Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Bronto
    Guest

    Varningslampa fråga!

    Vid två tillfällen inom loppet av en vecka har två lampor gått på samtidigt, närmare bestämt 'handbromslampan' och 'antisladdsystemlampan', men sedan slocknat efter ca 5s. Det är alltså de lampor som sitter i varvtalshuset. Kollade i instruktionsboken men det brukar alltid vara så att antingen lyser en lampa i varvtalshuset, eller en där och en i hastighetsmätarhuset. En kombination av båda verkar jag inte ha funnit betyda något. När de gick på så låg jag på motorvägen och hade kört i ca 2minuter från att jag startade.

    Någon som vet vad det kan vara? Skall ta upp det när jag träffar Wölkes för ett litet dimljusbyte.

  2. #2
    MINI-galning MartinGBGs avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    211
    Det är vanligt att detta inträffar pågrund utav för låg nivå på bromsvätskan.
    Så var det iallafall på min och har hört ett flertal andra som haft samma problem och samma lösning

    På min inträffade det dock bara om jag kört i längre kurvor, eller väldigt fort i kurvor

    Check it!
    MINI-säljare på Bilia Group Göteborg (F.d BMW Group Göteborg)
    Mail: martin.johansson [at] bilia.se
    Vad har vi för bilar i lager? http://bit.ly/gaUeFq

  3. #3
    Bronto
    Guest
    Tack för svaret Martin! Kollade bromsvätskan, men den verkade ok. Svängde dock förbi BMW Group för att kolla och det var tydligen något helt annat! Nämligen att en ABS-sensor var sönder enligt servicekillarna och den måste in för att byta detta. Kunde kosta mellan 3-12k vilket inte var helt lugnt :s Dock så går detta på garantin. Tänkte iallafall att det kan vara värt att nämna ifall någon får liknande varningar. Tydligen gör det inget att köra på som vanligt, men det bör åtgärdas snart.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Coilover fråga
    Av Scitz0 i forum Racing
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 11:12
  2. Fråga om låsbults h#%666!te
    Av Freddo i forum Teknik
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 21:05
  3. Fråga om ET
    Av RobertH i forum Teknik
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 21:27
  4. En Värderings Fråga!
    Av NickePicke i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 14:58
  5. Varningslampa
    Av jonte_j i forum Teknik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 19:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •