredast medan tax falkens och toyos däck är smala så alla 205 däck är inte lika breda!
    Däcksidan ska ju vara rak, inte stå ut lr in.

    Skulle aldrig sätta på ett 225 däck på en 7" fälg.

    Du har ju bättre fäste i torrtväglag med bredare däck

    Säg till om du vill ha bra pris på nya däck... e inte däcken man ska snåla med...

  3. #3
    MINI-galning Petters avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Förnamn
    Petter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    150

    Re: Bredd på org. fälgar? Hur breda däck får man på?

    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Jag skulle hålla mig till 205 eller 215 beroende på vilket däck det är. Tex good year eagle f1, bridgestone potenza s03 är ju bredast medan tax falkens och toyos däck är smala så alla 205 däck är inte lika breda!
    Däcksidan ska ju vara rak, inte stå ut lr in.

    Skulle aldrig sätta på ett 225 däck på en 7" fälg.

    Du har ju bättre fäste i torrtväglag med bredare däck

    Säg till om du vill ha bra pris på nya däck... e inte däcken man ska snåla med...
    Tack för svaret, du läste att det var vinterdäck som jag var ute efter? Och ja tack jag vill gärna få ett par prisförslag på nya (dubb)däck Skicka gärna ett PM.
    Petter
    Har avverkat ett par JCW men kör nu endast "Gammelmini"

  4. #4
    MNS
    Guest

    Re: Bredd på org. fälgar? Hur breda däck får man på?

    Citat Ursprungligen postat av Petter
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Jag skulle hålla mig till 205 eller 215 beroende på vilket däck det är. Tex good year eagle f1, bridgestone potenza s03 är ju bredast medan tax falkens och toyos däck är smala så alla 205 däck är inte lika breda!
    Däcksidan ska ju vara rak, inte stå ut lr in.

    Skulle aldrig sätta på ett 225 däck på en 7" fälg.

    Du har ju bättre fäste i torrtväglag med bredare däck

    Säg till om du vill ha bra pris på nya däck... e inte däcken man ska snåla med...
    Tack för svaret, du läste att det var vinterdäck som jag var ute efter? Och ja tack jag vill gärna få ett par prisförslag på nya (dubb)däck
    Skicka gärna ett PM.
    .
    Läste vinter däck men jag tänkte inte på det sen när jag började skriva i snö så är det givet vis så att man ska ha ett så smalt å högt däck som möjligt.
    Ska se vad man kan göra å vilka märken det finns

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •