Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ny medlem

  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    1

    Ny medlem

    Hej!

    Jag har idag hittat till den här sidan och precis registrerat mig. Jag har under en ganska lång tid funderat på att köpa en Mini Cooper och nu börjar det närma sig. Jag sitter i rullstol och behöver därför en bil med automat och har nu hittat ett par nästan nya exemplar med "min" växellåda.

    Frågan är bara om jag ska köpa en Cooper S eller en Cooper Cab. Alltså stark motor eller blås i håret? Priset är ungefär detsamma på båda exemplaren så detta är inte av någon avgörande betydelse. Jag kan ju tillägga att jag precis har passerat 50 så jag har nog gasat av mig det värsta. Men jag ska den kommande veckan åka iväg och kolla på båda vagnarna, därefter kanske jag kan bestämma mig.

  2. #2
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Hej och välkommen!

    Personligen hade jag köpt S'en.

    Men det bästa tipset jag kan ge dig är att provköra båda två, något jag saknar på min S är panoramataket.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  3. #3
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    En Cooper S med panorama tak!
    Bästa av två

    Panorama taket släpper in mkt luft och sol, men det blåser nästan inget, mkt behagligt (bättre än taklucka på vanliga bilar tycker jag iaf).

    Den extra körglädjen med S'en är nått som jag tror du ångrar att du inte skaffade ifall du köper en vanlig.

    Mvh

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •