Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    MINI-entusiast Calle08s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Calle
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    88

    Problem med larmet

    Har fått problem med larmet som börjar tjuta utan anledning och eftersom jag inte fått tid på BMW förrän om två veckor så tänkte jag kolla om någon här har haft samma problem.

    Det började i helgen då larmet gick igång två gånger när den stod på garageuppfarten. Jag tänkte inte så jätte mycket på det då men i natt så gick det igång igen. Vidare så la min elhiss på förarsidan av förra veckan och nu misstänker jag att det är pga detta som larmet startar. Vad tror ni?

    Går det på något sätt att låsa bilen utan att larmet startar? När jag låser med nyckel så börjar larmlampan att blinka och det tolkar jag som att larmet är aktiverat. Fick ju som sagt inte tid på BMW förrän om två veckor och jag vill gärna kunna sova på nätterna utan att larmet ska gå igång.

  2. #2
    Ibland kan elektronikproblem vara väderrelaterat av någon konstig anledning (en MINI-kompis hade strul med sin elhiss tidigare i somras när det var extremt varmt - jag bad honom vänta och efter några dagar så funkade allt igen), men kolla ifall ditt batteri är dåligt - larmet kan känna av dålig strömförsörjning (stöldförsök) har jag för mig och varna därför.
    Detta kanske inte är helt rätt då jag är en oteknisk person , men änddock ett tips - lite jobbigt att ligga sömnlös pg av larmet.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  3. #3
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Va ?! Låser Ni era bilar??!
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  4. #4
    MINI-entusiast Calle08s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Calle
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Ibland kan elektronikproblem vara väderrelaterat av någon konstig anledning (en MINI-kompis hade strul med sin elhiss tidigare i somras när det var extremt varmt - jag bad honom vänta och efter några dagar så funkade allt igen), men kolla ifall ditt batteri är dåligt - larmet kan känna av dålig strömförsörjning (stöldförsök) har jag för mig och varna därför.
    Detta kanske inte är helt rätt då jag är en oteknisk person , men änddock ett tips - lite jobbigt att ligga sömnlös pg av larmet.
    Jag får ta och kolla batteriet när jag kommer hem. Är som sagt trist att ligga sömnlös

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. FÖR ER SOM HAR PROBLEM !
    Av Crashnet2000 i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 09:38
  2. Vad gör man åt EML-problem?
    Av jenzino i forum Teknik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 12:06
  3. Problem med ACC?
    Av Calle08 i forum Teknik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 17:36
  4. Bil problem!
    Av Ashra i forum Teknik
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 17:18
  5. Larmet går
    Av Mr Stoone i forum Teknik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 10:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •